Τρίτη 8 Σεπτεμβρίου 2015

ΕΡΓΑ ΚΑΙ ΗΜΕΡΕΣ ΤΟΥ ΓΡΗΓΟΡΗ ΣΑΜΠΑΤΑΚΑΚΗ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΚΑΜΠΤΗΡΙΑ ΓΡΑΜΜΗ ΤΟΥ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΥ


Ως πρώην στέλεχος της ΕΡΓΟΣΕ, ο νυν διευθυντής Στρατηγικού Σχεδιασμού του ΟΣΕ Γρηγόρης Σαμπατακάκης, υποστήριζε εν γνώση του σχέδια τερατουργήματα. Δηλαδή, αντί της κατασκευής ενός σιδηροδρομικού σταθμού - κόμβο στον Ισθμό στην θέση Παράδεισος - Φιλοθέη, προέτασσε να δαπανηθούν αλόγιστα κονδύλια με την κατασκευή δύο σταθμών σε απόσταση μικρότερη των 300 μ.
 
Πιο συγκεκριμένα ο Γρηγόρης Σαμπατακάκης πρότεινε εκτός από την κατασκευή ενός σταθμού Α-Β Βασιλόπουλος όπου ενδιαφέρονται και δίνουν τις κατευθύνσεις τα οικονομικά συμφέροντα, σκοπούσε παράλληλα και στην μετατροπή του παλαιού σιδηροδρομικού σταθμού του Ισθμού, σε σταθμό προαστιακού, όπως είδαμε στις δηλώσεις που έκανε μαζί με τον περιφερειάρχη Πελοποννήσου Πέτρο Τατούλη στις τηλεοπτικές κάμερες, το καλοκαίρι του 2013.
Το 2009 μάλιστα, δεν δίστασε να εκμεταλλευθεί την δικαιολογημένη άγνοια 2 βουλευτών του νομού Κορινθίας και να προσπαθήσει να τους παραπλανήσει, κάτι που ευτυχώς, χάρις την παρέμβαση των τεχνικών συμβούλων της Πρωτοβουλίας Πολιτών & Φορέων για την Έλευση του Προαστιακού Σιδηροδρόμου στην οδό Αιγαίου του Λουτρακίου, δεν κατάφερε να το επιτύχει, με αποτέλεσμα, τόσο ο πρώην υπουργός Παναγιώτης Μπεγλίτης, όσο και ο βουλευτής του νομού Κορινθίας Κώστας Κόλλιας της Ν.Δ., να προβούν σε κοινοβουλευτικό έλεγχο λέγοντας χαρακτηριστικά:
Πάνος Μπεγλίτης: Το αίτημα της άμεσης σύνδεσης της πόλης του Λουτρακίου με τον προαστιακό σιδηρόδρομο, συναντά την καθολική αποδοχή της τοπικής κοινωνίας και των παραγωγικών τάξεων της περιοχής. Όμως ο λανθασμένος αρχικός σχεδιασμός και η επιλογή(;) για κατασκευή σταθμού στη θέση Γαλότα (Α-Β Βασιλόπουλος), χωρίς την πρόβλεψη κατασκευής διακλάδωσης και σύνδεσης με το Λουτράκι, στερεί την ευρύτερη περιοχή από τις μεγάλες αναπτυξιακές δυνατότητες που διαθέτει και δημιουργεί μεγάλα και σοβαρά προβλήματα στην υποστήριξη των τουριστικών της αναγκών.
Ερωτάται ο κ. υπουργός: Σε ποιές άμεσες ενέργειες θα προχωρήσετε προς την κατεύθυνση του επανασχεδιασμού και της υλοποίησης της σιδηροδρομικής σύνδεσης του Λουτρακίου, με τον προαστιακό, μέσω της αξιοποίησης των πόρων του ΕΣΠΑ;
Σχεδόν ταυτόσημες, ήταν και οι τοποθετήσεις του Κώστα Κόλλια, όπου σε μια από αυτές και μετά από επικοινωνία με τον πρόεδρο του ΟΣΕ Παναγιώτη Θεοφανόπουλο δηλώνει με δελτίο Τύπου, μεταξύ των άλλων ότι:
Οι εναλλακτικές προτάσεις οι οποίες εμφανίζονται ξαφνικά για την χωροθέτηση του σταθμού του Ισθμού ουδεμία σχέση έχουν με την λειτουργικότητα του έργου της σύνδεσης του Λουτρακίου με τον προαστιακό, τις ανάγκες της πόλης και τις επιθυμίες σύσσωμης της κοινωνίας του Λουτρακίου.
Οι δυο τους προωθούσαν απόληξη πάνω από το casino. Τυχαίο;
Ο Γρηγόρης Σαμπατακάκης προέτασσε εν γνώση του ανερμάτιστες τεχνικές απόψεις και για τον τερματικό σταθμό του Λουτρακίου, όπως το να τερματίζει ο προαστιακός στον παλιό σιδηροδρομικό σταθμό του Λουτρακίου, ανέφικτο λόγω του μεγαλύτερου εύρους των συρμών. Ωστόσο, αυτό το έκανε για να συντηρείται διχογνωμία ανάμεσα στον δήμο και στην ΕΡΓΟΣΕ, μέχρι να ολοκληρωθεί πρώτα η επέκταση του νέου σχεδίου πόλης Λουτρακίου, ώστε ο προαστιακός, αναγκαστικά να τερματίζει όχι στην οδό Αιγαίου, αλλά σε χώρο κοντά στο καζίνο Λουτρακίου, και πιο συγκεκριμένα στην οδό Παπανικολάου!
Και τότε που ο Γιώργος Γκιώνης, ως πρώην δήμαρχος Λουτρακίου έτρεχε να πάει τον προαστιακό στο καζίνο, ο Γρηγόρης Σαμπατακάκης κομπορρημονούσε πως ήταν αυτός που με δικές του ενέργειες είχε βρει από το Γ΄ ΚΠΣ κοινοτικό πλαίσιο στήριξης 2000 - 2006 και από το χρηματοδοτικό πρόγραμμα Σιδηρόδρομοι - Αερολιμένες - Αστικές Συγκοινωνίες, € 10 εκατ. για την κατασκευή της παράκαμψης του Λουτρακίου.
Όμως, τώρα, που έγινε γνωστό πως ο προαστιακός μπορεί με την βέλτιστη απόληξη να τερματίζει στην οδό Αιγαίου, χωρίς κανένα πρόβλημα για την περιοχή που διέρχεται, ο Γρηγόρης Σαμπατακάκης ως διευθυντής Στρατηγικού Σχεδιασμού του ΟΣΕ, και παρά το γεγονός πως ενέταξε σιδηροδρομικά έργα του οργανισμού συνολικού ύψους € 512 εκατ. στο κοινοτικό πρόγραμμά Connected Europe Facility (CEF) δεν έκανε καμία κίνηση να ενταχθεί και η επέκταση του προαστιακού προς το Λουτράκι, τελικού προϋπολογισμού μόλις € 7,5 - 8 εκατ. μετά τις εκπτώσεις.
Τα προαναφερόμενα επιβεβαιώνει και η μελέτη της On Track, Rail Systems Experts, όπου αναφέρει χαρακτηριστικά τα κάτωθι:
Επί του παρόντος είναι φανερό ότι οι δύο «υποομάδες» του εν λόγω έργου (ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ) παρουσιάζουν μακράν διαφορετικό βαθμό δυσκολίας αναφορικά με τις θεσμικές και οργανωτικές διαδικασίες σχεδιασμού, έγκρισης, χρηματοδότησης, προϋπολογισμού, προκήρυξης και υλοποίησης.
(080915)

Δεν υπάρχουν σχόλια: