Η πιο ιστορική λουτρόπολη της Ελλάδας, που
είναι ταυτόχρονα και ένα
από τα μεγαλύτερα τουριστικά θέρετρα της χώρας, έχει να επιδείξει ένδοξο
παρελθόν, με πολλά και εντυπωσιακά επιτεύγματα, που επήλθαν με την πάροδο
των χρόνων.
Κάποια από αυτά είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με τον σιδηρόδρομο.
από τα μεγαλύτερα τουριστικά θέρετρα της χώρας, έχει να επιδείξει ένδοξο
παρελθόν, με πολλά και εντυπωσιακά επιτεύγματα, που επήλθαν με την πάροδο
των χρόνων.
Κάποια από αυτά είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με τον σιδηρόδρομο.
Ας τα δούμε μέσα από μία αναλυτική
ιστορική αναδρομή, ώστε να διαπιστώσουμε
πως ο σιδηρόδρομος είναι.......
πως ο σιδηρόδρομος είναι.......
Ιστορική αναδρομή...
√ Περί τα 1928, οι τότε ΣΠΑΠ (
διαχειριστές του σιδηροδρομικού δικτύου της
Πελοποννήσου), αναλαμβάνουν με σύμβαση, την υποχρέωση κατασκευής
σιδηροδρομικής γραμμής, για την απευθείας εξυπηρέτηση του Λουτρακίου,
με το κλεινόν άστυ.
√ Η διακλάδωση Ισθμού- Λουτρακίου, θα κατασκευαστεί με καθυστέρηση το
1953 από τους ΣΠΑΠ, που συμμορφώθηκαν προς το άρθρο 36~ 10 της συμβάσεως
που είχαν υπογράψει με το Ελληνικό δημόσιο.
Ενώ την 1η Αυγούστου 1954 ξεκίνησε η επιβατική εκμετάλλευση της γραμμής.
Η διακλάδωση από τον Ισθμό στο Λουτράκι είχε μήκους έξι χιλιομέτρων, ενώ αξίζει
να σημειωθεί, ότι η αρχική απόληξη της ήταν, στην παραλία του Λουτρακίου,
στο ύψος της θρυλικής ντισκοτέκ "Τροπικάνα". βλέπε σχετ. χάρτη 1
Οι πρώτες αυτοκινητάμαξες που εκτελούσαν τα δρομολόγια του Λουτρακίου
ήταν οι Γερμανικής κατασκευής DWF/MAN/ UERDINGEN ( φωτ. 2)
√ Από το 1928 μέχρι την απευθείας σύνδεση του Λουτρακίου με τον κύριο
σιδηροδρομικό άξονα που επιτευχθεί το 1954, η σιδηροδρομική εξυπηρέτηση
του Λουτρακίου, γίνονταν με ταξί, από τον σταθμό που βρίσκονται δορυφορικά
της λουτρόπολης, στην θέση της παλιάς σιδηροδρομικής γέφυρας του Ισθμού,
που τότε λέγονταν
" Λουτράκι".
Δια μέσω μιας σύμβασης που είχαν υπογράψει οι ΣΠΑΠ, με τους αυτοκινητιστές
του Λουτρακίου! (φωτ.3 & 4)
√ Τον Οκτώβριο του 1930, λαμβάνει χώρα στο Λουτράκι μια μεγάλη πανελλαδική
πρωτοτυπία.
Αρχίζει η κυκλοφορία τρένων, αποκλειστικά για τους Βons Viveurs της Αθήνας,
που ήθελαν να παίξουν στο καζίνο του Λουτρακίου, και που το αποκαλούσαν με το θρυλικό όνομα
" Το Τραίνο των Γλεντζέδων".
√ Ενώ στις 5/7/2009 στο πνευματικό κέντρο Λουτρακίου, στην τότε μεγάλη (
από προσέλευσης κόσμου) επιτυχημένη ημερίδα που πραγματοποιήθηκε για
τον προαστιακό, ο διευθυντής του καζίνου Λουτρακίου Αντώνης Στεργιώτης,
με μια τοποθέτηση που θύμισε προμνησία ( deja vu), διατυπώνει δημόσια την
άποψη, πως το μεγαλύτερο και πολυτελέστερο καζίνο της Ευρώπης, αναγνωρίζει
τη σπουδαιότητα του έργου και προτίθεται να μισθώνει βαγόνια για την
εξυπηρέτηση της πολυπληθής πελατείας του! (φωτ.5)
√ Από το 1954 μέχρι το 1965 εφαρμόστηκε λόγω της μεγάλης ζήτησης που
παρήγαγε η γραμμή του Λουτρακίου, μικτή επιβατική εκμετάλλευση.
Με ταυτόχρονη δρομολόγηση ωτομοτρίς, ατμήλατων αμαξοστοιχιών,
εκδρομικών αυτοκινητάμαξών και λεωφορείων!
√ το 1957 γίνεται μετάθεση της σιδηροδρομικής γραμμής από την παραλία
του Λουτρακίου, στο εσωτερικό της πόλης.
√ Ενώ από το 1965 εως το 1991, η επιβατική εκμετάλλευση συνεχίστηκε
αποκλειστικά με λεωφορεία ! ( φωτ.6)
Βραχύβια, την δεκαετία του '80, ξανά κυκλοφόρησαν στη γραμμή του
Λουτρακίου αυτοκινητάμαξες, ώστε να καλύψουν της αυξημένες ανάγκες
της θερινής περιόδου, αφού με την πολύ μεγάλη επιβατική κίνηση, δεν
επαρκούσαν για να την καλύψουν, τα πούλμαν του ΟΣΕ!
Πελοποννήσου), αναλαμβάνουν με σύμβαση, την υποχρέωση κατασκευής
σιδηροδρομικής γραμμής, για την απευθείας εξυπηρέτηση του Λουτρακίου,
με το κλεινόν άστυ.
√ Η διακλάδωση Ισθμού- Λουτρακίου, θα κατασκευαστεί με καθυστέρηση το
1953 από τους ΣΠΑΠ, που συμμορφώθηκαν προς το άρθρο 36~ 10 της συμβάσεως
που είχαν υπογράψει με το Ελληνικό δημόσιο.
Ενώ την 1η Αυγούστου 1954 ξεκίνησε η επιβατική εκμετάλλευση της γραμμής.
Η διακλάδωση από τον Ισθμό στο Λουτράκι είχε μήκους έξι χιλιομέτρων, ενώ αξίζει
να σημειωθεί, ότι η αρχική απόληξη της ήταν, στην παραλία του Λουτρακίου,
στο ύψος της θρυλικής ντισκοτέκ "Τροπικάνα". βλέπε σχετ. χάρτη 1
Οι πρώτες αυτοκινητάμαξες που εκτελούσαν τα δρομολόγια του Λουτρακίου
ήταν οι Γερμανικής κατασκευής DWF/MAN/ UERDINGEN ( φωτ. 2)
√ Από το 1928 μέχρι την απευθείας σύνδεση του Λουτρακίου με τον κύριο
σιδηροδρομικό άξονα που επιτευχθεί το 1954, η σιδηροδρομική εξυπηρέτηση
του Λουτρακίου, γίνονταν με ταξί, από τον σταθμό που βρίσκονται δορυφορικά
της λουτρόπολης, στην θέση της παλιάς σιδηροδρομικής γέφυρας του Ισθμού,
που τότε λέγονταν
" Λουτράκι".
Δια μέσω μιας σύμβασης που είχαν υπογράψει οι ΣΠΑΠ, με τους αυτοκινητιστές
του Λουτρακίου! (φωτ.3 & 4)
√ Τον Οκτώβριο του 1930, λαμβάνει χώρα στο Λουτράκι μια μεγάλη πανελλαδική
πρωτοτυπία.
Αρχίζει η κυκλοφορία τρένων, αποκλειστικά για τους Βons Viveurs της Αθήνας,
που ήθελαν να παίξουν στο καζίνο του Λουτρακίου, και που το αποκαλούσαν με το θρυλικό όνομα
" Το Τραίνο των Γλεντζέδων".
√ Ενώ στις 5/7/2009 στο πνευματικό κέντρο Λουτρακίου, στην τότε μεγάλη (
από προσέλευσης κόσμου) επιτυχημένη ημερίδα που πραγματοποιήθηκε για
τον προαστιακό, ο διευθυντής του καζίνου Λουτρακίου Αντώνης Στεργιώτης,
με μια τοποθέτηση που θύμισε προμνησία ( deja vu), διατυπώνει δημόσια την
άποψη, πως το μεγαλύτερο και πολυτελέστερο καζίνο της Ευρώπης, αναγνωρίζει
τη σπουδαιότητα του έργου και προτίθεται να μισθώνει βαγόνια για την
εξυπηρέτηση της πολυπληθής πελατείας του! (φωτ.5)
√ Από το 1954 μέχρι το 1965 εφαρμόστηκε λόγω της μεγάλης ζήτησης που
παρήγαγε η γραμμή του Λουτρακίου, μικτή επιβατική εκμετάλλευση.
Με ταυτόχρονη δρομολόγηση ωτομοτρίς, ατμήλατων αμαξοστοιχιών,
εκδρομικών αυτοκινητάμαξών και λεωφορείων!
√ το 1957 γίνεται μετάθεση της σιδηροδρομικής γραμμής από την παραλία
του Λουτρακίου, στο εσωτερικό της πόλης.
√ Ενώ από το 1965 εως το 1991, η επιβατική εκμετάλλευση συνεχίστηκε
αποκλειστικά με λεωφορεία ! ( φωτ.6)
Βραχύβια, την δεκαετία του '80, ξανά κυκλοφόρησαν στη γραμμή του
Λουτρακίου αυτοκινητάμαξες, ώστε να καλύψουν της αυξημένες ανάγκες
της θερινής περιόδου, αφού με την πολύ μεγάλη επιβατική κίνηση, δεν
επαρκούσαν για να την καλύψουν, τα πούλμαν του ΟΣΕ!
Τιμής ένεκεν...
Στο σημείο αυτό, αξίζει να αναφερθούμε
τιμής ένεκεν και σε ένα
εμβληματικό πρόσωπο της πόλης μας, το οποίο συνέδεσε την σχεδόν
σαραντάχρονη παρουσία του, με την τοπική σιδηροδρομική ιστορία του
Λουτρακίου, αφού ήταν η ψυχή του τοπικού πρακτορείου των ΣΠΑΠ/ΟΣΕ.
Ο λόγος φυσικά για τον ξεχωριστό και αγαπητό από τον κόσμο, Γεώργιο
Κουκουλά, πατέρα του γνωστού και μη εξαιρετέου κ. Αντώνη Κουκουλά,
που πάντα φρόντιζε με ζήλο και ευσυνειδησία, για την εύρυθμη λειτουργία
του πρακτορείου, αλλά και για την εξυπηρέτηση του κόσμου!
εμβληματικό πρόσωπο της πόλης μας, το οποίο συνέδεσε την σχεδόν
σαραντάχρονη παρουσία του, με την τοπική σιδηροδρομική ιστορία του
Λουτρακίου, αφού ήταν η ψυχή του τοπικού πρακτορείου των ΣΠΑΠ/ΟΣΕ.
Ο λόγος φυσικά για τον ξεχωριστό και αγαπητό από τον κόσμο, Γεώργιο
Κουκουλά, πατέρα του γνωστού και μη εξαιρετέου κ. Αντώνη Κουκουλά,
που πάντα φρόντιζε με ζήλο και ευσυνειδησία, για την εύρυθμη λειτουργία
του πρακτορείου, αλλά και για την εξυπηρέτηση του κόσμου!
Η επαναλειτουργία της γραμμής το 1991...
Κατόπιν της τεχνικής έκθεσης του Χρ.
Διανέλη, δίνεται εντολή από τον τότε Γ.Δ.
του ΟΣΕ Δ.Καραπάνο, να επαναλειτουργήσουν οι γραμμές Λουτρακίου,
Ναυπλίου και Στυλίδας.
Έτσι η τακτική επιβατική εκμετάλλευση της γραμμής του Λουτρακίου,
αρχίζει και πάλι κανονικά από το καλοκαίρι του 1991, με σκοπιμότητα
να αποτελέσει τον δυτικό κλάδο του προαστιακού δικτύου της Αθήνας.
Η επαναλειτουργία της γραμμής πραγματοποιήθηκε με νέες, απαστράπτουσες
αυτοκινητάμαξες, προαστιακού τύπου, ΜΑΝ, που κατασκευάστηκαν στα
ελληνικά ναυπηγεία με μεταφορά τεχνογνωσίας!
Το πλέγμα των δρομολογίων μεταξύ Λουτρακίου και Αθήνας, (παρά το
γεγονός πως η κύρια γραμμή κυκλοφορίας ήταν τότε μόνη και μετρική),
περιελάμβανε συνολικά 10 δρομολόγια ημερησίως, σε μελετημένες ώρες
που εξυπηρετούσαν το επιβατικό κοινό!
Αξίζει να σημειωθεί ότι το πρώτο πρωινό δρομολόγιο από Λουτράκι για
Αθήνα ήταν στις 05:35 ενώ το τελευταίο βραδινό από Αθήνα για Λουτράκι
ήταν στις 21:05!
Η έναρξη των δρομολογίων πραγματοποιήθηκε στις 22-7-1991 εν μέσω
σφοδρών αντιδράσεων, των τοπικών ΚΤΕΛ.
Η εικονιζόμενη αυτοκινητάμαξα ΜΑΝ/ΕΝ ( φωτ.7& 8) αφού διέσχισε με
ήπια διέλευση, το τροχαίοδρομικό τμήμα της γραμμής που βρίσκεται εντός
της πόλεως του Λουτρακίου, (οδός Κορίνθου), προσέγγισε τον τερματικό
σταθμό του Λουτρακίου, και μπήκε για να κουρνιάσει στην καρδιά της
πόλης, ακριβώς όπως κουρνιάζει το νήπιο στην αγκαλιά της μάνας του!
Την επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής Λουτρακίου το 1991,
αλλά και την σύνδεση της πόλεως του Λουτρακίου, με το νέο σύγχρονο
προαστιακό, υποδέχτηκε τότε και εξακολουθεί να υποστηρίζει με διθυραμβικούς
τίτλους, σύσσωμος ο σοβαρός, ανεξάρτητος, έντυπος και ηλεκτρονικός,
τοπικός τύπος (φωτ.9&10).
Από το 1991 έως το 2007 που λειτούργησε η συγκεκριμένη γραμμή,
κυκλοφόρησαν μεταξύ των άλλων συρμών και αυτοκινητάμαξες ΜΑΝ-4
( Intercity), ενώ την ολυμπιακή χρονιά του 2004, η επιβατική εκμετάλλευση
εξασφαλίζονταν από σύγχρονα railbus (Stadler- Bombardier 2/6) δίδοντας
αέρα σύγχρονης ευρωπαϊκής πόλης στους χιλιάδες τουρίστες που διέμεναν
τότε στην πόλη του Λουτρακίου.
(Φωτ.11&12)
Ένα από τα μεγάλα επιτεύγματα της γραμμής του Λουτρακίου, ήταν ότι με
βάση τα διαθέσιμα στατιστικά στοιχεία του ΟΣΕ, μεταξύ του 1997 και 2004,
τα προαστιακά δρομολόγια για Χαλκίδα και Λουτράκι, ήταν τα μόνα στην
Ελλάδα, στα οποία σημειώθηκαν αύξηση πληρότητας, που άγγιξε ακόμα
και το 73%.
Γεγονός που υποχρέωσε τον οργανισμό σιδηροδρόμων Ελλάδος, να
δρομολογήσει στη γραμμή του Λουτρακίου, πολυπρόσωπες πολλαπλές
συνθέσεις αυτοκινητάμαξων, ώστε να ικανοποιηθεί η μεγάλη επιβατική
ζήτηση.
Σε πολλές περιπτώσεις, η ζεύξη των αυτοκινητάμαξων του Λουτρακίου
ήταν μεγαλύτερες και πολυπληθέστερες, ακόμα και από τις ζεύξεις των
αυτοκινητάμαξων, στο δρομολόγιο Αθήνα- Πάτρα. ( φωτ.13, 14, 15, 16,&17)
Το Δεκέμβριο του 2006 αναστέλλεται η λειτουργία της μετρικής σιδηροδρομικής
γραμμής του Λουτρακίου, εν όψει της μετατροπής της, σε γραμμή
κανονικού εύρους, για τον σύγχρονο προαστιακό.
Η διακοπή της σιδηροδρομικής σύνδεσης του Λουτρακίου με την Αθήνα,
επέφερε τεράστια οικονομική ζημιά στο επιχειρείν της πόλης, και
επιδείνωσε μία σειρά προβλημάτων που εχουν συνάρτηση με την
ευημερία και την ανάπτυξη.
του ΟΣΕ Δ.Καραπάνο, να επαναλειτουργήσουν οι γραμμές Λουτρακίου,
Ναυπλίου και Στυλίδας.
Έτσι η τακτική επιβατική εκμετάλλευση της γραμμής του Λουτρακίου,
αρχίζει και πάλι κανονικά από το καλοκαίρι του 1991, με σκοπιμότητα
να αποτελέσει τον δυτικό κλάδο του προαστιακού δικτύου της Αθήνας.
Η επαναλειτουργία της γραμμής πραγματοποιήθηκε με νέες, απαστράπτουσες
αυτοκινητάμαξες, προαστιακού τύπου, ΜΑΝ, που κατασκευάστηκαν στα
ελληνικά ναυπηγεία με μεταφορά τεχνογνωσίας!
Το πλέγμα των δρομολογίων μεταξύ Λουτρακίου και Αθήνας, (παρά το
γεγονός πως η κύρια γραμμή κυκλοφορίας ήταν τότε μόνη και μετρική),
περιελάμβανε συνολικά 10 δρομολόγια ημερησίως, σε μελετημένες ώρες
που εξυπηρετούσαν το επιβατικό κοινό!
Αξίζει να σημειωθεί ότι το πρώτο πρωινό δρομολόγιο από Λουτράκι για
Αθήνα ήταν στις 05:35 ενώ το τελευταίο βραδινό από Αθήνα για Λουτράκι
ήταν στις 21:05!
Η έναρξη των δρομολογίων πραγματοποιήθηκε στις 22-7-1991 εν μέσω
σφοδρών αντιδράσεων, των τοπικών ΚΤΕΛ.
Η εικονιζόμενη αυτοκινητάμαξα ΜΑΝ/ΕΝ ( φωτ.7& 8) αφού διέσχισε με
ήπια διέλευση, το τροχαίοδρομικό τμήμα της γραμμής που βρίσκεται εντός
της πόλεως του Λουτρακίου, (οδός Κορίνθου), προσέγγισε τον τερματικό
σταθμό του Λουτρακίου, και μπήκε για να κουρνιάσει στην καρδιά της
πόλης, ακριβώς όπως κουρνιάζει το νήπιο στην αγκαλιά της μάνας του!
Την επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής Λουτρακίου το 1991,
αλλά και την σύνδεση της πόλεως του Λουτρακίου, με το νέο σύγχρονο
προαστιακό, υποδέχτηκε τότε και εξακολουθεί να υποστηρίζει με διθυραμβικούς
τίτλους, σύσσωμος ο σοβαρός, ανεξάρτητος, έντυπος και ηλεκτρονικός,
τοπικός τύπος (φωτ.9&10).
Από το 1991 έως το 2007 που λειτούργησε η συγκεκριμένη γραμμή,
κυκλοφόρησαν μεταξύ των άλλων συρμών και αυτοκινητάμαξες ΜΑΝ-4
( Intercity), ενώ την ολυμπιακή χρονιά του 2004, η επιβατική εκμετάλλευση
εξασφαλίζονταν από σύγχρονα railbus (Stadler- Bombardier 2/6) δίδοντας
αέρα σύγχρονης ευρωπαϊκής πόλης στους χιλιάδες τουρίστες που διέμεναν
τότε στην πόλη του Λουτρακίου.
(Φωτ.11&12)
Ένα από τα μεγάλα επιτεύγματα της γραμμής του Λουτρακίου, ήταν ότι με
βάση τα διαθέσιμα στατιστικά στοιχεία του ΟΣΕ, μεταξύ του 1997 και 2004,
τα προαστιακά δρομολόγια για Χαλκίδα και Λουτράκι, ήταν τα μόνα στην
Ελλάδα, στα οποία σημειώθηκαν αύξηση πληρότητας, που άγγιξε ακόμα
και το 73%.
Γεγονός που υποχρέωσε τον οργανισμό σιδηροδρόμων Ελλάδος, να
δρομολογήσει στη γραμμή του Λουτρακίου, πολυπρόσωπες πολλαπλές
συνθέσεις αυτοκινητάμαξων, ώστε να ικανοποιηθεί η μεγάλη επιβατική
ζήτηση.
Σε πολλές περιπτώσεις, η ζεύξη των αυτοκινητάμαξων του Λουτρακίου
ήταν μεγαλύτερες και πολυπληθέστερες, ακόμα και από τις ζεύξεις των
αυτοκινητάμαξων, στο δρομολόγιο Αθήνα- Πάτρα. ( φωτ.13, 14, 15, 16,&17)
Το Δεκέμβριο του 2006 αναστέλλεται η λειτουργία της μετρικής σιδηροδρομικής
γραμμής του Λουτρακίου, εν όψει της μετατροπής της, σε γραμμή
κανονικού εύρους, για τον σύγχρονο προαστιακό.
Η διακοπή της σιδηροδρομικής σύνδεσης του Λουτρακίου με την Αθήνα,
επέφερε τεράστια οικονομική ζημιά στο επιχειρείν της πόλης, και
επιδείνωσε μία σειρά προβλημάτων που εχουν συνάρτηση με την
ευημερία και την ανάπτυξη.
Το φάσμα της καταστροφής...
Το σημερινό συγκοινωνιακό έλλειμμα, αλλά
και η επαπειλούμενη
λειτουργία νέων καζίνο στο λεκανοπέδιο Αττικής, είναι το φάσμα
που απειλεί με εξαφάνιση, τους 1300 εργαζόμενους στο καζίνο Λουτρακίου,
και αδιευκρίνιστο αριθμό εργαζομένων, στις υπόλοιπες επιχειρήσεις του
Λουτρακίου ( όλων των κατηγοριών)και της ευρύτερης περιοχής!
Η προηγούμενη διαπίστωση, αποδεικνύεται από τον ρου των γεγονότων,
αφού από το 2006 και εντεύθεν, με την διακοπή της σιδηροδρομικής
συνδέσης, η πόλη έχασε σταδιακά μαζί με την επισκεψιμότητα της,
την αίγλη της και την δυναμική της.
Ειρήσθω εν παρόδω, αυτό το καθοδικό σπιράλ ύφεσης, θυμίζω πως
άρχισε μια εποχή, που ακόμα δεν μας είχε χτυπήσει την πόρτα ο
εφιάλτης της οικονομικής κρίσης!
λειτουργία νέων καζίνο στο λεκανοπέδιο Αττικής, είναι το φάσμα
που απειλεί με εξαφάνιση, τους 1300 εργαζόμενους στο καζίνο Λουτρακίου,
και αδιευκρίνιστο αριθμό εργαζομένων, στις υπόλοιπες επιχειρήσεις του
Λουτρακίου ( όλων των κατηγοριών)και της ευρύτερης περιοχής!
Η προηγούμενη διαπίστωση, αποδεικνύεται από τον ρου των γεγονότων,
αφού από το 2006 και εντεύθεν, με την διακοπή της σιδηροδρομικής
συνδέσης, η πόλη έχασε σταδιακά μαζί με την επισκεψιμότητα της,
την αίγλη της και την δυναμική της.
Ειρήσθω εν παρόδω, αυτό το καθοδικό σπιράλ ύφεσης, θυμίζω πως
άρχισε μια εποχή, που ακόμα δεν μας είχε χτυπήσει την πόρτα ο
εφιάλτης της οικονομικής κρίσης!
Από το 2006 μέχρι σήμερα...
• 2007 μελέτη του δήμου Λουτρακίου στην
σιδηροδρομική εταιρεία "
ONtrack rail System Expert", αναδεικνύει με σαφήνεια, το μεγάλο
συγκοινωνιακό έλλειμμα του Λουτρακίου, αλλά και την σημαντικότητα
του, για την οικονομική και τουριστική ανάπτυξη της περιοχής μας.
Ενώ ρητά και κατηγορηματικά, υποδεικνύει πως πρέπει να προχωρήσει
ο ταχύτερο δυνατό αυτή η σύνδεση, με βάση τον σχεδιασμό του ΟΣΕ! ( φωτ.18&19)
• Παρά τις υποδείξεις της προαναφερόμενης μελέτης, κακοί χειρισμοί,
άγνοια ή και ακόμα και αβυσσαλέες σκοπιμότητες, απειλούν να στείλουν
οριστικά την υλοποίηση του έργου, στις ελληνικές καλένδες, εξαιτίας της
διαφωνίας ΟΣΕ- δήμου Λουτρακίου για τη χωροθέτηση του τερματικού σταθμού!
ONtrack rail System Expert", αναδεικνύει με σαφήνεια, το μεγάλο
συγκοινωνιακό έλλειμμα του Λουτρακίου, αλλά και την σημαντικότητα
του, για την οικονομική και τουριστική ανάπτυξη της περιοχής μας.
Ενώ ρητά και κατηγορηματικά, υποδεικνύει πως πρέπει να προχωρήσει
ο ταχύτερο δυνατό αυτή η σύνδεση, με βάση τον σχεδιασμό του ΟΣΕ! ( φωτ.18&19)
• Παρά τις υποδείξεις της προαναφερόμενης μελέτης, κακοί χειρισμοί,
άγνοια ή και ακόμα και αβυσσαλέες σκοπιμότητες, απειλούν να στείλουν
οριστικά την υλοποίηση του έργου, στις ελληνικές καλένδες, εξαιτίας της
διαφωνίας ΟΣΕ- δήμου Λουτρακίου για τη χωροθέτηση του τερματικού σταθμού!
Οι μελέτες για το νέο προαστιακό
σιδηρόδρομο του Λουτρακίου...
• Το εν λόγω έργο προβλέπεται από τον
αρχικό στρατηγικό σχεδιασμό
του ΟΣΕ και όλες τις συναφείς μελέτες ( σκοπιμότητας-λειτουργικού σχεδιασμού)
για την ανάπτυξη του προαστιακού σιδηροδρομικού δικτύου της Αθήνας στα
πλαίσια του δυτικού κλάδου προς Κορινθία ( φωτ.20 & 21)
• Η πρόβλεψη της ζήτησης από την Ο/Τ για τα δρομολόγια προς το Λουτράκι,
αποδεικνύει την μεγάλη ζήτηση, αφού κυμαίνεται από 3590 εως 4735 επιβάτες
ημερησίως.
Σε αυτήν την μελέτη φυσικά, δεν συμπεριλαμβάνεται η επιπρόσθετη προσφορά
του καζίνου Λουτρακίου για την μεταφορά των χιλιάδων πελατών της επιχείρησης,
η οποία είναι συμπληρωματική με την υψηλή ζήτηση που παράγει το Λουτράκι.
Γεγονός που αποδεικνύει πως δεν θα υπάρχει κανένα πρόβλημα με την
βιωσιμότητα της γραμμής, όπως ψευδέστατα ψιθυρίζουν ορισμένοι εχθροί του
τόπου μας , που κινούνται από ταπεινά ελατήρια και ιδιοτελείς σκοπούς!
• Η τεχνική υπηρεσία του δήμου Λουτρακίου,
υστερα από την λήψη τριών αποφάσεων του δημοτικού συμβουλίου, που και
αυτές προήλθαν από την καθολική απαίτηση των παραγωγικών συλλόγων και
φορέων της πόλης μας, των αθλητικών συλλόγων του δήμου μας, του καζίνο
Λουτρακίου, αλλά και την συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών, στις 13-12-2011
με το υπ' αριθ.27826 έγγραφο, υποβάλλει στον ΟΣΕ, τις τεχνικές κατευθύνσεις
για την εκπόνηση των μελετών του συγκεκριμένου έργου.
Με τέτοιο τρόπο, ώστε η σιδηροδρομική μελέτη του έργου, να είναι εναρμονισμένη
στην επικείμενη επέκταση του νέου ΓΠΣ. Λουτρακίου, και να μην δημιουργεί
όχληση στη λειτουργία της πόλης, γεγονός που παραδέχτηκε και ο δήμαρχος
Γιώργος Γκιώνης, στην σχετική επιστολή του,
προς τον περιφερειάρχη Πελοποννήσου, Πέτρο Τατούλη!
• Στην συνέχεια η διεύθυνση στρατηγικού σχεδιασμού και ανάπτυξης του ΟΣΕ,
εκπονεί τις οριστικές μελέτες για την κανονικοποίηση της υφιστάμενης μετρικής
γραμμής Ισθμού- Λουτρακίου, ( φωτ.22,23, & 24) και οι οποίες περιλαμβάνουν:
1) μελέτη χάραξης
2) οριστική στατική μελέτη και έλεγχος υδραυλικής επάρκειας διατομής τεχνικών
3) έγκριση περιβαλλοντικών όρων
Α.Π. 170257 20/1/2014 Υ.Π.Ε.Κ.Κ.Α.
4) μελέτη ηλεκτροκίνησης
5) μελέτη ΑΣΙΔ και εγκαταστάσεων
του ΟΣΕ και όλες τις συναφείς μελέτες ( σκοπιμότητας-λειτουργικού σχεδιασμού)
για την ανάπτυξη του προαστιακού σιδηροδρομικού δικτύου της Αθήνας στα
πλαίσια του δυτικού κλάδου προς Κορινθία ( φωτ.20 & 21)
• Η πρόβλεψη της ζήτησης από την Ο/Τ για τα δρομολόγια προς το Λουτράκι,
αποδεικνύει την μεγάλη ζήτηση, αφού κυμαίνεται από 3590 εως 4735 επιβάτες
ημερησίως.
Σε αυτήν την μελέτη φυσικά, δεν συμπεριλαμβάνεται η επιπρόσθετη προσφορά
του καζίνου Λουτρακίου για την μεταφορά των χιλιάδων πελατών της επιχείρησης,
η οποία είναι συμπληρωματική με την υψηλή ζήτηση που παράγει το Λουτράκι.
Γεγονός που αποδεικνύει πως δεν θα υπάρχει κανένα πρόβλημα με την
βιωσιμότητα της γραμμής, όπως ψευδέστατα ψιθυρίζουν ορισμένοι εχθροί του
τόπου μας , που κινούνται από ταπεινά ελατήρια και ιδιοτελείς σκοπούς!
• Η τεχνική υπηρεσία του δήμου Λουτρακίου,
υστερα από την λήψη τριών αποφάσεων του δημοτικού συμβουλίου, που και
αυτές προήλθαν από την καθολική απαίτηση των παραγωγικών συλλόγων και
φορέων της πόλης μας, των αθλητικών συλλόγων του δήμου μας, του καζίνο
Λουτρακίου, αλλά και την συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών, στις 13-12-2011
με το υπ' αριθ.27826 έγγραφο, υποβάλλει στον ΟΣΕ, τις τεχνικές κατευθύνσεις
για την εκπόνηση των μελετών του συγκεκριμένου έργου.
Με τέτοιο τρόπο, ώστε η σιδηροδρομική μελέτη του έργου, να είναι εναρμονισμένη
στην επικείμενη επέκταση του νέου ΓΠΣ. Λουτρακίου, και να μην δημιουργεί
όχληση στη λειτουργία της πόλης, γεγονός που παραδέχτηκε και ο δήμαρχος
Γιώργος Γκιώνης, στην σχετική επιστολή του,
προς τον περιφερειάρχη Πελοποννήσου, Πέτρο Τατούλη!
• Στην συνέχεια η διεύθυνση στρατηγικού σχεδιασμού και ανάπτυξης του ΟΣΕ,
εκπονεί τις οριστικές μελέτες για την κανονικοποίηση της υφιστάμενης μετρικής
γραμμής Ισθμού- Λουτρακίου, ( φωτ.22,23, & 24) και οι οποίες περιλαμβάνουν:
1) μελέτη χάραξης
2) οριστική στατική μελέτη και έλεγχος υδραυλικής επάρκειας διατομής τεχνικών
3) έγκριση περιβαλλοντικών όρων
Α.Π. 170257 20/1/2014 Υ.Π.Ε.Κ.Κ.Α.
4) μελέτη ηλεκτροκίνησης
5) μελέτη ΑΣΙΔ και εγκαταστάσεων
Ενώ στις 1/8/2014 ο προαστιακός του
Λουτρακίου, ενταγμένος στο νέο
ρυθμιστικό σχέδιο της Αθήνας, υπερψηφίστηκε από την εθνική αντιπροσωπεία
και γίνεται νόμος
Ν. 4277/ ΦΕΚ Α-156.
Σήμερα ο πλήρης φάκελος του έργου με τα τεύχη δημοπράτησης είναι έτοιμα,
και εκκρεμεί μόνο η χρηματοδότηση του έργου από το αρμόδιο υπουργείο!
ρυθμιστικό σχέδιο της Αθήνας, υπερψηφίστηκε από την εθνική αντιπροσωπεία
και γίνεται νόμος
Ν. 4277/ ΦΕΚ Α-156.
Σήμερα ο πλήρης φάκελος του έργου με τα τεύχη δημοπράτησης είναι έτοιμα,
και εκκρεμεί μόνο η χρηματοδότηση του έργου από το αρμόδιο υπουργείο!
Στο σημείο αυτό αξίζει να διευκρινιστεί
ότι, το συγκεκριμένο έργο, έχει
αποκτήσει χαρακτήρα, αιτήματος ολόκληρου του λαού, ανάλογο του αιτήματος
που είχε διατυπωθεί για την λειτουργία καζίνο στην πόλη, πριν από χρόνια.
Και μιλάμε για ενα εργο αποφασιστικής σημασίας για την πόλη του Λουτρακίου,
που θα της προσδώσει μεγάλο συγκριτικό πλεονέκτημα για την οικονομική,
τουριστική και πολεοδομική της ανάπτυξη!
Αφού θα βοηθήσει τα μάλα προκειμένου να επιτευχθούν ο συσχετισμός των
προβλεπομένων από το νέο σχέδιο πόλης με τα τεχνικά και λειτουργικά
χαρακτηριστικά του έργου, έτσι ώστε να εξασφαλίζονται, αφενός μεν η ήπια
εντάξει της γραμμής στην αστική περιοχή με μορφή αστικού τροχιοδρομικού
διαδρόμου, στην μεσαία νησίδα της υπό διάνοιξη Εθνικής Αντιστάσεως (Κορίνθου),
αφετέρου δε, η μέγιστη δυνατή προσέγγιση της κεντρικής περιοχής της πόλης,
με βάση την βέλτιστη απόληξη μέχρι την οδό Αιγαίου, με πλευρικές στάσεις
τύπου τραμ, στα πρότυπα της Λεύκας στον Πειραιά.(φωτο.26&27)
αποκτήσει χαρακτήρα, αιτήματος ολόκληρου του λαού, ανάλογο του αιτήματος
που είχε διατυπωθεί για την λειτουργία καζίνο στην πόλη, πριν από χρόνια.
Και μιλάμε για ενα εργο αποφασιστικής σημασίας για την πόλη του Λουτρακίου,
που θα της προσδώσει μεγάλο συγκριτικό πλεονέκτημα για την οικονομική,
τουριστική και πολεοδομική της ανάπτυξη!
Αφού θα βοηθήσει τα μάλα προκειμένου να επιτευχθούν ο συσχετισμός των
προβλεπομένων από το νέο σχέδιο πόλης με τα τεχνικά και λειτουργικά
χαρακτηριστικά του έργου, έτσι ώστε να εξασφαλίζονται, αφενός μεν η ήπια
εντάξει της γραμμής στην αστική περιοχή με μορφή αστικού τροχιοδρομικού
διαδρόμου, στην μεσαία νησίδα της υπό διάνοιξη Εθνικής Αντιστάσεως (Κορίνθου),
αφετέρου δε, η μέγιστη δυνατή προσέγγιση της κεντρικής περιοχής της πόλης,
με βάση την βέλτιστη απόληξη μέχρι την οδό Αιγαίου, με πλευρικές στάσεις
τύπου τραμ, στα πρότυπα της Λεύκας στον Πειραιά.(φωτο.26&27)
Πιο επιτακτική από πότε, η ανάγκη της
άμεσης υλοποίησης του...
Οι δυσοίωνες προβλέψεις για τη λειτουργία
νέου καζίνο στην Αθήνα σε
συνάρτηση
με τα καταστροφικά αποτελέσματα της κρίσης, έκαναν πιο επιτακτική από
ποτέ την ανάγκη για την υλοποίηση του συγκεκριμένου έργου, και αυτό είναι
πλέον κατανοητό από όλους τους υγιώς σκεπτόμενους ανθρώπους!
Μόνο αν διευκολυνθεί η προσβασιμότητα και αν αυξηθεί η επισκεψιμότητα στην
πόλη μας (όχι μόνο από την πρωτεύουσα της χώρας αλλά και από το διεθνές
αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος) η ιστορική μας λουτρόπολη μπορεί να βγει
από το τέλμα που την έχουν οδηγήσει σκόπιμα, ορισμένα κακοποιά πολιτικά
στοιχεία, που δρουν παραθεσμικά, αδόκιμα και ανάλγητα εναντίον του
κοινωνικού συνόλου, μακριά από επιστημονική ορθότητα και τεκμηρίωση,
σε αγαστή συνεργασία με πριμοδοτουμενα τσιράκια, για λογαριασμό
συντεχνιακών συμφερόντων!
συνάρτηση
με τα καταστροφικά αποτελέσματα της κρίσης, έκαναν πιο επιτακτική από
ποτέ την ανάγκη για την υλοποίηση του συγκεκριμένου έργου, και αυτό είναι
πλέον κατανοητό από όλους τους υγιώς σκεπτόμενους ανθρώπους!
Μόνο αν διευκολυνθεί η προσβασιμότητα και αν αυξηθεί η επισκεψιμότητα στην
πόλη μας (όχι μόνο από την πρωτεύουσα της χώρας αλλά και από το διεθνές
αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος) η ιστορική μας λουτρόπολη μπορεί να βγει
από το τέλμα που την έχουν οδηγήσει σκόπιμα, ορισμένα κακοποιά πολιτικά
στοιχεία, που δρουν παραθεσμικά, αδόκιμα και ανάλγητα εναντίον του
κοινωνικού συνόλου, μακριά από επιστημονική ορθότητα και τεκμηρίωση,
σε αγαστή συνεργασία με πριμοδοτουμενα τσιράκια, για λογαριασμό
συντεχνιακών συμφερόντων!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου