Οι εγγραφές στα Νηπιαγωγεία ολοκληρώνονται
που θα φοιτήσουν στο Νηπιαγωγείο Περαχώρας, θα παίξουν για
άλλη μια χρονιά σε έναν αύλειο χώρο που θυμίζει ένα περιφραγμένο
απεριποίητο χωράφι, όπου το χώμα και τα χόρτα, εναλλάσσονται με
το χαλίκι. Διάσπαρτα στο χώρο, δύο (2) παιχνίδια κήπου, μια κούνια,
μια τραμπάλα και μια τσουλήθρα, χωρίς δάπεδα ασφαλείας ή χλοοτάπητα,
μαρτυρούν τόσο την εγκατάλειψη της Πολιτείας ουσιαστικά από το 2008
(έτος παράδοσης του κτηρίου), όσο και την αμέλεια και την αδιαφορία
των γονέων, για έναν χώρο που τους ανήκει και που θα μπορούσαν με
εθελοντική εργασία να τον καλλωπίσουν ως ενεργοί πολίτες ή να
πιέσουν με έννομους τρόπους το Δήμο, την Περιφέρεια ή το ΥΠΠΕΘ,
να δοθεί μια οριστική λύση στο πρόβλημα.
Στα δύο (2) χρόνια υπηρεσίας μου με απόσπαση στο συγκεκριμένο
Νηπιαγωγείο, (το οποίο στεγάζεται δίπλα από το Δημοτικό), κυριαρχεί
η νοοτροπία τόσο από τους γονείς, όσο και από τα μέλη του
Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων Σχολείων Περαχώρας, να μεριμνούν
κυρίως για τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, όπου φοιτούν τα περισσότερα
χρόνια τα παιδιά τους, δηλαδή Δημοτικό & Γυμνάσιο και η βαθμολογία
είναι το κύριο μέσο αξιολόγησης, μια και στο Νηπιαγωγείο η υποχρεωτική
φοίτηση είναι μόνο ένα (1) χρόνο και τα παιδιά σύμφωνα με τους γονείς,
δεν αξιολογούνται. Αντίθετα κατά τη γνώμη τους πάντα, έχουν τη δικαιοδοσία
να αξιολογούν το εκπαιδευτικό προσωπικό και δεν διστάζουν να το κάνουν
ακόμα και εγγράφως ή με προσωπικές επιθέσεις. Στην πραγματικότητα όμως
γνωρίζουν πολύ καλά, πως τα παιδιά τους είναι καθρέφτης του οικογενειακού
τους περιβάλλοντος και αυτό προβάλλεται εντονότερα στην ηλικία των 4-6 χρόνων.
Δεν αντιλαμβάνονται πραγματικά τον αντισταθμιστικό ρόλο του Νηπιαγωγείου
(αντισταθμίζονται παθογένειες, ανακαλύπτονται ταλέντα και δυνατότητες), αλλά
και τη σημασία της μάθησης μέσω παιχνιδιού στη συγκεκριμένη βαθμίδα
, οπότε και δεν διεκδικούν, ούτε την υλικοτεχνική υποδομή, αλλά ούτε
ενδιαφέρονται για την καλή και αγαστή συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς
των παιδιών τους, δυσκολεύοντας πολλές φορές το έργο τους.
Σας παραθέτω φωτογραφικό υλικό της αυλής του Νηπιαγωγείου σήμερα
καθώς και ένα video-αφιέρωμα στην Περαχώρα, στις αρχές του 2017, όπου
μέλος του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων νεαρής ηλικίας, ομολογεί την
απαξίωσή του και την άγνοιά του για τα κοινά, με στόμφο. Επίσης, τα
τοπικά μέσα κοινωνικής δικτύωσης ( ιστολόγια, facebook),τόσο του
Συλλόγου, όσο και άλλων φορέων με τις αναρτήσεις τους και τις
δράσεις τους, μαρτυρούν εμπράκτως, ότι το Νηπιαγωγείο αν και
αποτελεί τον πυλώνα του εκπαιδευτικού μας συστήματος, δεν αποτελεί
βασικό μέλημά τους.
· Η αυλή του Νηπιαγωγείου στις 12/05/2017, μετά από αποψιλώσεις χόρτων:
· To video-αφιέρωμα με αναφορά στα Σχολεία της Περαχώρας (μετά το 17ο λεπτό):
Αξίζει να σημειωθεί πως για τη διαμόρφωση της αυλής του Νηπιαγωγείου
Περαχώρας, έχουν κατατεθεί τα ανάλογα έγγραφα προς τους αρμόδιους
φορείς και τις υπηρεσίες, σε διαφορετικά χρονικά διαστήματα, χωρίς
αποτέλεσμα και θα βρίσκονται στη διάθεση των έννομα
εμπλεκομένων, για οποιαδήποτε διευκρίνιση.
Ευχαριστώ για το χρόνο σας και τα συμπεράσματα δικά σας.
Μίκα Παντελέων
Εκπαιδευτικός ΠΕ60 (Νηπιαγωγός)
Επιμορφώτρια Β΄Επιπέδου στις ΤΠΕ ΠΕ60/70
Κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου,
-
στη Διοίκηση της Εκπαίδευσης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου