Τετάρτη 10 Φεβρουαρίου 2016

Οι αλλαγές που φέρνει το Μητρώο On Line Μέσων και το λογισμικό που βάζει τέλος στο Copy Paste


Copy paste τέλος στο Διαδίκτυο, με τη συνδρομή της κυβέρνησης, καθώς όπως όλα δείχνουν, έρχεται software που θα προστατεύει τα sites από τη λογοκλοπή
Adtech Ad
Μητρώο on line media δημιουργεί η γενική γραμματεία Ενημέρωσης. Ο γενικός γραμματέας Λευτέρης Κρέτσος προχωρά στη συγκεκριμένη κίνηση στο πλαισιο του νομοσχεδίου «Εθνική Επικοινωνιακή Πολιτική, Οργάνωση της Επικοινωνιακής Διπλωματίας και Σύσταση Εθνικού Κέντρου Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας και Μητρώου Επιχειρήσεων Ηλεκτρονικών Μέσων Ενημέρωσης».
AdTech Ad
Ειδικότερα το νομοσχέδιο προβλέπει, μεταξύ άλλων, πως θα δημιουργηθεί Μητρώο Επιχειρήσεων Ηλεκτρονικών Μέσων Ενημέρωσης, στο οποίο θα καταχωρίζονται σε ειδικές μερίδες τα στοιχεία των Επιχειρήσεων Ηλεκτρονικών Μέσων Ενημέρωσης και θα υπάγεται στη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας.
Τα on line μέσα που θα ενταχθούν στο Μητρώο θα έχουν νόμιμο δικαίωμα για την απορρόφηση κρατικής διαφήμισης με κανόνες και διαφάνεια, όμως το πιο ενδιαφέρον στοιχείο είναι η δυνατότητα χρήσης ειδικού software, που λειτουργεί ως παρατηρητήριο και «κόφτης» λογοκλοπής από τα εγγεγραμμένα μέλη.
Οι εγγεγραμμένες στο Μητρώο επιχειρήσεις ηλεκτρονικών μέσων ενημέρωσης θα έχουν πιο συγκεκριμένα τα εξής προνόμια:
α) Πρόσβαση στα ιστορικά αρχεία οπτικοακουστικών μέσων, τα οποία τηρούνται στη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας και στα εποπτευόμενα από αυτή Νομικά Πρόσωπα του δημόσιου τομέα, υπό την επιφύλαξη του Νόμου περί Πνευματικής Ιδιοκτησίας. Δύνανται δε να κάνουν χρήση του φυλασσόμενου σε αυτά υλικού (αναπαραγωγή, διανομή, παρουσίαση στο κοινό), εφόσον χορηγηθεί σχετική άδεια από τον αρμόδιο για την εθνική επικοινωνιακή πολιτική υπουργό.
β) Περιλαμβάνονται μεταξύ των επιχειρήσεων, στις οποίες κατά τα οριζόμενα στο Π.Δ. 261/1997 (Α’ 186), όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, μπορεί να ανατεθεί η καταχώριση διαφημιστικών ή άλλων συναφών μηνυμάτων του Δημοσίου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα. Με απόφαση του αρμόδιου για την εθνική επικοινωνιακή πολιτική υπουργού, η οποία δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, καθορίζονται το συνολικό ποσοστό συμμετοχής των Ηλεκτρονικών Μέσων Ενημέρωσης στην κατανομή της προϋπολογιζόμενης διαφημιστικής δαπάνης κάθε δημόσιου φορέα, καθώς και η διαδικασία επιλογής συγκεκριμένων ηλεκτρονικών μέσων και ανάθεσης σε αυτά της μετάδοσης διαφημιστικών μηνυμάτων.
γ) Προτιμώνται ως συνεργάτες και εταίροι στα ερευνητικά, εκπαιδευτικά και λοιπά προγράμματα του ΕΚΟΜΕ.
δ) Μπορούν να ζητούν τη διαπίστευση δημοσιογράφων τους στην τακτική ενημέρωση των πολιτικών συντακτών (Briefing) από τον κυβερνητικό εκπρόσωπο.

Τον Μάρτιο το Μητρώο;

Στην Ελλάδα υπάρχουν αυτή τη στιγμή περίπου 1.400 site που δηλώνουν ενημερωτικά. Το Μάρτιο ο γενικός γραμματέας Ενημέρωσης Λευτέρης Κρέτσος ευελπιστεί να παρουσιάσει το σύνολο των υπηρεσιών που θα παρέχει το Μητρώο On Line Media, ένα εξαιρετικά φιλόδοξο έργο, το οποίο θα λειτουργεί σε εθελοντική βάση, με απώτατο στόχο την προστασία της συνταγματικής ελευθερίας του Τύπου. Οι επιχειρήσεις που διαχειρίζονται τους ιστοτόπους θα πρέπει υποχρεωτικά να έχουν ΑΦΜ - ως εκ τούτου αποκλείονται εξ ορισμού blogs και προσωπικές ιστοσελίδες. Στην ουσία, ο κ. Κρέτσος προωθεί την πολυπόθητη καταστατική αυτορρύθμιση, στην οποία ευελπιστούσε επί σειρά ετών η αγορά.
«Θέλουμε όσοι δραστηριοποιούνται στο χώρο να εισάγουν περισσότερα ποιοτικά στοιχεία λειτουργίας. Αυτά δεν μπορούν να προκύψουν όταν έχουμε εργασιακές γαλέρες, όταν ξεπλένουμε χρήματα στις ιστοσελίδες, όταν απειλούμε ανθρώπους, επιχειρηματίες και πολιτικούς με τη διασπορά ψευδών ειδήσεων. Θέλουμε να χαρτογραφήσουμε το χώρο και δίνουμε κίνητρα - το βασικό είναι ότι θα έχουν μερίδιο στην κρατική διαφήμιση. Δεν παρεμβαίνουμε στο περιεχόμενο, όμως σχεδιάζουμε το μητρώο να παρέχει και αρκετά χρηστικά εργαλεία, όπως ένα πολύ αποτελεσματικό software για τη λογοκλοπή», σημειώνει.
Το τελευταίο θα προσφέρει ανακούφιση στον πονοκέφαλο του copy paste, όχι μόνο των aggregators, των μεγάλων μηχανών αναζήτησης-ρομπότ, αλλά και των πειρατικών sites που ζουν παρασιτικά πάνω σε άλλα και δη σε επιχειρήσεις με ΑΦΜ, με υποχρέωση να απασχολούν πραγματικούς δημοσιογράφους και με ασφαλιστική και φορολογική ενημερότητα.
Εν τω μεταξύ το φαινόμενο της κλοπής των κειμένων συνεχίζεται καθημερινά και σε αμείωτο βαθμό, χωρίς αναφορές στις πηγές, χωρίς ενεργό link και με πλήρη αναπαραγωγή των κειμένων του Αθηναϊκού Πρακτορείου Ειδήσεων. Στη λογική αυτή του πιο θεμιτού copy paste, ορισμένοι αντιγραφείς επισημαίνουν την πηγή με … «ψιλά γράμματα» στο τέλος του κειμένου και αφού έχουν εισπράξει το σχετικό κλικ.

Το ζήτημα της κρατικής διαφήμισης

Παράλληλα, η καταγραφή των sites στο Μητρώο θα έχει και τη λογική της αναγνώρισης των νόμιμων δικαιούχων κρατικής διαφήμισης. Η κυβέρνηση δηλώνει ότι στόχος της είναι η θέσπιση ενός συστήματος κατανομής της κρατικής διαφήμισης, με απόλυτη διαφάνεια και με αντικειμενικά κριτήρια κατανομή. Η διαδικασία σύμφωνα με αρμόδιες πηγές θα ελεγχθεί σε όλο το μήκος της αξιακής αλυσίδας: διαφημιζόμενοι - media shops/agencies - διαφημιστές και ΜΜΕ.
«Στόχος μας είναι να ρυθμίσουμε αποτελεσματικά και με δημοκρατικό τρόπο τον ιντερνετικό χώρο, διότι και εκεί ενδεχομένως υπάρχουν μεγάλα διαφυγόντα κέρδη από τη διαφημιστική δαπάνη. Το ιντερνετικό τοπίο, όπως και -ως ένα βαθμό- ο χώρος της διαφήμισης λειτουργούν με όρους αδιαφάνειας και αναρχίας, που ευνοούν συγκεκριμένες ομάδες συμφερόντων και δεν διασφαλίζουν το γενικό κοινωνικό συμφέρον. Στην παρούσα φάση αναλύουμε τα δεδομένα της αγοράς, τις θέσεις των εμπλεκόμενων θεσμικών φορέων και προσπαθούμε να μελετήσουμε τη διεθνή εμπειρία», αναφέρει ο κ. Κρέτσος.

Η άποψη της ΕΝΕΔ

Για το θέμα έχει ήδη τοποθετηθεί και έχει πραγματοποιήσει συναντήσεις με τον Γενικό Γραμματέα Ενημέρωσης η ηγετική ομάδα της Ένωσης Εκδοτών Διαδικτύου (ΕΝΕΔ), με επικεφαλής τον πρόεδρο της Δημήτρη Μάρη.
Η Ένωση Εκδοτών Διαδικτύου χαιρετίζει την προσπάθεια της Κυβέρνησης να δημιουργήσει τη βάση ενός θεσμικού πλαισίου για τη λειτουργία των διαδικτυακών Μέσων Ενημέρωσης που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα. Στο σχέδιο νόμου για την «Εθνική Επικοινωνιακή Πολιτική, Οργάνωση της Επικοινωνιακής Διπλωματίας και Σύσταση Εθνικού Κέντρου Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας και Μητρώου Επιχειρήσεων Ηλεκτρονικών Μέσων Ενημέρωσης», πιστεύουμε ότι αποπειράται για πρώτη φορά να υπάρξει καταγραφή των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στο χώρο της ηλεκτρονικής ενημέρωσης και θεωρούμε ότι είναι η απαρχή της θέσπισης διαφανών και ισότιμων κανόνων για όλες τις επιχειρήσεις του χώρου. Η ΕΝΕΔ, ως επίσημος φορέας εκπροσώπησης των ελληνικών εκδοτικών εταιρειών πρωτογενούς ενημερωτικού ψηφιακού περιεχομένου, επιχειρεί συστηματικά να προαγάγει τη ρύθμιση της αγοράς και θα σταθεί αρωγός σε κάθε τέτοια προσπάθεια. Η ένωση είναι πρόθυμη να συμμετάσχει στον δημόσιο διάλογο για τη δημιουργία ενός επίσημου ηλεκτρονικού μητρώου, όπως και για το επόμενο βήμα της δημιουργίας κανόνων για τη λειτουργία των διαδικτυακών ΜΜΕ. Κάθε τέτοια προσπάθεια οφείλει να διευκολύνει την εκδοτική δραστηριότητα στη βάση των αρχών της ελευθεροτυπίας και της δημοσιογραφικής ηθικής. Επίσης, πρέπει να αποτρέπει στρεβλώσεις που προκύπτουν από τη μη διαφανή κατανομή των πόρων της δημόσιας διαφήμισης. Εφόσον υπάρχει ειλικρινής σεβασμός στις προαναφερθείσες αρχές, η ΕΝΕΔ θέτει στη διάθεσή σας τη μακρόχρονη εμπειρία της από τη συστηματική μελέτη των τάσεων στην ελληνική και τη διεθνή αγορά.
(Πηγή: Advertising.gr)

Δεν υπάρχουν σχόλια: