Θεωρώ ότι κανείς δεν μπορεί να εξηγήσει με σαφήνεια το σκεπτικό και τη μεθοδολογία που ακολουθήθηκε από τη Δημοτική Αρχή και τον Δήμαρχο Λουτρακίου στο θέμα του Καζίνο.
Από τη μία μάθαμε από τον ίδιο το Δήμαρχο ετεροχρονισμένα ότι έψαχνε επενδυτές πάνω από ένα χρόνο σε Κίνα, Λονδίνο, Γερμανία,Ισραήλ, Κύπρο γιατί ανησυχούσε για το μέλλον της επιχείρησης χάνοντας τον ύπνο του - όπως χαρακτηριστικά ανέφερε - και από την άλλη έχουμε μακρά περίοδο αναμονής από τις 26 Μαρτίου που τέθηκε το θέμα της άμεσης μετατροπής στο Δημοτικό Συμβούλιο από την CHL.Στη συνέδριαση αυτή αναφέρθηκε από την πλευρά των δεύτερωνότι ενεργοποιείται ο όρος της διαλυτικής αιρέσεως του 106Β στις 7 Αυγούστου 2018κάνοντας επιτακτική την ανάγκη της μετατροπής λόγω της επαναφοράς των χρεών. Αμέσως όμως στην απάντησή του ο Δήμαρχοςαμφισβήτησετον όρο αυτό λέγοντας ότι δεν παίζει ρόλο. Μετά το emailΡεμαντά στις 29/3 προχώρησε στηδημιουργία της περιβόητης επιτροπής της Λουτράκι ΑΕ (ο θυμόσοφος λαός λέει αν θες να καθυστερήσει κάτι κάνε μία επιτροπή για αυτό) και κατέληξε στις συνεντεύξεις τύπουστα μέσα Μαΐου που θα μείνουν στην ιστορία και από τις δύο πλευρές που εν τέλει ζητούν συνάντηση,φτάνοντας ήδη στον Ιούνιο χωρίς ενέργεια. Εδώ επίσης μάθαμε οτι ο Δήμαρχος πλέον αποδέχεται ότι ο όρος της διαλυτικής αιρέσεως είναι υπαρκτός!
Σε αυτό το σημείο αξίζει να αναφερθεί οτι δεν συμφωνώ με τις παράλογες για το δημοτικό συμφέρον παρατηρήσεις - απαιτήσεις του κ. Ρεμαντά στη συνέντευξη τύπου από την πλευρά της CHL για αμφισβήτηση των ίδιων των όρων-υποχρεώσεων που απορρέουν βάσει του Κοινοπρακτικού, όπως και“συμβουλές”για κλείσιμο των επιχειρήσεών μας. Δυστυχώς πλέον σαν αιρετός το να πράττεις το αυτονόητο χωράει αμφισβήτηση,ακολουθώντας τηγενικευμένη απαξίωση του ίδιου του πολιτικού συστήματος.
Τα ερώτηματα που προκύπτουν από τη στάση του Δημάρχου είναι πώς ο κ.Γκιώνης γνώριζε την αποτίμηση της επιχείρησης σχεδόν 1 ½ χρόνο πριν, όταν οι εταιρείες που θα την έκαναν και συγκεκριμένα η PwCκαι η CroweΣΟΛμέχρι σήμερα δεν έχουν βγάλει κάποιο τελικό παραδοτέο; Πέρα από αυτό μπορεί να μας πει τι ακριβώς διαπραγματευόταν με τους υποψήφιους επενδυτές; Τι είχε στην ατζέντα του; Είχε συμφωνήσει με την CHLγια την πώληση και το ακριβές ποσό; Είχαν οριστεί μέχρι και τα ποσοστά συμμετοχής του Δήμου χωρίς την έγκριση του Δημοτικού Συμβουλίου;
Σίγουρη απάντηση είναι ότι αυτή η ενέργεια αποτελεί θεσμικό εκτροχιασμό, καθώς οίδιος ο Δήμαρχος δεν πρέπει να πράττει αυτοβούλως για τις επιχειρήσεις του Δήμου χωρίς τη συναίνεση του ανώτατου θεσμικού οργάνου και του ίδιου του Διοικητικού Συμβουλίου που συμμετέχει ως Διευθύνων Σύμβουλος.
Τα ερωτήματα πολλά και οι απαντήσεις απούσες, παίζοντας για άλλη μια φορά στην πλάτη των εργαζομένων. Ξεκάθαρα αναφέρω ότι δεν είπα πότε ναι στην μετατροπή σε ΑΕ όπως έκαναν με περίσσεια ευκολία άλλοι,γιατίδεν γνωρίζω αν είναι τεχνικά εφικτή βάσει των οικονομικών-νομικώνδεδομένων,αλλά καιαν είναι σωστή απόφαση για το ίδιο το συμφέρον του Δήμου αφού δεν υπάρχουν τα απαραίτητα στοιχεία. Δεν θα ψηφίσω όπως πολλοί έκαναν στην κεντρική πολιτική σκηνή χωρίς πρώτα να διαβάσω και να γνωρίζω. Έτσι, θέλουμε, βάσει της κοινής λογικής και όπως θα κάναμε για τη δική μας δουλειά ήεπιχείρηση, να καθήσουμε σε ένα τραπέζι όλοι οι δημοτικοί σύμβουλοι που είμαστε τα μέλη της Γενικής Συνέλευσης μαζί με την άλλη πλευρά, να “έρθουν”όλα τα οικονομικά στοιχεία παρουσία και των ειδικών οικονομικών και νομικών συμβούλων και να συζητήσουμε 3 σημαντικά θέματα για τη μετατροπή:
1)Την εφικτότητα
2)Τους όρους
3)Το συμφέρον του Δήμου και το μέλλον του ως μετόχου-εταίρου
Αντί να γίνει αυτό άμεσα, αφού όπως αναφέρθηκε οι συναντήσεις τηςCHLSA με τον νομικό του Δήμου μας για το θέμα της μετατροπής έχουν ξεκινήσει ήδη από τον Σεπτέμβριο του 2017, μας πρόλαβαν και απρόβλεπτες εξελίξεις που φέρνουν στο προσκήνιο ίσως τοσημαντικότερο ζήτημα της σύχρονης ιστορίας του Λουτρακίου. Αυτό του υπ.αριθμ. 30/2018Βουλεύματος του Συμβουλίου Εφετών Ναυπλίου όπου παραπέμπει στο ακροατήριο τους Δημάρχους από το 1998 μέχρι το 2014 (Γκιώνη, Λογοθέτη, Παύλου)για το αδίκημα: «της απιστίας σχετικά με την υπηρεσία από κοινού και κατ’εξακολούθηση εις βάρος νομικού προσώπου, όπως αυτά αναφέρονται στο άρθρο 263 Α Π.Κ.», περιλαμβάνοντας και πολλές άλλες κατηγορίες και για 8 στελέχη από την πλευρά της CHLστο ίδιο θέμα του Καζίνο.
Για την ποινική υπόσταση του ζητήματος αρμόδια είναι η ελληνική δικαιοσύνη και μόνο και δεν πρέπει ουδείς να επηρεάσει με οποιονδήποτε τρόπο ή μέσο την έκβαση της υπόθεσης. Αυτό που μπορούμε να κάνουμε είναινα περιμένουμε τις αποφάσεις που μπορεί να καθυστερήσουν ακόμα και χρόνια.
Σήμερα όμως πρέπει να σταθούμε μόνο στην ηθική υπόσταση και κατά πόσο σε μία επιχείρηση που έχει επηρεάσει σε τέτοιο βαθμότην πολιτική ζωή του τόπου θα πρέπει να μπουν όρια και από ποιους. Ο Ηράκλειτος ο Εφέσιος είχε πειότι "Το ήθος δημιουργεί τη μοίρα του ανθρώπου" . Περί ηθικής λοιπόν, με την παραπομπή και μόνο πλήττεται το παρελθόν και το παρόν των τριών πολιτικών προσώπων, ενώ το μέλλον βασίζεται μόνο στις αποφάσεις τους μέχρι να εκδικαστεί. Με αφορμή αυτό είδαμε πρόσφατα τον κ. Παύλου να παραιτείται από το Δ.Σ. της Λουτράκι ΑΕ σεβόμενος τη θέση του μετά τα γεγονότα,αλλά και για να μηνθεωρηθεί ότι με αποφάσεις που θα μπορούσαν να ληφθούν στο Δ.Σ.θα μπορούσε να ελαφρυνθείη θέση του σε οποιαδήποτε μελλοντική δικαστική διένεξη που θα αφορά την επιχείρηση.Σύμφωνα με αυτή τη στάση θα περιμέναμε το ίδιο να πράξει και ο Δήμαρχος κ. Γκιώνης από το Διοικητικό Συμβούλιο της Λουτράκι ΑΕ. Πηγαίνοντας όμως παρακάτω θα μπορούσαμε να περιμένουμε ακόμα και παραιτήσεις από τη θέση του Δημοτικού Συμβούλου καθώς παρά το ότι δεν θα είναι μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της Λουτράκι ΑΕ θα συνεχίζουν να έχουν θέση και ψήφοστη Γενική Συνέλευση που είναι το ανώτατο συλλογικό όργανο, ειδάλλως θα πρέπει να απέχουν.
Μετά από όλα τα γεγονότα και ολοκληρώνοντας, φαίνεται ότι οι εξελίξεις είναι καταιγιστικές, ο χρόνος τρέχει και κρούω για άλλη μια φορά τον κώδωνα του κινδύνου σε αυτούς που για άγνωστους λόγους καθυστέρησαν απελπιστικά να αναλάβουν δράση και ακόμα παίζουν κρυφτό. Όπως από την πρώτη στιγμή έτσι και τώρα θέτω εαυτό παρών για οποιαδήποτε συζήτηση και αποφάσεις αφορούνστο μέλλον της επιχείρησης του Δήμου, βάσει του συμφέροντός της και μόνο.
Θοδωρής Πέτρου
Δημοτικός Σύμβουλος
Δήμου Λουτρακίου- Περαχώρας-Αγίων Θεοδώρων
Από τη μία μάθαμε από τον ίδιο το Δήμαρχο ετεροχρονισμένα ότι έψαχνε επενδυτές πάνω από ένα χρόνο σε Κίνα, Λονδίνο, Γερμανία,Ισραήλ, Κύπρο γιατί ανησυχούσε για το μέλλον της επιχείρησης χάνοντας τον ύπνο του - όπως χαρακτηριστικά ανέφερε - και από την άλλη έχουμε μακρά περίοδο αναμονής από τις 26 Μαρτίου που τέθηκε το θέμα της άμεσης μετατροπής στο Δημοτικό Συμβούλιο από την CHL.Στη συνέδριαση αυτή αναφέρθηκε από την πλευρά των δεύτερωνότι ενεργοποιείται ο όρος της διαλυτικής αιρέσεως του 106Β στις 7 Αυγούστου 2018κάνοντας επιτακτική την ανάγκη της μετατροπής λόγω της επαναφοράς των χρεών. Αμέσως όμως στην απάντησή του ο Δήμαρχοςαμφισβήτησετον όρο αυτό λέγοντας ότι δεν παίζει ρόλο. Μετά το emailΡεμαντά στις 29/3 προχώρησε στηδημιουργία της περιβόητης επιτροπής της Λουτράκι ΑΕ (ο θυμόσοφος λαός λέει αν θες να καθυστερήσει κάτι κάνε μία επιτροπή για αυτό) και κατέληξε στις συνεντεύξεις τύπουστα μέσα Μαΐου που θα μείνουν στην ιστορία και από τις δύο πλευρές που εν τέλει ζητούν συνάντηση,φτάνοντας ήδη στον Ιούνιο χωρίς ενέργεια. Εδώ επίσης μάθαμε οτι ο Δήμαρχος πλέον αποδέχεται ότι ο όρος της διαλυτικής αιρέσεως είναι υπαρκτός!
Σε αυτό το σημείο αξίζει να αναφερθεί οτι δεν συμφωνώ με τις παράλογες για το δημοτικό συμφέρον παρατηρήσεις - απαιτήσεις του κ. Ρεμαντά στη συνέντευξη τύπου από την πλευρά της CHL για αμφισβήτηση των ίδιων των όρων-υποχρεώσεων που απορρέουν βάσει του Κοινοπρακτικού, όπως και“συμβουλές”για κλείσιμο των επιχειρήσεών μας. Δυστυχώς πλέον σαν αιρετός το να πράττεις το αυτονόητο χωράει αμφισβήτηση,ακολουθώντας τηγενικευμένη απαξίωση του ίδιου του πολιτικού συστήματος.
Τα ερώτηματα που προκύπτουν από τη στάση του Δημάρχου είναι πώς ο κ.Γκιώνης γνώριζε την αποτίμηση της επιχείρησης σχεδόν 1 ½ χρόνο πριν, όταν οι εταιρείες που θα την έκαναν και συγκεκριμένα η PwCκαι η CroweΣΟΛμέχρι σήμερα δεν έχουν βγάλει κάποιο τελικό παραδοτέο; Πέρα από αυτό μπορεί να μας πει τι ακριβώς διαπραγματευόταν με τους υποψήφιους επενδυτές; Τι είχε στην ατζέντα του; Είχε συμφωνήσει με την CHLγια την πώληση και το ακριβές ποσό; Είχαν οριστεί μέχρι και τα ποσοστά συμμετοχής του Δήμου χωρίς την έγκριση του Δημοτικού Συμβουλίου;
Σίγουρη απάντηση είναι ότι αυτή η ενέργεια αποτελεί θεσμικό εκτροχιασμό, καθώς οίδιος ο Δήμαρχος δεν πρέπει να πράττει αυτοβούλως για τις επιχειρήσεις του Δήμου χωρίς τη συναίνεση του ανώτατου θεσμικού οργάνου και του ίδιου του Διοικητικού Συμβουλίου που συμμετέχει ως Διευθύνων Σύμβουλος.
Τα ερωτήματα πολλά και οι απαντήσεις απούσες, παίζοντας για άλλη μια φορά στην πλάτη των εργαζομένων. Ξεκάθαρα αναφέρω ότι δεν είπα πότε ναι στην μετατροπή σε ΑΕ όπως έκαναν με περίσσεια ευκολία άλλοι,γιατίδεν γνωρίζω αν είναι τεχνικά εφικτή βάσει των οικονομικών-νομικώνδεδομένων,αλλά καιαν είναι σωστή απόφαση για το ίδιο το συμφέρον του Δήμου αφού δεν υπάρχουν τα απαραίτητα στοιχεία. Δεν θα ψηφίσω όπως πολλοί έκαναν στην κεντρική πολιτική σκηνή χωρίς πρώτα να διαβάσω και να γνωρίζω. Έτσι, θέλουμε, βάσει της κοινής λογικής και όπως θα κάναμε για τη δική μας δουλειά ήεπιχείρηση, να καθήσουμε σε ένα τραπέζι όλοι οι δημοτικοί σύμβουλοι που είμαστε τα μέλη της Γενικής Συνέλευσης μαζί με την άλλη πλευρά, να “έρθουν”όλα τα οικονομικά στοιχεία παρουσία και των ειδικών οικονομικών και νομικών συμβούλων και να συζητήσουμε 3 σημαντικά θέματα για τη μετατροπή:
1)Την εφικτότητα
2)Τους όρους
3)Το συμφέρον του Δήμου και το μέλλον του ως μετόχου-εταίρου
Αντί να γίνει αυτό άμεσα, αφού όπως αναφέρθηκε οι συναντήσεις τηςCHLSA με τον νομικό του Δήμου μας για το θέμα της μετατροπής έχουν ξεκινήσει ήδη από τον Σεπτέμβριο του 2017, μας πρόλαβαν και απρόβλεπτες εξελίξεις που φέρνουν στο προσκήνιο ίσως τοσημαντικότερο ζήτημα της σύχρονης ιστορίας του Λουτρακίου. Αυτό του υπ.αριθμ. 30/2018Βουλεύματος του Συμβουλίου Εφετών Ναυπλίου όπου παραπέμπει στο ακροατήριο τους Δημάρχους από το 1998 μέχρι το 2014 (Γκιώνη, Λογοθέτη, Παύλου)για το αδίκημα: «της απιστίας σχετικά με την υπηρεσία από κοινού και κατ’εξακολούθηση εις βάρος νομικού προσώπου, όπως αυτά αναφέρονται στο άρθρο 263 Α Π.Κ.», περιλαμβάνοντας και πολλές άλλες κατηγορίες και για 8 στελέχη από την πλευρά της CHLστο ίδιο θέμα του Καζίνο.
Για την ποινική υπόσταση του ζητήματος αρμόδια είναι η ελληνική δικαιοσύνη και μόνο και δεν πρέπει ουδείς να επηρεάσει με οποιονδήποτε τρόπο ή μέσο την έκβαση της υπόθεσης. Αυτό που μπορούμε να κάνουμε είναινα περιμένουμε τις αποφάσεις που μπορεί να καθυστερήσουν ακόμα και χρόνια.
Σήμερα όμως πρέπει να σταθούμε μόνο στην ηθική υπόσταση και κατά πόσο σε μία επιχείρηση που έχει επηρεάσει σε τέτοιο βαθμότην πολιτική ζωή του τόπου θα πρέπει να μπουν όρια και από ποιους. Ο Ηράκλειτος ο Εφέσιος είχε πειότι "Το ήθος δημιουργεί τη μοίρα του ανθρώπου" . Περί ηθικής λοιπόν, με την παραπομπή και μόνο πλήττεται το παρελθόν και το παρόν των τριών πολιτικών προσώπων, ενώ το μέλλον βασίζεται μόνο στις αποφάσεις τους μέχρι να εκδικαστεί. Με αφορμή αυτό είδαμε πρόσφατα τον κ. Παύλου να παραιτείται από το Δ.Σ. της Λουτράκι ΑΕ σεβόμενος τη θέση του μετά τα γεγονότα,αλλά και για να μηνθεωρηθεί ότι με αποφάσεις που θα μπορούσαν να ληφθούν στο Δ.Σ.θα μπορούσε να ελαφρυνθείη θέση του σε οποιαδήποτε μελλοντική δικαστική διένεξη που θα αφορά την επιχείρηση.Σύμφωνα με αυτή τη στάση θα περιμέναμε το ίδιο να πράξει και ο Δήμαρχος κ. Γκιώνης από το Διοικητικό Συμβούλιο της Λουτράκι ΑΕ. Πηγαίνοντας όμως παρακάτω θα μπορούσαμε να περιμένουμε ακόμα και παραιτήσεις από τη θέση του Δημοτικού Συμβούλου καθώς παρά το ότι δεν θα είναι μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της Λουτράκι ΑΕ θα συνεχίζουν να έχουν θέση και ψήφοστη Γενική Συνέλευση που είναι το ανώτατο συλλογικό όργανο, ειδάλλως θα πρέπει να απέχουν.
Μετά από όλα τα γεγονότα και ολοκληρώνοντας, φαίνεται ότι οι εξελίξεις είναι καταιγιστικές, ο χρόνος τρέχει και κρούω για άλλη μια φορά τον κώδωνα του κινδύνου σε αυτούς που για άγνωστους λόγους καθυστέρησαν απελπιστικά να αναλάβουν δράση και ακόμα παίζουν κρυφτό. Όπως από την πρώτη στιγμή έτσι και τώρα θέτω εαυτό παρών για οποιαδήποτε συζήτηση και αποφάσεις αφορούνστο μέλλον της επιχείρησης του Δήμου, βάσει του συμφέροντός της και μόνο.
Θοδωρής Πέτρου
Δημοτικός Σύμβουλος
Δήμου Λουτρακίου- Περαχώρας-Αγίων Θεοδώρων
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου