Ο Γιάννης Δρίτσας κατάγεται από την Περαχώρα και είναι Αγιογράφος. Ένας νέος
που ξεκίνησε να ζωγραφίζει από την ηλικία των έξι ετών. Χωρίς οικογενειακές
καταβολές έδειξε από μικρός την κλίση που είχε προς την αγιογραφία. Ο ίδιος
το ονομάζει Θεϊκό χάρισμα.
Ο πατέρας Μακάριος ήταν ο πρώτος άνθρωπος που του έμαθε τη Βυζαντινή τέχνη.
Η πορεία προδιαγεγραμμένη. Στη συνέχεια παρακολούθησε εντατικά μαθήματα
στο εργαστήριο του Ηρακλή και της Μαρίας Βλασοπούλου. Με επαγγελματική
πλέον κατάρτηση ξεκίνησε εικονογραφία και Αγιογραφίες σε ναούς.
Κατά τη δυναστεία των Παλαιολόγων, η Βυζαντινή τέχνη έφτασε στο
απόγειό της με τις τοιχογραφίες του Εμμανουήλ Πανσέληνου. Από
αυτόν και έπειτα, οι υπόλοιποι αγιογράφοι επηρεάστηκαν από τη
ζωγραφική της Δύσης για να περάσουμε σε μια περίοδο στασιμότητας
μέχρι τον Φώτη Κόντογλου (1965), που ξαναέφερε την πατροπαράδοτη ι
ερή τέχνη στην επιφάνεια.
Τα σχέδια που δουλεύονται σήμερα πατάνε στην τεχνοτροπία
Πανσέληνου και Κόντογλου.
Η δουλεία στη φορητή εικόνα ονομάζεται Κρητική Σχολή, από τους
Κρήτες , γιατί χρησιμοποιείται σκούρο πρόπλασμο, ενώ στον τοίχο
ονομάζεται Μακεδονική Σχολή με πράσινο πρόπλασμο και ανοιχτούς χρωματισμούς.
Η εικονογραφία λοιπόν δεν είναι απλά ένα είδος ζωγραφικής.
Είναι μια τέχνη ιερή και λειτουργική. Μέσω των αγίων εικόνων
γίνεται ορατή στα μάτια των πιστών η έκφραση των Αγίων.
Η αγιογράφηση των ναών δεν έχει χαρακτήρα διακοσμητικό.
Για να φτάσεις στην αποτύπωση της έκφρασης κατά
τον κ. Δρίτσα μελετάς τα κείμενα που τους περιγράφουν. Αφιερώνεις χρόνο.
Είναι ένα δύσκολο επάγγελμα, που δεν το κάνουν πολλοί.
Έχει αγιογραφήσει ναούς στην Περαχώρα,στο Καλαμάκι ,
στην Τρίπολη και σε άλλα χωριά εντός και εκτός νομού.Στο
μέλλον επιθυμεί να κάνει ατομική έκθεση.
τέχνη δεν είναι φυσική, απάντησε τα εξής: «Δεν είναι φυσική διότι
δεν έχει σκοπό να εκφράσει μονάχα το φυσικό, αλλά και το υπερφυσικό».
Καλές γιορτές και καλή Χρονιά
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου