Μια γραμμή (κανονικοποίηση υφιστάμενου σιδηροδρομικού διαδρόμου με ηλεκτροκίνηση Ισθμός – Λουτράκι μήκους πέντε χιλιομέτρων)προβλεπόμενη όχι μόνον ενόψει και της τέλεσης στην Αθήνα των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004, αλλά και γιατί η πόλη του Λουτρακίου λογιζόταν ως προάστιο της πρωτεύουσας, κάτι άλλωστε που πιστοποιεί και το γεγονός ότι η συγκεκριμένη γραμμή συμπεριλαμβάνεται στο τελευταίο ρυθμιστικό σχέδιο για την πρωτεύουσα που συνέταξε το υπουργείο Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής.
Δυστυχώς, τότε, με διαφόρων ειδών προσκόμματα που δεν είναι της παρούσης, ο προαστιακός σιδηρόδρομος δεν έφθασε ποτέ στο Λουτράκι, αν και αποτελούσε και αποτελεί καθολικό αίτημα όλων ανεξαιρέτως των φορέων και των πολιτών μιας ολόκληρης πόλης.
Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι η Πρωτοβουλία Πολιτών για την Έλευση του Προαστιακού Σιδηροδρόμου στην πόλη του Λουτρακίου έχει τη σύμφωνη γνώμη όλων ανεξαιρέτως των επαγγελματικών φορέων που δραστηριοποιούνται στην πόλη του Λουτρακίου, καθώς επίσης και περισσότερες από 2.000 υπογραφές πολιτών, που αντιλαμβάνονται τη σημασία να μπει το τραίνο στην ιστορικότερη λουτρόπολη της πατρίδας μας.
Από την πρώτη στιγμή η Οικολογική Συμπολιτεία του Μοριά έφερε το θέμα δια του Ευρωβουλευτή των Οικολόγων Πράσινων Μιχ.Τρεμόπουλου στο Ευρωκοινοβούλιο όπου έλαβε και την σχετική επίσημη γνωμοδότηση-απάντηση ότι το έργο είναι δυνητικά επιλέξιμο για χρηματοδότηση. Και μάλιστα τονίστηκε εκ μέρους της Ε.Ε. ότι δεν υπήρχε σχετικό αίτημα.
Άμεσα, τότε (2011), η Οικολογική Συμπολιτεία έφερε το θέμα στο Περιφερειακό Συμβούλιο, θέτοντας, μέχρι σήμερα, για το παρόν ζήτημα δύο σχετικές επερωτήσεις, με χρονική απόσταση ενός περίπου έτους, μεταξύ τους.
Ήταν και είναι ευδιάκριτη η σημασία για την τουριστική ανάπτυξη κι ενίσχυση της τοπικής οικονομίας της πόλης του Λουτρακίου, μίας κατεξοχήν τουριστικής πόλης εδώ και πολλές δεκαετίες και τάχθηκε αναφανδόν υπέρ της κατασκευής του έργου, σεβόμενη τόσο την απόφαση 303/8-10-2009 του δημοτικού συμβουλίου του δήμου Λουτρακίου, όσο και το σχεδιασμό που έχει κάνει ο πλέον αρμόδιος οργανισμός ΟΣΕ με τη θυγατρική του εταιρεία ΕΡΓΟΣΕ.
Πρόκειται για μια απόφαση που προβλέπει την κατάληξη της γραμμής στην οδό Αιγαίου εντός της πόλης του Λουτρακίου, με ενδιάμεσο σταθμό στην οδό Παπανικολάου, έτσι ώστε να εξυπηρετεί τη νέα περιοχή που αναπτύσσεται, και σταθμό στον Ισθμό επί του κύριου άξονα υψηλών ταχυτήτων στη διακλάδωση προς Λουτράκι, όπως άλλωστε προβλέπεται στο σχεδιασμό του αρμόδιου οργανισμού. Ένας σταθμός που θα διασυνδέει την πόλη του Λουτρακίου με τους διερχόμενους συρμούς από και προς την Πάτρα, ενώ εξυπηρετεί απόλυτα τόσο τους μόνιμους κατοίκους και παραθεριστές της βόρειας και βορειοανατολικής Πελοποννήσου, όσο και τους τουρίστες που από την πρωτεύουσα θα επιθυμούν να επισκεφθούν μόνον το έργο της Διώρυγας Κορίνθου.
Η σημερινή κατάσταση της Εθνικής Οικονομίας μας δεν επιτρέπει αναβολές σε εργαλεία, όπως είναι ο προαστιακός, που μπορούν να συμβάλλουν στην αναχαίτιση της κατάρρευσης, τη σταθεροποίηση και ισορροπία τοπικών οικονομιών, όταν πρόκειται μάλιστα για έργα που χρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ, λαμβανομένου υπόψη ότι υπάρχουν διαθέσιμοι πόροι που δεν έχουν απορροφηθεί και ως εκ τούτου επιβάλλεται να δράξουμε της ευκαιρίας, βελτιώνοντας και την εικόνα της Περιφέρειας Πελοποννήσου.
Στο πλαίσιο αυτό, ως Οικολογική Συμπολιτεία του Μοριά τασσόμεθα υπέρ του δίκαιου δικαιώματος της πόλης του Λουτρακίου και ζητούμε την άμεση ένταξη του συνόλου του έργου στο τρέχον ΕΣΠΑ, αποφεύγοντας να το παραπέμψουμε σ’ ένα αβέβαιο μέλλον, που κανείς δεν μπορεί να διασφαλίσει ότι το έργο, έστω κι αν υπάρχει βούληση τότε, ότι θα μπορέσει να πραγματοποιηθεί!
Μην θυσιάσουμε σήμερα και στερήσουμε από έναν τόπο και τις γενεές που ακολουθούν, ένα έργο που κανείς δεν γνωρίζει αν θα μπορεί να το πραγματοποιήσει αύριο!
Λάμπρος Μπούκλης
Περιφερειακός Σύμβουλος
Γραμματέας Περιφερειακού Συμβουλίου
ΣΗΜΕΙΩΣΗ:
1) Περισσότερα στοιχεία θα αναφερθούν στην Συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου στις 20/05/2013 όπου το θέμα έχει ενταχθεί στην Ημερήσια Διάταξη. Ζητούσαμε και εξακολουθούμε να ζητάμε, εκ των προτέρων, από τον Πρόεδρο του Περιφερειακού Συμβουλίου να δοθεί ο απαραίτητος χρόνος στους Εκπροσώπους από το Λουτράκι για να αναπτύξουν πλήρως τα επιχειρήματα τους.
2) Ευχαριστούμε τους συνάδελφους επικεφαλείς κ.κ. Δ.Δράκο (Δυνατή Πελοπόννησος) και Ν.Πατσαρίνο (Αγωνιστική Συνεργασία Πελοποννήσου) για την συμπαράταξή τους και τον ερχομό του θέματος εντός Ημερησίας Διάταξης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου