Πέμπτη 11 Απριλίου 2013

ΓΙΑΤΙ ΕΝΔΕΙΚΝΥΤΑΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟ Ο ΣΤΑΘΜΟΣ ΣΤΟΝ ΙΣΘΜΟ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΣΤΗ ΘΕΣΗ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ - ΦΙΛΟΘΕΗ!



Μετά τη χθεσινή συνάντηση στο υπουργείο Ανάπτυξης - Ανταγωνιστικότητας - Υποδομών - Μεταφορών - Δικτύων για την έλευση του Προαστιακού Σιδηροδρόμου εντός της πόλεως του Λουτρακίου, πρέπει όλοι να αντιληφθούν ότι υπάρχουν 

πραγματικοί εχθροί που επιβουλεύονται το μέλλον και την προοπτική του τόπου μας.
Θέλω να ελπίζω και να μην διαψευσθώ εκ του αποτελέσματος, γιατί τότε θα πρόκειται για ξεπούλημα - εν ψυχρώ εκτέλεση των συμφερόντων του Λουτρακίου, ότι για πρώτη φορά σύσσωμοι οι εν ενεργεία πολιτικοί ταγοί έχουν αντιληφθεί τα οφέλη για να ξαναπάρει η τοπική οικονομία και πάλι επάνω της σε μια περίοδο που χειμάζεται η πόλη και τα καταστήματα κλείνουν το ένα μετά το άλλο.
Με την επικρατούσα οικονομική κρίση και στο τούνελ που έχει βάλει την πατρίδα μας η Διεθνής της Τοκογλυφίας, η έλευση του Προαστιακού Σιδηροδρόμου εντός της πόλης του Λουτρακίου είναι ο ακρογωνιαίος λίθος για να μπορέσει να μείνει όρθια η τοπική κοινωνία τουλάχιστον μέχρι το 2025 που η χώρα θα βιώνει το σπιράλ του θανάτου και δεν θα φαίνεται προοπτική.
Είναι αναγκαίο οι κινήσεις να γίνουν «χθες», δεδομένου ότι χρόνος δεν περισσεύει, καθ’ ότι τα περιθώρια έχουν εξανεμισθεί, γιατί επί δέκα επτά ολόκληρους μήνες, για τους δικούς του και μόνον λόγους, ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου Πέτρος Τατούλης, με τον πλέον ιταμό τρόπο ενέπαιζε την τοπική κοινωνία, με λόγια του αέρα για να εκμεταλλεύεται το χρόνο σε βάρος της πόλης του Λουτρακίου, εξυπηρετώντας εξ αντανακλάσεως συγκεκριμένα ιδιωτικά οικονομικά συμφέροντα. Γιατί, αν ο Πέτρος Τατούλης δεν ενέπαιζε τον πληθυσμό μιας ολόκληρης πόλης και κινούσε τότε τις διαδικασίες κατασκευής του έργου, σήμερα όλοι θα διερωτώμεθα πότε ολοκληρώνεται το έργο για να δοθεί σε λειτουργία. Αυτά δεν θα πρέπει να τα ξεχνάει η τοπική κοινωνία του Λουτρακίου.
Η κατεύθυνση που έδωσε ο αναπληρωτής υπουργός Σταύρος Καλογιάννης χθες ήταν να ξεκινήσουν άμεσα οι διαδικασίες για να προχωρήσει η συγκεκριμένη μελέτη για ένα από τα πλέον ώριμα έργα στην επικράτεια, ενώ παράλληλα οι επικεφαλής των συνδυασμών, πριν το τέλος της τρέχουσας εβδομάδας θα πρέπει να συναντηθούν, να συμφωνήσουν το πλαίσιο και τις πρώτες ημέρες της επόμενης εβδομάδας όλοι μαζί να μεταβούν στον ΟΣΕ. Δεν είναι υποτιμητικό να έχουν μαζί τους και τους τεχνικούς συμβούλους -επιστήμονες εξειδικευμένους συγκοινωνιολόγους- της Πρωτοβουλίας Πολιτών για την έλευση του προαστιακού Σιδηροδρόμου στην πόλη του Λουτρακίου, δεδομένου ότι γνωρίζουν καλύτερα από τον καθένα το τεχνικό μέρος και τις τεχνικές λεπτομέρειες του έργου, καθ’ ότι έχουν ασχοληθεί εμπεριστατωμένα.
Ποια θέση εξυπηρετεί το κοινό συμφέρον
Λαμβάνοντας υπόψη το μέσο νου, την κοινή λογική, αλλά και την πρόταση των καθ’ ύλην αρμόδιων εξειδικευμένων μηχανικών της επιφορτισμένης με το σχεδιασμό του συγκοινωνιακού έργου του ΟΣΕ θυγατρικής του εταιρείας ΕΡΓΟΣΕ, αφήνοντας εκτός σχεδιασμού τα γνωστά ιδιωτικά οικονομικά συμφέροντα, ο σταθμός του προαστιακού σιδηροδρόμου στον Ισθμό, πρέπει να κατασκευασθεί πριν την παρακαμπτήριο του κεντρικού άξονα προς Λουτράκι.
Δεν είναι τυχαίο άλλωστε, ότι με τα ίδια κριτήρια έχει κατασκευασθεί ο σταθμός του προαστιακού στην Οινόη της γραμμής Αθήνας - Χαλκίδας. Επίσης, ακριβώς με τα ίδια συγκοινωνιακά κριτήρια, έχει κατασκευασθεί και ο σταθμός στο Λιανοκλάδι πριν την παράκαμψη για Στυλίδα. Το ίδιο συμβαίνει και σε προορισμούς της Πελοποννήσου, αλλά το δίκτυο πλέον είναι αφενός ανενεργό, αφετέρου δεν υπάρχει πλέον τεχνική και τεχνολογική υποστήριξη από τον ΟΣΕ, γεγονός που σημαίνει ότι και η υφιστάμενη γραμμή του Λουτρακίου είναι άχρηστη.
Αξιοσημείωτο είναι ότι στη θέση Παράδεισος - Φιλοθέη υπάρχει διαθέσιμος χώρος που ανήκει στον ΟΣΕ και δεν απαιτείται πρόσθετη δαπάνη απαλλοτριώσεων για την κατασκευή parking, εν αντιθέσει με το χώρο που προτείνεται στη θέση Α-Β Βασιλόπουλος, αφού άλλωστε αυτός είναι ο σκοπός, για να απαλλοτριωθεί ο χώρος, όχι μόνον για τη δημιουργία parking, αλλά και των απαιτούμενων υποδομών κατασκευής σταθμού! Ο δεύτερος λόγος είναι για να είναι, οι επιβάτες του προαστιακού να επιλέγουν έναν καφέ ή κάποιο σύντομο φαγητό στις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται προς την πλευρά του Σαρωνικού κόλπου. Ως πρόσχημα που κρύβει τις δύο προαναφερόμενες πραγματικότητες, προβάλλεται ότι οι επιβάτες που προέρχονται από τη βόρεια και βορειοανατολική Κορινθία θα εξυπηρετούνται πιο εύκολα. Σημειωτέον, ότι στην ορθολογική συγκοινωνιακά θέση θα απαιτηθεί να διανύσουν μια απόσταση με το αυτοκίνητο, όχι μεγαλύτερη των 300 μέτρων, για να σταθμεύσουν στο συγκεκριμένο parking.
Είναι στην κυριολεξία να τραβάει τα μαλλιά του η κάθε μία και ο καθένας, αν σκεφθεί ότι προς χάριν οφέλους του συγκεκριμένου οικονομικού συμφέροντος, ο εν λόγω αδιαφορεί αν θα μείνει στην υπανάπτυξη μια ολόκληρη πόλη με περίπου 15.000 κατοίκους, οι οποίοι επίσης θέλουν και θα γίνουν επιβάτες του προαστιακού σιδηροδρόμου, όταν βρίσκεται μέσα στην πόλη τους.
Στον κατ’ αρχήν σχεδιασμό της θυγατρικής εταιρείας του ΟΣΕ On Truck, στη σκοπιμότητα κατασκευής του εν λόγω έργου, θεωρείται προϋπόθεση και αλληλένδετη η κανονικοποίηση και ηλεκτροκίνηση της υφιστάμενης γραμμής με την κατασκευή του σταθμού στη θέση Παράδεισος - Φιλοθέη. Παράλληλα, στο σχεδιασμό προβλέπεται να πραγματοποιούνται καθημερινά δέκα ζεύγη δρομολογίων ανά περίπου δύο ώρες.
Στο ενδιάμεσο που θα παραμένει ο συρμός μεταξύ του ενός και του επομένου δρομολογίου, θα πραγματοποιεί τη μετακίνηση επιβατών από Λουτράκι - Ισθμό - Λουτράκι, όπου οι επιβάτες θα μετεπιβιβάζονται στα διερχόμενα τρένα του κύριου άξονα, είτε με προορισμό την Αθήνα, είτε με προορισμό σήμερα το Κιάτο και μετά από λίγα χρόνια το λιμάνι της Πάτρας.
Επίσης, επειδή ο προαστιακός σιδηρόδρομος διασυνδέεται τόσο με το Διεθνές Αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος», το λιμάνι του Πειραιά, αλλά και το βόρειο σιδηροδρομικό άξονα της χώρας, θα πρέπει να αναλογισθεί η κάθε μία και ο καθένας υπό αυτή την προϋπόθεση πόσο θα ωφεληθεί από πλευράς τουρισμού η πόλη του Λουτρακίου με την εύκολη προσβασιμότητα.
Η είσοδος του σύγχρονου μέσου στην πόλη του Λουτρακίου
Ο σχεδιασμός της ΕΡΓΟΣΕ που μόνο υπό αυτήν την προϋπόθεση προωθεί το έργο, είναι η γραμμή να φθάνει στην οδό Αιγαίου, όπου εκεί θα κατασκευασθεί ο τερματικός σταθμός, υπάρχει χώρος για στάθμευση των ταξί, ενώ παράλληλα εκεί πλέον θα μπορεί να μεταφερθεί και το ΚΤΕΛ, όπου θα γίνει ο συγκοινωνιακός τερματικός σταθμός του Λουτρακίου.
Αξιοσημείωτο είναι ότι υπάρχουν τα υφιστάμενα δημοτικά parking, ενώ αυτών μπορεί να αυξηθεί η χωρητικότητά τους με τη δημιουργία λυόμενων ορόφων σιδηροκατασκευής.
Όσον αφορά την αισθητική, που πολλοί προβάλλουν ως πρόσχημα, πάνω από τη σιδηροδρομική γραμμή θα τοποθετηθούν τα καλαίσθητα ηλεκτρικά σύρματα τύπου Τrolley pall, έναντι της αλυσιδωτής πολλαπλής ανάρτησης τύπου Catene Ru που βλέπουμε στον κύριο άξονα του προαστιακού σιδηροδρόμου.
Πλέον, αποτελεί προσωπική ευθύνη του καθενός εκ των ταγών του τόπου, αν θα έλθει ο προαστιακός σιδηρόδρομος εντός της πόλης του Λουτρακίου και θα δώσει ελπίδες ανάκαμψης στην τοπική οικονομία και θα ζωντανέψει η πόλη που τείνει τα βράδια να μεταμορφωθεί σε… νεκροταφείο, άλλως αυτοί θα είναι που οριστικά και αμετάκλητα δεν θα έχουν αναχαιτίσει, αλλά αντίθετα θα έχουν επιταχύνει την πορεία του τόπου προς την καταστροφή.

Του Πάνου Ηλιακόπουλου

Δεν υπάρχουν σχόλια: