Παρασκευή 21 Μαρτίου 2014

ΠΡΟΛΟΓΙΣΜΑ ΟΜΙΛΙΑΣ ΓΙΩΡΓΟΥ ΓΚΙΩΝΗ





Οι Κινέζοι έχουν ένα οξύμωρο ρηθέν : « Την κατάρα μου να ' χεις και να
γεννηθείς σε μια ενδιαφέρουσα εποχή». 

Προσωπικά, αυτή την τόσο περίεργη αλλά τόσο αληθινή κατάρα τη γνώρισα από μία αναφορά του Καζαντζάκη.
Θα έλεγα, ότι οι εποχές που ζούμε δεν είναι απλά ενδιαφέρουσες, είναι άγριες.
Σε αυτές τις ενδιαφέρουσες και άγριες εποχές το να ασχοληθεί κανείς με τα κοινά δεν είναι μία εύκολη απόφαση.
Οι ηγέτες όμως δεν παίρνουν ποτέ τις πιο εύκολες αποφάσεις, όταν πρόκειται για το ευρύτερο καλό.
Υποσχέθηκα στον εαυτό μου να είμαι αντικειμενική μιλώντας για τον Γιώργο Γκιώνη. Προσπάθησα να αποστασιοποιηθώ, καθώς έγραφα αυτά τα λίγα λόγια και ειλικρινά ελπίζω πως το κατάφερα αν και ήταν πραγματικά δύσκολο.
Και εξηγούμαι:
Τον Γιώργο τον ξέρω από παιδί. Μεγαλώσαμε μαζί. Τους γονείς μας συνέδεαν βαθύτατοι δεσμοί φιλίας και αγάπης που επισφραγίστηκαν με την βάπτιση του Γιώργου από τον πατέρα μου.
Περνούσαμε μαζί διακοπές και γιορτές. Σε όλες τις φωτογραφίες από παιδικά πάρτυ, εκδρομές και διακοπές ο Γιώργος είναι παρόν.
Και έχει πάντα το ίδιο ύφος. Ως καθηγήτρια έχω μάθει να το γνωρίζω αυτό το ύφος. Είναι το ύφος των ξεχωριστών παιδιών που είναι πάντα έτοιμα για την επόμενη κίνηση. Για την πλειοψηφία των συναδέλφων καθηγητών το ύφος αυτό σε ένα παιδί σημαίνει μπελάδες. Εγώ το αγαπώ. Και το αγαπώ γιατί ξέρω πως αυτό το βλέμμα σημαίνει πώς έχω απέναντι μου ένα παιδί που, όταν θα μεγαλώσει θα γίνει μία ενδιαφέρουσα και άρτια προσωπικότητα.
Πριν ξεκινήσω να γράψω ρώτησα τον αδερφό μου, που ως μεγαλύτερος τον ήξερε καλύτερα. (Εμένα, βλέπετε, δεν με έπαιζαν ιδιαίτερα, με σνόμπαραν επειδή ήμουν η μικρότερη!)
«Πες μου δύο επίθετα που θα χαρακτήριζαν τον Γιώργο, όπως τον θυμάσαι παιδί».
Μού απάντησε χωρίς δεύτερη σκέψη:
«Γρήγορος και Αποφασιστικός».
Ήταν γρήγορος και αποφασιστικός όταν έπαιζε κλέφτες και αστυνόμους με τα αδέλφια μου.
Ήταν γρήγορος και αποφασιστικός όταν έπαιζε βόλεϊ,
Ήταν γρήγορος και αποφασιστικός σαν δήμαρχος.
Έθεσα το ίδιο ερώτημα στον εξάδελφό μου, που τον ήξερα καλύτερα ως ενήλικα. Μού είπε δύο άλλα επίθετα:
«Έντιμος και Ειλικρινής» και συμπλήρωσε, «τόσο ειλικρινής που δυσαρεστεί τους ανθρώπους γύρω του»
Ξέρετε, προσωπικά κρατώ πάντα κοντά μου τους ανθρώπους που με καλοπροαίρετη ειλικρίνεια με δυσαρεστούν γιατί μού προσφέρουν μια άλλη οπτική. Μια άλλη οπτική είναι πάντα χρήσιμη, ειδικά στους χαλεπούς καιρούς που ζούμε!
Γρήγορος και αποφασιστικός, έντιμος και ειλικρινής, τι άλλο να ζητήσει κανείς από έναν ηγέτη;
Ο Γιώργος και η ομάδα του είναι εδώ, από επιλογή! Και πρόκειται για μία πραγματικά δύσκολη επιλογή! Γιατί δεν τους έστειλε κάποιος εδώ!
Είναι εδώ γιατί έζησε και μεγάλωσε σε αυτόν τον τόπο. Τον πονάει και τον αγαπάει, δεν είναι περαστικός!
Ο Γιώργος και η ομάδα του είναι εδώ αφήνοντας έξω τις όποιες κομματικές ταυτότητες γιατί ανησυχούν για τον τόπο και την πορεία που έχει πάρει.
Είναι εδώ για να σταματήσει την καταστροφική αυτή πορεία και το καλύτερο μέρος σε αυτό είναι ότι μπορούν να την αντιστρέψουν. Έχουν την εμπειρία, τη διάθεση και τη δύναμη να το κάνουν!
Είναι εδώ για τον τόπο μας, το μέλλον μας για τα παιδιά μας.
Είναι εδώ για εμάς!
Ευχαριστούμε.



Η κ.  Βίβιαν Φόρτη-Στεφάνου είναι καθηγήτρια Γαλλικής Φιλολογίας και υποψήφια διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Αθηνών στη Διαπολιτισμική Εκπαίδευση. Η συγγραφέας ζει στο Λουτράκι, με το σύζυγο και τα δύο τους παιδιά.
PERAHORA.GR

Δεν υπάρχουν σχόλια: