Παρασκευή 8 Μαΐου 2015

«Σωματείο Εργαζομένων Καζίνο Λουτρακίου» ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ



Αποτέλεσμα εικόνας για δραμουντανησ βασιλης


«Σωματείο Εργαζομένων Καζίνο Λουτρακίου»
Λουτράκι  8.5.2015  
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Συναδέλφισσες – Συνάδελφοι 

Ο «βομβαρδισμός» ανακοινώσεων από τη Διοίκηση της Εταιρείας που αφορούν την καταβολή της μισθοδοσίας Μαρτίου συνεχίζεται. Ήδη φτάσαμε τις πέντε (!) τον τελευταίο μήνα. Θυμίζουμε:
·       9/4: Ενημέρωση ότι η μισθοδοσία Μαρτίου θα καταβληθεί στις 16/4 (30%), στις 23/4 (30%) και έως 30/4 (40%).
·       22/4: Ενημέρωση ότι η καταβολή της 23/4 (30%) θα καθυστερήσει κατά 4 ημέρες.
·       28/4: Ενημέρωση ότι δεν κατέστη δυνατή η περαιτέρω καταβολή της μισθοδοσίας Μαρτίου.
·       30/4: Καταβολή 20% της μισθοδοσίας Μαρτίου. Υπόσχεση ομαλοποίησης των καταβολών μετά τη νέα διάταξη νόμου για τον τρόπο διακανονισμού οφειλών στο ΙΚΑ.
·       5/5: Καταβολή 35% (και συνολικά 85%) της μισθοδοσίας Μαρτίου, παρά το ότι δεν μπορεί τελικά να πραγματοποιηθεί ο διακανονισμός του ΙΚΑ (και επειδή η μετάθεση ευθυνών είναι της μόδας, υποθέτουμε ότι φταίει η Κυβέρνηση, το ΙΚΑ, αλλά ποτέ η Διοίκηση). Ενημέρωση ότι η επόμενη καταβολή (αγνώστου ποσού) θα γίνει την ερχόμενη εβδομάδα.

Υπενθυμίζουμε ότι ο συρφετός ανακοινώσεων αφορά τη μισθοδοσία Μαρτίου, δηλ. του μήνα όπου περισσότεροι από τους μισούς υπαλλήλους εργάστηκαν με 3ήμερη εκ περιτροπής απασχόληση, ώστε να εξοικονομηθούν τα αναγκαία χρήματα για την κάλυψη των υποχρεώσεων. Και τώρα, ένα και πλέον μήνα μετά την ημέρα που θα έπρεπε να καταβληθεί η μισθοδοσία, η Εταιρεία επιχαίρει που με… φιλότιμες προσπάθειες «κατόρθωσε» να καταβάλει το 85%, και έχει μάλιστα το ΘΡΑΣΟΣ να εγκαλεί τους εργαζόμενους που «τόλμησαν» να διαμαρτυρηθούν γι’ αυτή την κατάσταση και «στέρησαν» από την επιχείρηση τους αναγκαίους πόρους για την εξόφληση. Για την καταβολή της μισθοδοσίας Απριλίου βέβαια ούτε λόγος, ενώ το επίδομα αδείας κατάντησε ανέκδοτο!

Θα είχε πολύ μεγάλο ενδιαφέρον να μας ανέφερε ο πολυγραφότατος τελευταία κ. Διαχειριστής, αν τελικά πέτυχε το «πείραμα» της 3ήμερης απασχόλησης κατά το μήνα Μάρτιο. Η απάντηση ενός λογικού ανθρώπου θα ήταν ότι, εφόσον αποφάσισε να το εφαρμόσει και κατά το μήνα Μάιο (έστω και μόνο στο Gaming), θα πρέπει να κρίθηκε πετυχημένο. Ας δούμε τι λένε τα οικονομικά στοιχεία για τους τρεις πρώτους μήνες του έτους σε σχέση με τους αντίστοιχους περυσινούς:

·       Δίμηνο Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου 2015 :  Μέση μείωση κερδών όλων των Καζίνο 2%.
Μείωση Καζίνο Πάρνηθας 7,5%, Αύξηση Καζίνο Θεσσαλονίκης 1%, Μείωση Καζίνο Λουτρακίου 0,2%.
·       Μάρτιος 2015 :  Μέση μείωση κερδών όλων των Καζίνο 3,5%.
Αύξηση Καζίνο Πάρνηθας 0,5%, Αύξηση Καζίνο Θεσσαλονίκης 13% (!!), Μείωση Καζίνο Λουτρακίου 18,5% (!!!).

Ας δούμε και την επισκεψιμότητα (βάσει εισιτηρίων) του αντίστοιχου διαστήματος:
·       Δίμηνο Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου 2015 :  Μέση μείωση εισιτηρίων όλων των Καζίνο 5,5%.
Μείωση Καζίνο Πάρνηθας 5%, Μείωση Καζίνο Θεσσαλονίκης 0,2%, Μείωση Καζίνο Λουτρακίου 15%.
·       Μάρτιος 2015 :  Μέση μείωση εισιτηρίων όλων των Καζίνο 3%.
Αύξηση Καζίνο Πάρνηθας 6,5%, Αύξηση Καζίνο Θεσσαλονίκης 1%, Μείωση Καζίνο Λουτρακίου 13%.

Ενώ δηλ. το πρώτο δίμηνο η πορεία των κερδών του Καζίνου Λουτρακίου είναι κανονική (με φυσιολογικές αποκλίσεις) και ακολουθεί τη συνολική πορεία του κλάδου και των ανταγωνιστικών επιχειρήσεων, το Μάρτιο όπου αποφασίζεται η 3ήμερη απασχόληση και η συρρίκνωση των ωρών λειτουργίας των επιτραπέζιων παιχνιδιών, όχι μόνο δεν ακολουθείται η συνολική πορεία, αλλά απεναντίας η καταβαράθρωση των κερδών είναι πρωτοφανής και μοναδική στα ελληνικά Καζίνο. Και βεβαίως αυτή η κατρακύλα δεν μπορεί να αποδοθεί στη συνεχιζόμενη οικονομική κρίση της χώρας, διότι αν αυτό συνέβαινε θα έπρεπε να αποτυπωθεί στα αποτελέσματα όλων των Καζίνο. Εκτός πια κι αν η κρίση έχει πλέον περιοριστεί στην πόλη και στα περίχωρα του Λουτρακίου! Δεν αποκλείεται να δούμε και αυτή την άποψη γραμμένη σε κάποια ανακοίνωση της Εταιρείας!!

Επιπλέον, και ενώ η επισκεψιμότητα των πελατών έπεφτε από την αρχή του έτους, αντί η Διοίκηση να επικεντρώσει τις προσπάθειές της στο σταμάτημα αυτής της «αιμορραγίας» (με τρόπους που θα έπρεπε να σκεφτούν τα αδρά αμειβόμενα γι’ αυτό το σκοπό στελέχη της), «κατόρθωσε» όχι μόνο να μην αντιστρέψει αυτή την απώλεια, αλλά και να οδηγήσει σε κατάρρευση τα κέρδη.
Όταν τονίσαμε προς τη Διοίκηση ότι η 3ήμερη απασχόληση και η επακόλουθη συρρίκνωση ενέχει αυτό τον κίνδυνο της πτώσης των κερδών, και ζητήσαμε τη μελέτη της Εταιρείας ως προς αυτό το ζήτημα, η απάντηση του κ. Διαχειριστή ήταν ότι η 3ήμερη απασχόληση δεν θα επιφέρει καμία μεταβολή στα κέρδη της επιχείρησης! Οι παραπάνω πίνακες αποδεικνύουν περίτρανα ποιος είχε δίκιο και ποιος βρίσκεται «εκτός πραγματικότητας»!

Αφήνοντας στην άκρη τους αριθμούς, θα προτείναμε στη Διοίκηση και ειδικά στον κ. Διαχειριστή να μην σπαταλά χρόνο και φαιά ουσία προσπαθώντας να ρίξει το μπαλάκι των ευθυνών σε απλήρωτους εργαζόμενους, αλλά να επικεντρωθεί στην επίλυση ουσιαστικών προβλημάτων. Π.χ.
·       Να ασχοληθεί σοβαρά με το θέμα της νέας Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας.
·       Να ολοκληρώσει την «παρωδία» εθελούσιας αποχώρησης των 40 περίπου εργαζομένων, οι οποίοι παραμένουν «όμηροι» μίας τραγικής Διοίκησης και δεν μπορούν να προχωρήσουν στα επόμενα βήματα του εργασιακού τους βίου.
·       Να λύσει επιτέλους κάποια από τα εργασιακά ζητήματα που του έχουν τεθεί.
·       Να απομονώσει εκείνα τα στελέχη που του λένε «ναι σε όλα» από φόβο μην χάσουν τους παχυλούς μισθούς τους (και των οποίων οι ευθύνες για το σημερινό χάλι είναι τεράστιες).
·       Να επανεξετάσει το πλαίσιο λειτουργίας του Καζίνου και του Ξενοδοχείου, να σταματήσει την πολιτική των συνεχών περικοπών και του αμελητέου μάρκετινγκ, και να εκπονήσει μία σοβαρή πολιτική αναπτυξιακής πορείας της επιχείρησης.
·       Να επισκεφτεί (ενδεχομένως μαζί με τις Διοικήσεις των υπόλοιπων Καζίνο της χώρας) το νέο Πρόεδρο της ΕΕΕΠ κ. Αντ. Στεργιώτη, ώστε να τεθούν επί τάπητος όλα τα μεγάλα ζητήματα του κλάδου (φόρος επί των παιγνίων, VLTs κτλ.).
·       Να απαιτήσει την ουσιαστική χρηματοδοτική στήριξη των μετόχων, ώστε να υλοποιηθούν όλες εκείνες οι απαραίτητες ενέργειες προκειμένου να ξεφύγει η επιχείρηση από το τέλμα.

Εάν πάλι δεν μπορεί να κάνει τίποτα απ’ όλα αυτά ή εάν πιστεύει ότι οι (α)μέτοχοι δεν τον έχουν στηρίξει ουσιαστικά ή ότι τον έχουν αφήσει «ξεκρέμαστο», υπάρχει και ο έντιμος δρόμος της παραίτησης. Από το να μείνει στην ιστορία ως ο Διαχειριστής που επί των ημερών του το Καζίνο Λουτρακίου έφτασε «στον πάτο του βαρελιού» και οι εργαζόμενοι ξέχασαν πως είναι να παίρνει ένας υπάλληλος κανονικά το μισθό του, η παραίτηση ίσως είναι μία κάποια λύση.

Οι εργαζόμενοι θα συνεχίσουν να παρέχουν το ίδιο υψηλό επίπεδο υπηρεσιών προς τους πελάτες (αν και απλήρωτοι) εκπληρώνοντας στο ακέραιο τις υποχρεώσεις τους, και έχουν κάθε δικαίωμα να απαιτούν την ίδια συμπεριφορά από τη Διοίκηση. Και φυσικά δεν «διαπραγματευόμαστε» το δικαίωμα της απεργίας (πολύ περισσότερο όταν αυτό τίθεται ως «εκβιαστικό δίλημμα» ως προς την καταβολή μισθοδοσίας), και θα το ασκούμε ως έσχατο μέσο κάθε φορά που οι περιστάσεις το επιβάλλουν. Άλλωστε, από τον Ιούλιο του 2014 έως σήμερα καμία απεργία ή στάση εργασίας δεν εμπόδισε τη Διοίκηση στην έγκαιρη «τήρηση» των υποχρεώσεών της. Όμως τέτοιες «εξυπνάδες» θα διαβάζουμε σε ανακοινώσεις «όταν το θράσος περισσεύει και η ντροπή απουσιάζει»!

Καλούμε για πολλοστή φορά τους Μέτοχους και τη Διοίκηση να αναλάβουν τις ευθύνες τους για την πορεία της επιχείρησης, αφού αυτοί έχουν την αποκλειστικότητα αυτής της υποχρέωσης. Πολύ φοβόμαστε ωστόσο ότι και πάλι θα γίνουμε μάρτυρες της επαλήθευσης της γνωστής παροιμίας «στου κουφού την πόρτα, όσο θέλεις βρόντα»!

Για το Δ.Σ.
                                  Ο  Πρόεδρος                                                           Ο Γενικός Γραμματέας
                                                                          
                        Δραμουντάνης Βασίλης                                                                         Γκίκας Γιάννης 

Δεν υπάρχουν σχόλια: