Πέμπτη, 18 Μαΐου 2017

ΤΟ ΛΙΟΝΤΑΡΙ ΤΗΣ ΠΕΡΑΧΩΡΑΣ ΝΑ ΕΠΙΣΤΡΑΦΗ ΣΤΟΝ ΤΟΠΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΤΟΥ


«Να επιστρέψουν οι αρχαιολογικοί θησαυροί στις χώρες προέλευσης»

http://cdncache-a.akamaihd.net/items/it/img/arrow-10x10.pngΣχέδιο ψηφίσματος για την επιστροφή αρχαιολογικών ευρημάτων και άλλων πολιτιστικών αγαθών στις χώρες προέλευσής τους, εισήγαγε στην ολομέλεια του ΟΗΕ ο μόνιμος αντιπρόσωπος της Ελλάδας στον διεθνή οργανισμό, πρέσβης Αναστάσης Μητσιάλης.


«Ο πολιτισμός είναι η ψυχή ενός έθνους. Η παράνομη αφαίρεση ή καταστροφή των πολιτιστικών αγαθών στερεί τους λαούς από την ιστορία και την παράδοσή τους.
Η επιστροφή είναι το μόνο μέσο για να αποκατασταθεί η βλάβη και να επαναφερθεί η αίσθηση της αξιοπρέπειας», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Μητσιάλης.
Το σχέδιο ψηφίσματος αναμένεται να υιοθετηθεί με συναίνεση από τα μέλη της Γ.Σ., μετά την ολοκλήρωση των σχετικών διαβουλεύσεων.

Ο Μόνιμος Αντιπρόσωπος της χώρας μας στα Ηνωμένα Έθνη υπογράμμισε ότι το σχέδιο ψηφίσματος συμβαδίζει με τις τελευταίες ενέργειες και τις δραστηριότητες που έχουν αναληφθεί από τη διεθνή κοινότητα, ιδίως στο πλαίσιο της UNESCO, η οποία έχει «μια μοναδική ευθύνη, ως ο μοναδικός οργανισμός» για διαφύλαξη και προώθηση της πολιτιστικής περιουσίας των χωρών σε όλα τα επίπεδα.



TO ΛΙΟΝΤΑΡΙ ΤΗΣ ΠΕΡΑΧΩΡΑΣ
Δημοσιεύτηκε στις 12 Μαρ 2012 Από το perahora.gr

Σήμερα θα μπορούσε να είναι άλλη μια ιστορική μέρα για την Περαχώρα. Ο λόγος είναι γιατί με την βοήθεια κάποιων, φίλων παρουσιάζουμε, για πρώτη ίσως φορά, άγνωστες εικόνες του Λιονταριού της Περαχώρας φωτογραφημένες από άλλη οπτική γωνία που καθιστούν την εικόνα του Λιονταριού τελείως διαφορετική από το είχαμε συνηθίσει σε μόνιμο φόντο και ανφάς.
Οι λεπτομέρειες του φανερώνουν και ολοκληρώνουν τις άγνωστες πτυχές του δημιουργήματος που το κατατάσσουν σε μια άριστη καλλιτεχνική δημιουργία
που αποκτά έντονο αρχαιολογικό ενδιαφέρον αν αναλογιστή κανείς ότι με μέσα
που χρησιμοποιούσαν τότε ο πολιτισμός τους δεν είχε να ζηλέψει σε τίποτα από
άλλες περιοχές τις Ελλάδας. Στο αρχαιολογικό μουσείο των Αθηνών όπως και των Ισθμίων εκτίθενται δεκάδες εκθέματα του Ηραίου και των άλλων περιοχών της Περαχώρας δυσανάλογα με τον χώρο και τον τόπο και αυτό προκαλεί τις άριστες εντυπώσεις στις καλλιτεχνικές δημιουργίες και ειδικά στα μικροτεχνήματα . Ποιο κάτω παραθέτουμε το αγγλικό κείμενο που περιγράφει το Λιοντάρι καθώς επίσης την τιμή που αγοράστηκε και που ανέρχεται σε 25000 δολάρια και άλλα ενδιαφέροντα στοιχεία! 


The lion is seated on a cushion-like plinth, his head turned to face the viewer, his body appearing in profile to the right. The jaws are opened, as if the animal were roaring. The tail lies along the front edge of the plinth.

Restorations include the filling of a hole in the forehead, part of the band above it, a number of locks on top of the head, the left ear, and a few parts of the mane. The head was broken in three pieces, and the broken edges of the joints have been filled and recolored to match the deep brownish red tone of the weathered surfaces. Four cuttings in the edge of the plinth (one at each end, two at the back) held swallow-tail clamps by which the statue was fastened to its pedestal. Aside from the breaks and weathering, the lower teeth and the tongue have suffered damage.
Provenance
1890: Said to have been found in 1890 at Perachora, above Loutraki, near the Isthmus of Corinth; by date unknown: with Edward Perry Warren (according to Warren's records: Lutrakis on the Isthmus); 1897: purchased by MFA from Edward Perry Warren for $ 25,000.00 (this figure is the total price for MFA 97.285-97.442 and 97.1104)
Credithttps://cdncache-a.akamaihd.net/items/it/img/arrow-10x10.pngLine
Lion
Greek, Archaic Period, about 550 B.C.
Dimensions
Overall: 95.3 x 58 x 38 cm (37 1/2 x 22 13/16 x 14 15/16 in.)
Medium or Technique
Limestone (originally coated with smooth plaster and painted)
Classification
Sculpture
Catalogue Raisonné



Ύστερα από όλα αυτά διαβάστε και παρακάτω για τον σύλλογο της Ρόδου και τις ενέργειες που  έκαναν ώστε η κλεμμένη πολιτιστική τους κληρονομιά  να επιστραφεί

στον τόπο προέλευση τους. Την  επιστροφή αρχαίων Ελληνικών νομισμάτων από την Ιταλία και  το άρθρο για τα λιοντάρια του Λουτρακίου.
Ελπίζουμε η Δημοτική αρχή και οι αρμόδιοι φορείς να πράξουν τα δέοντα.

Γ.Α    
 


Η ΚΛΕΜΜΕΝΗ ΡΟΔΙΑΚΗ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΚΟΣΜΕΙ ΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΗΣ ΚΟΠΕΓΧΑΓΗΣ!!! - ΦΩΤΟΣ



 Η ΚΛΕΜΜΕΝΗ ΡΟΔΙΑΚΗ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΚΟΣΜΕΙ ΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΗΣ ΚΟΠΕΓΧΑΓΗΣ!!! - ΦΩΤΟΣ





ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΟ
ΙΔΟΥ ΟΙ ΚΛΕΦΤΕΣ ΔΑΝΟΙ ΤΙ ΕΚΛΕΨΑΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΡΟΔΟ ΜΑΣ.
ΣΤΙΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΒΛΕΠΕΤΑΙ ΟΤΙ ΜΑΣ ΚΛΕΨΑΝΕ ΤΟ 1890-1914 ...



























ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΑΠΟΓΟΝΟΙ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΑΞΙΩΝΟΜΑΣΤΕ ΝΑ ΤΑ ΔΙΕΚΔΙΚΉΣΟΥΜΕ -ΗΔΗ ΑΠΟΣΤΕΙΛΑΜΕ ΕΜΕΙΛ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΥΣ ΓΝΩΣΤΟΠΟΙΉΣΟΥΜΕ ΤIΣ ΔΙΑΘΕΣΕΙΣ ΜΑΣ


Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΜΑΣ ΚΙΝΗΤAI ΔΙΚΑΣΤΙΚΑ ΠΛΕΟΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΟΦΗ ΜΕΡΟΣ Η ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΚΛΕΜΕΝΩΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΩΝ ΠΟΥ ΚΛΑΠΗΚΑΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΡΟΔΟ ΤΟ 1900 ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΔΑΝΟΥΣ ΑΡΧΑΙΟΚΑΠΗΛΟΥΣ- ΚΑΙ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΓΙΑ ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΤΗΣ ΛΙΝΔΟΥ ΓΙΑ ΠΡΩΤΟ ΚΑΙ ΒΛΕΠΟΥΜΕ....






ΠΗΓΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΩΝ:Μ.Χ


Τον μεγαλύτερο αριθμό κλεμμένων ευρημάτων από τις ανασκαφές στην ΡΟΔΟ μας και συγκεκριμένα ΛΙΝΔΟ και ΒΡΟΥΛΙΕΣ τον έχουν αυτοί εδώ: http://www.glyptoteket.dk/
και ένα άλλο μικρότερο μέρος αυτοί εδώ: http://natmus.dk/
Ο μεγάλος κλέφτης δεν ήταν ένας αλλά τρεις και ήταν οι Δανοί K.F. KINCH (πολύ γνωστός αρχαιολόγος και πολύ καλός ζωγράφος) η σύζυγος του και ο CHRISTIAN BLINKENBERG οι οποίοι με άδεια "άλλων" έκαναν ανασκαφές πάνω στην Ρόδο μας επί 14 ολόκληρα χρόνια μεταξύ 1900 και 1914 και τα κιβώτια έφευγαν με πλοία.
Όλα είχαν χρηματοδοτηθεί από το ίδρυμα της Δανίας «THE CARLSBERG INSTITUTE Of DENMARK» με ομώνυμο Μουσείο στην Δανία και κάτοχος των περισσοτέρων αρχαίων ελληνικών ευρημάτων των ανασκαφών των παραπάνω αναφορικά.

ΣΎΝΔΕΣΜΟΙ ΤΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΤΗΣ ΚΟΠΕΓΧΑΓΗΣ.
http://www.smk.dk

EMAIL
smk@smk.dk

ΠΗΓΗ:Μ.Χ
eleusisdiagoridon.blogspot.gr

Parapona-Rodou
  ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ογδόντα αρχαία νομίσματα επιστρέφουν στην Ελλάδα από την Ιταλία

Χρονολογούνται από τον 5ο έως τον 2ο αιώνα π.Χ. και προέρχονται από την Χαλκιδική
Ογδόντα αρχαία νομίσματα επιστρέφουν στην Ελλάδα από την Ιταλία



 
Ογδόντα αρχαία ελληνικά νομίσματα θα επιστραφούν από την Ιταλία στην Ελλάδα στο περιθώριο της άτυπης συνάντησης των υπουργών Πολιτισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης που πραγματοποιείται (23-24 Σεπτεμβρίου) στο Τορίνο στο πλαίσιο της ιταλικής προεδρίας.
Τα νομίσματα, εβδομήντα εννέα αργυρά και ένα χάλκινο, χρονολογούνται από τον 5ο έως τον 2ο αιώνα π.Χ. και προέρχονται από την περιοχή της Χαλκιδικής (Ακανθος και Τορώνη).
Τα αρχαία αντικείμενα είχαν κατασχεθεί το 2008 στην ιταλική επικράτεια από τις ιταλικές διωκτικές αρχές που επικοινώνησαν με τις αρμόδιες υπηρεσίες του ελληνικού υπουργείου Πολιτισμού, οι οποίες προέβησαν στον έλεγχο και την επιστημονική τεκμηρίωση της προέλευσης και της σημασίας των νομισμάτων.
Η τελετή παράδοσης-παραλαβής των αρχαίων νομισμάτων θα πραγματοποιηθεί παρουσία του ιταλού υπουργού Αγαθών, Πολιτισμού και Τουρισμού Ντάριο Φραντσεσκίνι και του υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού Κ.Τασούλα.
Πρόκειται για την πρώτη περίπτωση εφαρμογής από ιταλικής πλευράς της κοινοτικής οδηγίας 93/7/ΕΟΚ, η οποία αφορά στην επιστροφή στον τόπο προέλευσής τους παρανόμως εξαχθέντων πολιτιστικών αγαθών.
Ο επαναπατρισμός των παραπάνω νομισμάτων, εκτός από σημαντική επιτυχία των εμπλεκομένων υπηρεσιών των δυο κρατών, επιβεβαιώνει την ουσιαστική και αποτελεσματική συνεργασία των δυο κρατών στον τομέα της πάταξης της παράνομης διακίνησης πολιτιστικών αγαθών.

 -------------------------------------------------------------------------------------------------------

Το λιοντάρι του Λουτρακίου και η οργανωμένη αρχαιοκαπηλία




Το λιοντάρι είχε πιθανότατα τοποθετηθεί ως φύλακας ενός τάφου γύρω στα 550 π.Χ. Το πρωτότυπο βρίσκεται σήμερα στην Κοπεγχάγη, μαζί με ένα δεύτερο παρόμοιο επιτύμβιο λιοντάρι. Το γλυπτό ήταν στην αρχαιότητα τοποθετημένο τόσο ψηλά ώστε να μπορεί να βλέπει κανείς το εσωτερικό του στόματος του.



Το πολύ ευδιάκριτο ανάγλυφο που έχει σχηματιστεί από τη διάβρωση των χρωμάτων στο πρόσωπό του και λίγα υπολείμματα χρωστικών ουσιών μας δίνουν στοιχεία για τον αρχικό χρωματικό διάκοσμο: τα χείλη και η γλώσσα είναι ακόμη σήμερα κόκκινα. Στο τρίχωμα διατηρούνται ίχνη κιτρινοκάστανης ώχρας και στη χαίτη λίγο μπλε. Οι πόροι των μουστακιών και οι ρυτιδώσεις του δέρματος στο ρύγχος ήταν προφανώς αποδοσμένες με κόκκινο χρώμα και διατηρούνται σαν σκιές.

Η απόδοση της χαίτης των λιονταριών
σε μπλε χρώμα δεν ήταν σπάνια στην πρώιμη ελληνική γλυπτική: Η υδρορροή από οικοδόμημα στην Ακρόπολη των Αθηνών το αποδεικνύει.
 

 
  Για την οργανωμένη  αρχαιοκαπηλία στο Λουτράκι κάνει λόγο το 1875 και ο τότε 
πρωθυπουργός της Αυστρίας στην περιήγηση του όταν είχε επισκεφτεί το Λουτράκι




 
Αναφορά για τον  λέοντα της Περαχώρας και το ζεύγος των λεόντων κάνει και η
Δρ. Ελένη Κουρίνου Αρχαιολόγος ΠE 2, A΄ BαθμούΠτυχιούχος του Ιστορικού –
 Αρχαιολογικού Τμήματος της Φιλοσοφικής
Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και Διδάκτωρ
Φιλοσοφίας (Σπάρτη. Συμβολή της μνημειακής τοπογραφία της) του Τμήματος
Ιστορίας – Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών (20.1.2000) 

,,,,,πρόσωπο, δίχως να ξεφεύγουν από το περίγραμμα της μορφής. Παρόμοια
διάταξη στην απόδοση της χαίτης απαντά ήδη σε αρχαϊκά αγάλματα λεόντων,
όπως, για παράδειγμα, στον λέοντα από την Περαχώρα στη Βοστώνη (570-550
π .Χ.), 18 σε άγαλμα λέοντος από τον Κεραμεικό, 19 στο λέοντα της Σικυώνας
(550 π.Χ.),20 στο ζεύγος των λεόντων από το Λουτράκι στην Κοπεγχάγη (540-
530 π.Χ.),21 στον λέοντα της Δημητσάνας22 καθώς και σε αρχαϊκά χάλκινα ειδώλια……


 Γ.Α

Δεν υπάρχουν σχόλια: