Πραγματοποιήθηκε την Κυριακή η τελική φάση του Πανελλήνιου Διαγωνισμού Εκπαιδευτικής Ρομποτικής. Εκατοντάδες μαθητές όλων των ηλικιών, από κάθε γωνιά της Ελλάδας, βρέθηκαν στο κλειστό ολυμπιακό γυμναστήριο Γαλατσίου έχοντας πάρει πρώτα την πρόκριση από την περιφέρειά τους.
Ο διαγωνισμός αποτελεί για την εκπαιδευτική κοινότητα όλης της χώρας ένα έντονο ταξίδι διάρκειας 6 μηνών, από την ανακοίνωση των θεμάτων τον Οκτώβριο έως τη διεξαγωγή του τελικού το Μάρτιο.
Ο Πανελλήνιος Διαγωνισμός έχει τρεις κατηγορίες για μαθητές Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου. Για κάθε βαθμίδα τίθενται διαφορετικοί εκπαιδευτικοί στόχοι, κι ως εκ τούτου διαφορετικές διαγωνιστικές κατηγορίες και διαγωνιστικά κριτήρια. Συνολικά 850 σχολεία και πάνω από 3.000 μαθητές έλαβαν μέρος στο ξεκίνημα του διαγωνισμού, που έγινε αρχικά σε περιφερειακό επίπεδο.
Για το Δημοτικό ο φετινός διαγωνισμός προσκαλούσε τους μαθητές να φανταστούν το συναρπαστικό μέλλον, κατασκευάζοντας μοντέλα με αυτοματισμούς σύμφωνα με το θέμα «Εποικισμός του Άρη» ή να παίξουν «Wedo 2.0 Ποδόσφαιρο», στο πλαίσιο πιλοτικού διαγωνισμού, όπου συμμετείχαν παίζοντας ποδόσφαιρο με ρομπότ ομάδες από τις περιφέρειες Αττικής και Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.
Η διαγωνιστική πίστα του Γυμνασίου προσκαλούσε τους μαθητές και τις μαθήτριες να κατασκευάσουν γρήγορα ρομπότ που θα επιλύουν προβλήματα που σχετίζονται με το ιστορικό θέμα «Βυζαντινή Αυτοκρατορία και Επικοινωνίες (Φρυκτωρίες)». Συγκεκριμένα, ακολουθώντας συγκεκριμένη διαδρομή, τα ρομπότ έπρεπε να περισυλλέψουν συγκεκριμένα αντικείμενα σε σύντομο χρονικό διάστημα.
Οι μαθητές του Λυκείου κλήθηκαν να δημιουργήσουν μία κατασκευή ελεύθερης έμπνευσης, η οποία θα λειτουργεί με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και θα περιέχει αυτοματισμούς που λύνουν προβλήματα στην καθημερινή ζωή των ανθρώπων, σύμφωνα με το θέμα «Αειφόρος Ανάπτυξη και Επιχειρηματικότητα».
Τις πρώτες θέσεις κατέκτησαν στα δημοτικά το Σχολείο Θυμιανών Χίου, στα γυμνάσια αυτό του Διονύσου και στα λύκεια το 12ο ΓΕΛ Πατρών. όμως όλα τα παιδιά μέσα από αυτόν τον διαγωνισμό βγαίνουν κερδισμένα όπως εξήγησε ο πρόεδρος του τον WRO Hellas Ιωάννης Σομαλακίδης, ο οποίος διοργανώνει τον Πανελλήνιο Διαγωνισμο Εκπαιδευτικής Ρομποτικής τα τελευταία τρία χρόνια.
Όπως ανέφερε στην κάμερα του euronews, «τα παιδιά μας δείχνουν τι σημαίνει συνεργάζομαι, τί σημαίνει επιλύω προβλήματα, τί σημαίνει χτίζω πολύ καλά πρότζεκτ. Σύνθημα του διαγωνισμού δεν είναι όμως ο ανταγωνισμός. μεταξύ των ομάδω αλλά η συνεργασία και ο ανταγωνισμός με τον εαυτό μας, πώς θα γίνουμε καλύτεροι την επόμενη χρονιά».
Το καλοκαίρι θα διεξαχθεί και η πανελλήνια Ολυμπιάδα Ρομποτικής, οι νικητές από την οποία θα εκπροσωπήσουν την Ελλάδα στην Διεθνή Ολυμπιάδα Ρομποτικής,η οποία φέτος θα φιλοξενηθεί στις αρχές Νοεμβρίου στην Ταϊλάνδη.
Ο διαγωνισμός αποτελεί για την εκπαιδευτική κοινότητα όλης της χώρας ένα έντονο ταξίδι διάρκειας 6 μηνών, από την ανακοίνωση των θεμάτων τον Οκτώβριο έως τη διεξαγωγή του τελικού το Μάρτιο.
Ο Πανελλήνιος Διαγωνισμός έχει τρεις κατηγορίες για μαθητές Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου. Για κάθε βαθμίδα τίθενται διαφορετικοί εκπαιδευτικοί στόχοι, κι ως εκ τούτου διαφορετικές διαγωνιστικές κατηγορίες και διαγωνιστικά κριτήρια. Συνολικά 850 σχολεία και πάνω από 3.000 μαθητές έλαβαν μέρος στο ξεκίνημα του διαγωνισμού, που έγινε αρχικά σε περιφερειακό επίπεδο.
Για το Δημοτικό ο φετινός διαγωνισμός προσκαλούσε τους μαθητές να φανταστούν το συναρπαστικό μέλλον, κατασκευάζοντας μοντέλα με αυτοματισμούς σύμφωνα με το θέμα «Εποικισμός του Άρη» ή να παίξουν «Wedo 2.0 Ποδόσφαιρο», στο πλαίσιο πιλοτικού διαγωνισμού, όπου συμμετείχαν παίζοντας ποδόσφαιρο με ρομπότ ομάδες από τις περιφέρειες Αττικής και Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.
Η διαγωνιστική πίστα του Γυμνασίου προσκαλούσε τους μαθητές και τις μαθήτριες να κατασκευάσουν γρήγορα ρομπότ που θα επιλύουν προβλήματα που σχετίζονται με το ιστορικό θέμα «Βυζαντινή Αυτοκρατορία και Επικοινωνίες (Φρυκτωρίες)». Συγκεκριμένα, ακολουθώντας συγκεκριμένη διαδρομή, τα ρομπότ έπρεπε να περισυλλέψουν συγκεκριμένα αντικείμενα σε σύντομο χρονικό διάστημα.
Οι μαθητές του Λυκείου κλήθηκαν να δημιουργήσουν μία κατασκευή ελεύθερης έμπνευσης, η οποία θα λειτουργεί με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και θα περιέχει αυτοματισμούς που λύνουν προβλήματα στην καθημερινή ζωή των ανθρώπων, σύμφωνα με το θέμα «Αειφόρος Ανάπτυξη και Επιχειρηματικότητα».
Τις πρώτες θέσεις κατέκτησαν στα δημοτικά το Σχολείο Θυμιανών Χίου, στα γυμνάσια αυτό του Διονύσου και στα λύκεια το 12ο ΓΕΛ Πατρών. όμως όλα τα παιδιά μέσα από αυτόν τον διαγωνισμό βγαίνουν κερδισμένα όπως εξήγησε ο πρόεδρος του τον WRO Hellas Ιωάννης Σομαλακίδης, ο οποίος διοργανώνει τον Πανελλήνιο Διαγωνισμο Εκπαιδευτικής Ρομποτικής τα τελευταία τρία χρόνια.
Όπως ανέφερε στην κάμερα του euronews, «τα παιδιά μας δείχνουν τι σημαίνει συνεργάζομαι, τί σημαίνει επιλύω προβλήματα, τί σημαίνει χτίζω πολύ καλά πρότζεκτ. Σύνθημα του διαγωνισμού δεν είναι όμως ο ανταγωνισμός. μεταξύ των ομάδω αλλά η συνεργασία και ο ανταγωνισμός με τον εαυτό μας, πώς θα γίνουμε καλύτεροι την επόμενη χρονιά».
Το καλοκαίρι θα διεξαχθεί και η πανελλήνια Ολυμπιάδα Ρομποτικής, οι νικητές από την οποία θα εκπροσωπήσουν την Ελλάδα στην Διεθνή Ολυμπιάδα Ρομποτικής,η οποία φέτος θα φιλοξενηθεί στις αρχές Νοεμβρίου στην Ταϊλάνδη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου