Πρόβλημα έχει δημιουργηθεί σήμερα στις διελεύσεις των πλοίων από τηΔιώρυγα της Κορίνθου, λόγω της 24ωρης απεργίας που πραγματοποιούν τα
πληρώματα των ρυμουλκών, αντιδρώντας στην απόφαση της διοίκησης της
εταιρείας που εποπτεύεται από το υπουργείο Οικονομικών, να εντάξει τους
ναυτεργάτες στο ενιαίο μισθολόγιο που ισχύει στους δημόσιους υπαλλήλους,
μη λαμβάνοντας υπόψη τη ναυτική τους ιδιότητα και τις συλλογικές
συμβάσεις εργασίας της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ).
Οι εργαζόμενοι αναμένεται να κλιμακώσουν τις κινητοποιήσεις τους, ενώ έχουν ήδη προκηρύξει νέα απεργιακή κινητοποίηση για την 1/5 και τις 2/5. Από την πλευρά της, η εταιρεία προσέφυγε στο δικαστήριο, προκειμένου η απεργία να κηρυχθεί παράνομη και καταχρηστική, κάτι όμως που δεν έγινε δεκτό.
Το σωματείο των εργαζομένων ναυτικών στη διώρυγα της Κορίνθου «Ο Τρίτων», που έχει αποστείλει εξώδικο προς τη διοίκηση, υποστηρίζει ότι η εταιρεία ενώ καταβάλλει στους ναυτεργάτες αποδοχές με βάση το ενιαίο μισθολόγιο του Δημοσίου (ν.4024/2011), μην εφαρμόζοντας τη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας για τα ρυμουλκά και ναυαγοσωστικά σκάφη, την ίδια ώρα αποδίδει τις κρατήσεις προς το ΝΑΤ και τη φορολογία, με βάση τη νομοθεσία για τους ναυτεργάτες.
Οι ναυτικοί τονίζουν επίσης ότι οι μισθοί των πληρωμάτων δεν επιβαρύνουν πουθενά τον κρατικό προϋπολογισμό, καθώς η εταιρεία πληρώνει όλο της το προσωπικό από έσοδα που προέρχονται από την προσφορά της ναυτικής υπηρεσίας, ενώ αναφέρουν ότι δεν υπάρχει συγκεκριμένο ωράριο ή αργίες όπως στο Δημόσιο, καθώς η διώρυγα είναι σε πλήρη λειτουργία όλο το 24ωρο.
Η Ανώνυμη Εταιρεία «Διώρυγα της Κορίνθου» είναι ΔΕΚΟ υπό την εποπτεία του υπουργείου Οικονομικών και, σύμφωνα με τους νόμους 4093 και 4024 όλοι οι εργαζόμενοι σε αυτήν υποχρεωτικά εντάσσονται στο ενιαίο μισθολόγιο. Από το 2001 έως το 2009, η εκμετάλλευση των ρυμουλκικών υπηρεσιών είχε δοθεί σε ιδιωτική εταιρεία, ωστόσο ύστερα από το διάστημα αυτό επανήλθε εκ νέου στο Δημόσιο. Έως τότε για τα πληρώματα των ρυμουλκών, ίσχυαν οι επιχειρησιακές συμβάσεις που είχαν υπογραφεί με την ιδιωτική εταιρεία και σε αυτές εμπεριέχονταν όλοι οι όροι αμοιβής και οι προϋποθέσεις που ισχύουν και στις συμβάσεις εργασίας των ναυτικών.
Η ΠΝΟ σε ανακοίνωσή της έχει χαρακτηρίσει «απαράδεκτες» τις ενέργειες της διοίκησης, ενώ έχει αποστείλει σχετικές επιστολές διαμαρτυρίας προς τα υπουργεία Οικονομικών και Ναυτιλίας. Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες, για το θέμα έχει ενημερωθεί ο αναπληρωτής υφυπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας.
Το πρόβλημα προέκυψε, όταν η εταιρεία ως ΔΕΚΟ λόγω εφαρμογής της εγκυκλίου για τις μισθολογικές αλλαγές στο Δημόσιο σύμφωνα με το ν. 4093/2012, εντάχθηκε στο ενιαίο μισθολόγιο και οι μισθοί των εργαζομένων βγαίνουν με συγκεκριμένους κωδικούς.
Για το θέμα, η ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών έχει απευθύνει ερώτημα προς το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους και αναμένεται απάντηση
Οι εργαζόμενοι αναμένεται να κλιμακώσουν τις κινητοποιήσεις τους, ενώ έχουν ήδη προκηρύξει νέα απεργιακή κινητοποίηση για την 1/5 και τις 2/5. Από την πλευρά της, η εταιρεία προσέφυγε στο δικαστήριο, προκειμένου η απεργία να κηρυχθεί παράνομη και καταχρηστική, κάτι όμως που δεν έγινε δεκτό.
Το σωματείο των εργαζομένων ναυτικών στη διώρυγα της Κορίνθου «Ο Τρίτων», που έχει αποστείλει εξώδικο προς τη διοίκηση, υποστηρίζει ότι η εταιρεία ενώ καταβάλλει στους ναυτεργάτες αποδοχές με βάση το ενιαίο μισθολόγιο του Δημοσίου (ν.4024/2011), μην εφαρμόζοντας τη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας για τα ρυμουλκά και ναυαγοσωστικά σκάφη, την ίδια ώρα αποδίδει τις κρατήσεις προς το ΝΑΤ και τη φορολογία, με βάση τη νομοθεσία για τους ναυτεργάτες.
Οι ναυτικοί τονίζουν επίσης ότι οι μισθοί των πληρωμάτων δεν επιβαρύνουν πουθενά τον κρατικό προϋπολογισμό, καθώς η εταιρεία πληρώνει όλο της το προσωπικό από έσοδα που προέρχονται από την προσφορά της ναυτικής υπηρεσίας, ενώ αναφέρουν ότι δεν υπάρχει συγκεκριμένο ωράριο ή αργίες όπως στο Δημόσιο, καθώς η διώρυγα είναι σε πλήρη λειτουργία όλο το 24ωρο.
Η Ανώνυμη Εταιρεία «Διώρυγα της Κορίνθου» είναι ΔΕΚΟ υπό την εποπτεία του υπουργείου Οικονομικών και, σύμφωνα με τους νόμους 4093 και 4024 όλοι οι εργαζόμενοι σε αυτήν υποχρεωτικά εντάσσονται στο ενιαίο μισθολόγιο. Από το 2001 έως το 2009, η εκμετάλλευση των ρυμουλκικών υπηρεσιών είχε δοθεί σε ιδιωτική εταιρεία, ωστόσο ύστερα από το διάστημα αυτό επανήλθε εκ νέου στο Δημόσιο. Έως τότε για τα πληρώματα των ρυμουλκών, ίσχυαν οι επιχειρησιακές συμβάσεις που είχαν υπογραφεί με την ιδιωτική εταιρεία και σε αυτές εμπεριέχονταν όλοι οι όροι αμοιβής και οι προϋποθέσεις που ισχύουν και στις συμβάσεις εργασίας των ναυτικών.
Η ΠΝΟ σε ανακοίνωσή της έχει χαρακτηρίσει «απαράδεκτες» τις ενέργειες της διοίκησης, ενώ έχει αποστείλει σχετικές επιστολές διαμαρτυρίας προς τα υπουργεία Οικονομικών και Ναυτιλίας. Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες, για το θέμα έχει ενημερωθεί ο αναπληρωτής υφυπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας.
Το πρόβλημα προέκυψε, όταν η εταιρεία ως ΔΕΚΟ λόγω εφαρμογής της εγκυκλίου για τις μισθολογικές αλλαγές στο Δημόσιο σύμφωνα με το ν. 4093/2012, εντάχθηκε στο ενιαίο μισθολόγιο και οι μισθοί των εργαζομένων βγαίνουν με συγκεκριμένους κωδικούς.
Για το θέμα, η ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών έχει απευθύνει ερώτημα προς το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους και αναμένεται απάντηση
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου