Να ξεκαθαρίσουμε ότι η γνώμη του καθενός για το μεγαλείο του κάθε οδηγού είναι εντελώς υποκειμενική και σίγουρα η σειρά δεν είναι ανάλογα με τα κατορθώματα του. Επίσης αξίζει να σημειώσουμε, πως και στην αρχαιότητα οι θεοί της μυθολογίας ήταν πολλοί περισσότεροι από δώδεκα…
Ari Vatanen:
…ένας ακόμη σπουδαίος της φιλανδικής σχολής. Κέρδισε το παγκόσμιο το 1981 με το Ford Escort RS1800 ενώ συνολικά μετρά 10 νίκες σε αγώνες. Οδήγησε μερικά από τα πιο εμβληματικά αυτοκίνητα στην ιστορία του θεσμού, όπως το Peugeot 205 T16 και το Ford Escort. Συνοδηγός του υπήρξε και ο «πολύς» David Richards γνωστός μας και από την εμπλοκή του στη F1.
Hannu Mikkola:
… γνήσιο δείγμα της Φιλανδικής σχολής, o Mikkola στέφτηκε παγκόσμιος πρωταθλητής το 1983 οδηγώντας το Audi Quattro. Συνολικά πήρε μέρος σε 123 ράλι κερδίζοντας τα 18 από αυτά. Στη καριέρα του βρέθηκε πίσω από το τιμόνι των αυτοκινήτων της Ford, Toyota, Audi, Mazda και Subaru ενώ διέπρεψε στο ράλι της πατρίδας του (1000 Lake Rally) κερδίζοντας το 7 φορές.
Colin McRae:
…εδώ δεν χωράν πολλά λόγια. Ίσως ο καλύτερος οδηγός και σίγουρα ο θεαματικότερος! Ήταν ο αγαπημένος των θεατών αφού πάντα έδινε το μέγιστο των δυνάμεών του μέσα στις ειδικές. Έχει κερδίσει μόλις 1 παγκόσμιο αλλά αυτό είναι το λιγότερο. Ο θάνατος του σε πτώση ελικοπτέρου το 2007 συγκλόνισε όλο το μηχανοκίνητο αθλητισμό.
Sebastien Loeb:
…έχουμε συνηθίσει να λέμε ότι ο Γάλλος Loeb είναι ο καλύτερος οδηγός όλων των εποχών, και ίσως όχι άδικα. Στην τεράστια καριέρα του έχει κερδίσει 9 παγκόσμια πρωταθλήματα, 900 ειδικές διαδρομές και έχει νικήσει σε 78 αγώνες! Ο τρόπος οδήγησης του είναι μοναδικός, τέλειος θα λέγαμε αλλά και όχι ιδιαίτερα θεαματικός. Μετά την απόσυρσή του από το WRC, συμμετείχε στο Παγκόσμιο Αυτοκινήτων Τουρισμού ενώ κέρδισε και το θρυλικό Pikes Peak με ένα εξωπραγματικό Peugeot 208.
Carlos Sainz:
…έχει κερδίσει 2 τίτλους το 1990 και το 1992 έχοντας οδηγήσει μερικά από τα σπουδαιότερα αυτοκίνητα του θεσμού, Toyota Celica, Lancia Delta, Subaru Impreza και Citroen Xsara είναι μόνο μερικά από αυτά. Έχει κερδίσει σε 26 αγώνες ενώ έχει νικήσει 757 ειδικές. Καθόλου άσχημα για τον El Matador!
Tommi Makinen:
…ο νυν μάνατζερ της Gazoo Racing και ο πλέον δύσκολος χαρακτήρας. Ο Φιλανδός έχει κερδίσει 4 συνεχόμενα πρωταθλήματα από το 1996 έως το 1999, πάντα με το Mitsubishi Lancer. Η μονομαχία του με τον Sainz το 1998 όπου ο Ισπανός εγκατέλειψε 300 μέτρα πριν το flying έχει μείνει στην ιστορία. Απόλυτα πειθαρχημένος και αγέλαστος, κέρδισε δίκαια το παρατσούκλι «ιπτάμενος Φιλανδός».
Walter Rohrl:
…ο μεγάλος Γερμανός οδηγός δύο δεκαετιών. Πρωτοδήγησε το 1973 έως το 1987 κερδίζοντας 14 αγώνες και 420 ειδικές και κυρίως 2 τίτλους, το 1980 και το 1982. Συμμετείχε με Fiat, Lancia, Opel αλλά μεγάλη του αγάπη ήταν η Porsche.
Juha Kankkunen:
…η ήρεμη δύναμη της Φιλανδίας. Οδήγησε κυρίως τη δεκαετία του 1980 κερδίζοντας 4 πρωταθλήματα, το 1986, 1987, 1991 και 1993. Τα αυτοκίνητα που τον οδήγησαν στους τίτλους ήταν Peugeot, Lancia και Toyota. Σπουδαίος οδηγός που ξεχώριζε με την πραότητα του χαρακτήρα του και τον «απαλό» τρόπο οδήγησης χαράζοντας τις ιδανικές γραμμές στο δρόμο.
Henri Toivonen:
…δεν έχει κερδίσει παγκόσμιο τίτλο παρά μόνο 3 νίκες σε αγώνες αλλά το ταλέντο που διέθετε ήταν αδιαμφισβήτητο. Η αφοσίωση που έδειχνε στον αγώνα και η ταχύτητα του τον έκαναν ιδιαίτερα αγαπητό στους θεατές. Ο θάνατος του το 1986 στο Γύρο της Κορσικής στέρησε από τους αγώνες ένα μεγάλο αστέρι που γεννιόταν.
Timo Makinen:
…..o Makinen ήταν ένας από τη γενιά των «Ιπτάμενων Φιλανδών» και παρότι δεν κατάφερε να στεφθεί παγκόσμιος πρωταθλητής, θεωρείται από τους καλύτερους και θεαματικότερους οδηγούς που πέρασαν από τους αγώνες Ράλι. Πρώτος αυτός καθιέρωσε το φρενάρισμα με το αριστερό πόδι, καθώς το Mini που οδηγούσε ήταν αργό και για να μη χάνει ταχύτητα δε σήκωνε το δεξί πόδι από το γκάζι ποτέ. Πήρε μέρος συνολικά σε 39 ράλι με τις ομάδες των Toyota, Ford και Peugeot και κέρδισε τα 4 από αυτά. Έφυγε από τη ζωή μόλις πέρυσι σε ηλικία 79 ετών.
Markku Allan Alén:
… Φιλανδός πρωταθλητής (FIA CUP) τo 1978 με Fiat 131 Abarth, κατείχε το ρεκόρ με τις περισσότερες νίκες σε ειδικές (801) μέχρι το 2011 όταν και τον πέρασε ο Loeb. To 1986 στέφτηκε παγκόσμιος πρωταθλητής για μερικές μέρες όταν μετά από απόφαση της FIA ακυρώθηκε όλη η βαθμολογία από τον αγώνα του Sanremo που είχε νικήσει χάνοντας τον τίτλο. Αγωνίστηκε σε 129 ράλι, με τις ομάδες της Fiat, της Lancia και αργότερα με την Subaru και τη Toyota πετυχαίνοντας συνολικά 19 νίκες.
Munari Sandro:
… το όνομα του είναι άρτια συνδεδεμένο με αυτό της Lancia και της Stratos HF καθώς μαζί της κέρδισε τρεις συνεχόμενες φορές το Rally Monte Carlo (1975, 76, 77) και κατέκτησε το FIA CUP το 1977. O Ιταλός πήρε μέρος σε 39 ράλι κερδίζοντας 7 φορές και μπορεί να μην είναι ο πιο πολυνίκης Ιταλός οδηγός στο WRC αλλά τιθάσευε το θηρίο που άκουγε στο όνομα Stratos HF.
+ μία θεά, Michele Mouton:
… η Γαλλίδα είναι η μοναδική γυναίκα που κοίταξε στα ίσια και κέρδισε τους καλύτερους άντρες οδηγούς της εποχής. Μπορεί να έχασε στο τέλος το πρωτάθλημα του 1982 από τον Walter Röhrl για μόλις 12 βαθμούς άφησε πίσω της όμως ονόματα όπως ο Mikkola, ο Blomqvist και ο Toivonen. Στη μνήμη του τελευταίου διοργάνωσε μαζί με τον Fredrik Johnsson το Race of Champions ενώ το 2011 έγινε πρόεδρος της FIA στο WRC.
Γιώργος Ζιώγας και ο Θανάσης Τζιόβας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου