Κυριακή 10 Ιανουαρίου 2016

ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ Δ.Ε. ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ Για μια δημιουργική συλλογικότητα





                                                                                                                                 

1.     ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ: ΤΑ ΒΑΣΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ

Σύμφωνα με το κυβερνητικό σχέδιο για το νέο Ασφαλιστικό, προβλέπονται νέα ποσοστά αναπλήρωσης από 0,8% -2% για όσους βγουν στη σύνταξη από την 1η Ιανουαρίου του 2016, τα οποία προκαλούν μειώσεις σε "μεσαίες" και "υψηλές" συντάξεις που θα καταβληθούν μετά την προαναφερθείσα ημερομηνία.
Οι καταβαλλόμενες  μέχρι και τη 31η Δεκεμβρίου 2015 συντάξεις θα μείνουν ως έχουν   έως τον Ιούλιο του 2018.Αλλά έπειτα θα υπάρξει μία "προσωπική διαφορά", η οποία θα προκύπτει στις αποδοχές των συνταξιούχων (μέχρι 31.12.2015) με βάση το ποσό  της σύνταξης που προκύπτει από τα   παλιά και τα νέα ποσοστά αναπλήρωσης.
 Η "προσωπική διαφορά" αυτή θα "απομειώνεται" σε όσες  παλιές συντάξεις είναι μεγαλύτερες από τις νέες και, πιθανόν, θα αυξάνεται σε όσες  παλιές συντάξεις είναι μικρότερες από τις νέες, σύμφωνα με όσα προκύπτουν από το κυβερνητικό σχέδιο για το νέο ασφαλιστικό.
Η Κυβέρνηση σε ενημερωτικό σημείωμα ισχυρίζεται  ότι:
"Με βάση τις προβολές για την αύξηση του ΑΕΠ μετά το 2018, οι νέες συντάξεις θα εξισωθούν με τις παλιές και άρα θα εκλείψει ο λόγος ύπαρξης της προσωπικής διαφοράς».
Παρατήρηση:  η κυβέρνηση επιχειρεί να "θεσπίσει" τις… μακροοικονομικές προβλέψεις, σύμφωνα με τις οποίες το… 2018 θα υπάρχει θετικός ρυθμός ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας και, άρα, θα δοθούν… αυξήσεις στις συντάξεις, παλιές και νέες.
Μία τέτοια πρόβλεψη, όμως, και ειδικά για το τι θα συμβεί μετά από… 2-3 χρόνια δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να αποτελεί μέρος ενός νομοσχεδίου, όπως επιχειρεί η κυβέρνηση.
ΟΙ ΒΑΣΙΚΟΤΕΡΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ
ΝΕΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ: Από την 1/1/2016 η σύνταξη γήρατος, αναπηρίας και θανάτου του φορέα κύριας ασφάλισης υπολογίζεται ως το άθροισμα δύο τμημάτων: της εθνικής σύνταξης (384 ευρώ) και της ανταποδοτικής σύνταξης, η οποία θα υπολογίζεται στις αποδοχές ή στο εισόδημα επί των οποίων καταβλήθηκαν εισφορές σε ολόκληρο τον εργασιακό βίο και κλιμακούμενου, ανάλογα με τα χρόνια ασφάλισης, ποσοστού αναπλήρωσης από 0,80% έως 2%. Για παράδειγμα, με 40 χρόνια ασφάλισης και συντάξιμες αποδοχές 2.000 ευρώ, θα δίνεται κύρια σύνταξη που δεν θα ξεπερνά τα 1.244 ευρώ: 384 ευρώ η εθνική σύνταξη + 860 ευρώ η ανταποδοτική (43% Χ 2.000 ευρώ)...

ΟΛΟΙ ΣΤΟ ΙΚΑ :Το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ μετονομάζεται σε Εθνικό Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ) και αποτελεί εφεξής το μοναδικό φορέα παροχής κύριας κοινωνικής ασφάλισης. Στον ΕΦΚΑ εντάσσονται αυτοδίκαια από 1/1/2016 όλοι οι υφιστάμενοι φορείς κύριας κοινωνικής ασφάλισης, με την εξαίρεση του ΝΑΤ και του ΟΓΑ που διατηρούν αυτοτελή νομική προσωπικότητα για την άσκηση των μη ασφαλιστικών τους αρμοδιοτήτων, ενώ συνιστώνται «Εταιρεία Διαχείρισης της Ακίνητης Περιουσίας Ασφαλιστικών Οργανισμών Α.Ε.» και «Εταιρεία Διαχείρισης Αμοιβαίων Κεφαλαίων Διευρυμένου Σκοπού Ασφαλιστικών Οργανισμών Ανώνυμη Εταιρεία (Α.Ε.Δ.Α.Κ. Α.Ο. ΑΕ)».
ΣΤΑΔΙΑΚΗ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΕΚΑΣ: Λιγότερους δικαιούχους και ποσά ΕΚΑΣ από φέτος και κατάργηση του Επιδόματος από το 2020 προβλέπει το σχέδιο νόμου. Το συνολικό ακαθάριστο ποσό κύριας και επικουρικής σύνταξης δεν θα πρέπει να υπερβαίνει, από φέτος, τα 664 ευρώ. Για συνολικά ποσά εισοδήματος από συντάξεις (κύριες και επικουρικές) μισθούς, ημερομίσθια και λοιπά επιδόματα ή βοηθήματα και μέχρι 7.216 ευρώ καταβάλλεται επίδομα 230 ευρώ μηνιαίως. Από 7.216,01 - 7.518 ευρώ ποσό 172,50 ευρώ, από 7.518,01 - 7.720 ευρώ, ποσό 115 ευρώ., από 7.720,01 ? 7.972 ευρώ ποσό 57,50 ευρώ. Από 1.1.2017 και μέχρι 31.12.2019 τα ποσά και τα εισοδηματικά κριτήρια αναπροσαρμόζονται και από 1-1-2020 η παροχή καταργείται.
ΝΕΑ ΠΛΑΦΟΝ :Μέχρι την ολοκλήρωση του προγράμματος δημοσιονομικής προσαρμογής, δηλαδή έως το 2018 με βάση ό,τι ισχύει σήμερα, το καταβαλλόμενο καθαρό ποσό κάθε ατομικής σύνταξης, δεν μπορεί να υπερβαίνει το εξαπλάσιο της εθνικής σύνταξης δηλαδή τα 2.304 ευρώ (αντί 2.774) και το άθροισμα του καταβαλλομένου καθαρού ποσού των συντάξεων από οποιαδήποτε αιτία από το Δημόσιο, ν.π.δ.δ., ή οιονδήποτε ασφαλιστικό φορέα κύριας ή επικουρικής ασφάλισης, το οκταπλάσιο, δηλαδή τα 3.072 ευρώ (αντί των 3.360 σήμερα).
ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΙΣΦΟΡΩΝ :Για μια τριετία αυξάνονται οι εισφορές για την επικουρική ασφάλιση και για... πάντα οι εισφορές για όσους είχαν χαμηλότερα ασφάλιστρα (επιστήμονες, αγρότες κ.ά.)Από 1.1.2016 και μέχρι την 31.12.2018, το ποσό της μηνιαίας εισφοράς στο Ενιαίο Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης όλων των μισθωτών, ασφαλισμένων πριν και μετά την 1.1.1993, υπολογίζεται σε ποσοστό 3,5% για τον ασφαλισμένο (αντί 3%) και σε ποσοστό 4% για τον εργοδότη (αντί 3%) επί των πάσης φύσεως αποδοχών του εργαζόμενου. Μετά το πέρας της τριετίας, η μηνιαία εισφορά επανέρχεται στο ύψος που ίσχυε κατά την 31.12.2015.
ΜΙΚΡΟΤΕΡΟ ΕΦΑΠΑΞ: Μολονότι η εισφορά ασφάλισης για εφάπαξ παροχή ορίζεται σε ποσοστό 4%, το ποσό της εφάπαξ παροχής θα είναι μικρότερο. Και θα υπολογίζεται ως εξής σε δύο τμήματα: Για τον χρόνο ασφάλισης που έχει διανυθεί έως την 31/12/2013, θα αποτελείται από το γινόμενο του 70% των συνταξίμων αποδοχών επί των οποίων έγιναν οι νόμιμες κρατήσεις, επί τα έτη ασφάλισης για τους μισθωτούς και από το γινόμενο του 85% των συνταξίμων αποδοχών, στις οποίες έγιναν οι νόμιμες κρατήσεις, επί τα έτη ασφάλισης, για τους ελεύθερους επαγγελματίες. Για τον χρόνο ασφάλισης που πραγματοποιείται από την 1/1/2014 και μετά, για τους μισθωτούς, αυτοτελώς απασχολούμενους και ελεύθερους επαγγελματίες το τμήμα της εφάπαξ παροχής που αναλογεί στα έτη ασφάλισης από 1/1/2014 και εφεξής, θα υπολογίζεται με βάση την αρχή της ισοδυναμίας και το ποσό της εφάπαξ παροχής ισούται με τη συσσωρευμένη αξία των εισφορών κατά την ημερομηνία αποχώρησης.
«ΨΑΛΙΔΙ» ΣΤΙΣ ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΕΣ: Από την 1/1/2016 «στο πλαίσιο του Εθνικού Συστήματος Κοινωνικής Ασφάλισης» η επικουρική σύνταξη των ασφαλισμένων στο ΕΤΕΑ ανακαθορίζεται. Το ποσό της καταβαλλόμενης σύνταξης διαμορφώνεται με βάση τα δημογραφικά δεδομένα, τα οποία στηρίζονται σε εγκεκριμένους αναλογιστικούς πίνακες θνησιμότητας και το πλασματικό ποσοστό επιστροφής (εισφορών) που θα εφαρμόζεται στις συνολικά καταβληθείσες εισφορές και θα προκύπτει από την ποσοστιαία μεταβολή των συντάξιμων αποδοχών των ασφαλισμένων.
Για τους ασφαλισμένους μέχρι 31/12/2013, οι οποίοι καταθέτουν αίτηση συνταξιοδότησης από την 1/1/2015 και μετά, το ποσό της επικουρικής σύνταξης αποτελείται από το άθροισμα δύο τμημάτων: Ενα τμήμα της σύνταξης που αντιστοιχεί στο χρόνο ασφάλισής τους έως 31.12.2014 με βάση ποσοστό αναπλήρωσης, το οποίο για κάθε χρόνο ασφάλισης αντιστοιχεί σε 0,45% υπολογιζομένου επί των συντάξιμων αποδοχών εκάστου ασφαλισμένου, όπως αυτές υπολογίζονται και για την έκδοση της κύριας σύνταξης. Και δεύτερο τμήμα της σύνταξης που αντιστοιχεί στο χρόνο ασφάλισής τους από 1.1.2015 και εφεξής με βάση το νέο τύπο.

ΠΟΣΟ ΑΚΡΙΒΑΙΝΟΥΝ ΤΑ ΠΛΑΣΜΑΤΙΚΑ:168 ευρώ είναι σήμερα το μηνιαίο κόστος για την εξαγορά των πλασματικών χρόνων σπουδών, παιδιών και κενών ασφάλισης. Μετά την ψήφιση του νέου νόμου, το κόστος μπορεί να φτάσει και τα 400 ευρώ ! (σε μισθό 2.000 ευρώ Χ 20% που θα είναι η νέα εισφορά στον κλάδο σύνταξης).

2.     ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Το ζήτημα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών,  βάζει στο τραπέζι του διαλόγου το υπουργείο Παιδείας. Ειδικότερα, σε έκθεση την οποία παρουσίασε τριμελής ελληνική αντιπροσωπεία στο Βερολίνο στο πλαίσιο των διαδικασιών αντιστοίχησης του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων με το ευρωπαϊκό, τονίζεται χαρακτηριστικά: «Η επίτευξη διαφάνειας ως προς τις ικανότητες και τα προσόντα του διδακτικού προσωπικού είναι ζωτικής σημασίας.Είτε γίνεται αναφορά σε ιδιωτικά είτε σε δημόσια σχολεία, είτε στο τυπικό είτε στο μη τυπικό εκπαιδευτικό σύστημα, η αναγκαιότητα αξιολόγησης των εκπαιδευτικών ως προς την ικανότητά τους να εκτελούν τα εργασιακά καθήκοντά τους είναι διαπιστωμένη στην Ελλάδα και καταβάλλεται μεγάλη προσπάθεια για να ολοκληρωθεί».
Θυμίζουμε ότι στο Ν. 4336/15 (Μνημόνιο 3, «Διαρθρωτικές πολιτικές για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και της ανάπτυξης» υποενότητα «4.1 Αγορά εργασίας και ανθρώπινο κεφάλαιο» της παραγράφου Γ  του άρθρου 2), έχουν αναληφθεί συγκεκριμένες δεσμεύσεις σχετικά με το θέμα:
«Οι αρχές, σε συνεργασία µε τον ΟΟΣΑ και ανεξάρτητους εµπειρογνώµονες, θα επικαιροποιήσουν, έως τον Απρίλιο του 2016, την αξιολόγηση του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος που εκπόνησε ο ΟΟΣΑ το 2011…
….η επανεξέταση θα αξιολογήσει την αποδοτικότητα και αυτονομία των δημόσιων εκπαιδευτικών μονάδων και την αξιολόγηση και διαφάνεια σε όλα τα επίπεδα.
… Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των σχολικών μονάδων θα συνάδει µε το γενικό σύστημα αξιολόγησης της δημόσιας διοίκησης.
ΟΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ ΤΟΥ ΟΟΣΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (2011)
  • ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
«Η Ελλάδα είναι μία από τις λίγες ευρωπαϊκές χώρες που δεν έχουν εξωτερική αξιολόγηση της μάθησης ή εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και της διδασκαλίας ή οποιοδήποτε άλλο ανάλογο μηχανισμό σύγκρισης για τη διασφάλιση ποιότητας…»

… Η επίδοση στα σχολεία κρίνεται ολοένα και περισσότερο βάσει μαθησιακών αποτελεσμάτων. Τέτοιου είδους στοιχεία είναι πρωταρχικής σημασίας, για να διαπιστώνεται εάν τα αποτελέσματα του σχολικού συστήματος είναι θετικά και για να παρέχεται ανατροφοδότηση για μελλοντική βελτίωση. Ένα ολοκληρωμένο σύστημα αξιολόγησης είναι προϋπόθεση, όχι μόνο για την ανάπτυξη στρατηγικών σε όλα τα επίπεδα (εκπαιδευτικών, σχολικής μονάδας, διοίκησης) αλλά και για τη μέτρηση του βαθμού επιτυχίας στην επίτευξη των στόχων της μεταρρύθμισης και τη θέσπιση καθεστώτος λογοδοσίας.
Επομένως, ένα σύστημα τακτικής εξωτερικής αξιολόγησης σχολικών μονάδων πρέπει να σχεδιάζεται και να εφαρμόζεται, κάθε τέσσερα χρόνια για παράδειγμα. Κάτι τέτοιο θα διευκόλυνε τη χρήση των ποτελεσμάτων αυτοαξιολόγησης ως βάση θέσπισης μεγαλύτερου βαθμού λογοδοσίας από πλευράς των σχολικών μονάδων και των διευθυντών, ώστε η σχολική μονάδα να αποκτήσει τελικά μεγαλύτερη αυτονομία και να αναλάβει περισσότερες διοικητικές ευθύνες.

Χρήση ενός ολοκληρωμένου συστήματος αξιολόγησης των μαθησιακών αποτελεσμάτων που έχει δημιουργηθεί για να αξιολογεί συγκριτικά την επίδοση των μαθητών, της τάξης, της σχολικής μονάδας, της περιφέρειας και του συστήματος συνολικά.

…Ανάπτυξη ενός σταθερού, αξιόπιστου και πρακτικού συστήματος αξιολόγησης εκπαιδευτικών στο πλαίσιο ενός πλήρως αναπτυγμένου πλαισίου αξιολόγησης». Οι βασικοί στόχοι της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών είναι τυπικά δύο: πρώτον, να βελτιωθεί η διδακτική πρακτική, εντοπίζοντας τα πλεονεκτήματα και τις αδυναμίες των εκπαιδευτικών για περαιτέρω επαγγελματική εξέλιξη. Αυτό βοηθά τους εκπαιδευτικούς να μαθαίνουν, να συλλογίζονται και να προσαρμόζουν την πρακτική τους. Δεύτερον, καθιστά τους εκπαιδευτικούς υπόλογους για τις επιδόσεις τους στη βελτίωση της μαθησιακής διαδικασίας, αξιολογώντας την επίδοση σε κομβικά σημεία της σταδιοδρομίας τους, πράγμα που τυπικά συνεπάγεται προώθηση σταδιοδρομίας βάσει επίδοσης και/ή μισθού, επιδόματος ή πιθανότητα επιβολής κυρώσεων λόγω χαμηλής απόδοσης στην εργασία.

είναι πρωταρχικής σημασίας οι αξιολογήσεις να έχουν ουσιώδεις συνέπειες για τους αξιολογούμενους, καθώς είναι ο μόνος τρόπος να διασφαλιστεί ότι αντιμετωπίζονται με σοβαρότητα.
Το σύστημα αξιολόγησης πρέπει να συνδέει την αξιολόγηση με σκοπό τη βελτίωση και την αξιολόγηση με σκοπό την πρόοδο της σταδιοδρομίας. Επιπλέον, η αξιολόγηση αποτελεί τον μόνο συνεπή τρόπο διάκρισης μεταξύ εκπαιδευτικών.
Στο πλαίσιο μιας δημοσιονομικής κατάστασης, όπου τα περιθώρια ανταμοιβής είναι εξαιρετικά περιορισμένα, είναι πολύ σημαντικό να διασφαλίσουμε ότι οι πιο εργατικοί και αποτελεσματικοί εκπαιδευτικοί ανταμείβονται δίκαια.

. ..Η αξιολόγηση της επίδοσης των εκπαιδευτικών μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί προκειμένου να καθοριστεί η εξέλιξη της σταδιοδρομίας, να ανταμειφθεί η καλή επίδοση ή να  επιβληθούν κυρώσεις για εκπαιδευτικούς με χαμηλές επιδόσεις.  Κατ’αυτόν τον τρόπο,βοηθά επίσης τα σχολεία να κρατούν τους ικανούς εκπαιδευτικούς και καθιστά τη διδασκαλία ελκυστική επιλογή σταδιοδρομίας.

Πλαίσιο I.8 Μαθήματα από την Πορτογαλία αναφορικά με τις εξωτερικές αξιολογήσεις
Στην Πορτογαλία, η εξωτερική αξιολόγηση επίδοσης των μαθητών παρείχε σημαντικά στοιχεία στους υπευθύνους για τη χάραξη πολιτικής. Βοήθησε στην κατανόηση των προβλημάτων του συστήματος και υπέδειξε εφαρμογή συγκεκριμένων μέτρων. Γιαπαράδειγμα, η διαδικασία της συνένωσης σχολείων είχε αρχικά στοχεύσει στην
καταπολέμηση της χαμηλής επίδοσης μικρών σχολείων. Η παροχή πληροφοριών στα σχολεία αναφορικά με τη βαθμολόγηση των μαθητών ήταν πολύ σημαντική για τη βελτίωση της επίδοσης των μαθητών. Η αντίληψη ότι τα μαθησιακάαποτελέσματα μετρούν τη δουλειά των σχολείων και των εκπαιδευτικών, επέφερε θετική
αλλαγή στη στάση πολλών εκπαιδευτικών και σχολείων. Απεναντίας, η δημοσιοποίηση της κατάταξης των σχολείων στα ΜΜΕ, βάσει της μέσης βαθμολογίας των μαθητών στα αντίστοιχα Λύκεια, υπονόμευσε τη δέσμευση των σχολείων
για βελτίωση».

3.     ΑΛΛΑ ΘΕΜΑΤΑ

Στις 20 Ιανουαρίου η έναρξη της Ενισχυτικής Διδασκαλίας στα Γυμνάσια

ΑΔΕΔΥ: Παράσταση διαμαρτυρίας ενάντια στο ασφαλιστικό νομοσχέδιο

Ελεύθερη είσοδος σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους σε μαθητές, φοιτητές και εκπαιδευτικούς

Ακόμα μία μετάθεση αναπληρωτή από νησί στην Αθήνα

Τα έντεκα βήματα για την ολοκλήρωση των μετεγγραφών

Στην αναμονή οι "αιώνιοι" φοιτητές, λόγω Εθνικού Διαλόγου

14χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση στην Ελλάδα – Τι ισχύει στις άλλες χώρες;

Δάσκαλοι σε πολιτικά γραφεία παρά τα κενά

6 πρακτικές για την ενεργοποίηση των μαθητών

Έρχεται «Τάξη μαθητείας» στα ΕΠΑΛ απο τον ΟΑΕΔ

Σχόλια για το εξώδικο της 21/12 των προυφιστάμενων ειδικοτήτων της ΠΕ

 

από τη γραμματεία

Δεν υπάρχουν σχόλια: