Τετάρτη 17 Ιουλίου 2013

ΜΕ 20 ΜΗΝΕΣ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΞΕΚΙΝΑ Ο ΠΕΤΡΟΣ ΤΑΤΟΥΛΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΕΛΕΥΣΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΥ ΣΤΟ ΛΟΥΤΡΑΚΙ!


Κεραυνός εν αιθρία κι ευχάριστη έκπληξη, που, ωστόσο, επέβαλλε αυτοσυγκράτηση, ήταν η χθεσινοβραδινή ανακοίνωση της περιφέρειας Πελοποννήσου για την πρόθεσή της να ολοκληρώσει μέχρι τέλος του 2014 την κατασκευή της σιδηροδρομικής γραμμής σύνδεσης της πόλης του Λουτρακίου με τον κύριο άξονα υψηλών ταχυτήτων του ΠΑΘΕ στη διακλάδωση του Ισθμού.
 
Τα έπεα πτερόεντα του περιφερειάρχη Πελοποννήσου Πέτρου Τατούλη επί ένα εικοσάμηνο μας έχουν καταστήσει, όσους ασχολούμεθα στενά με το θέμα επιφυλακτικούς και πλέον επιζητούμε χειροπιαστές αποδείξεις, όπως άλλωστε το έχει μάθει πλέον και σύμπασα η τοπική κοινωνία του Λουτρακίου, όταν έχει υποστεί τον εμπαιγμό και το υβρεολόγιό του.
Στη χθεσινοβραδινή ανακοίνωση της περιφέρειας Πελοποννήσου μετά τη συνάντηση εργασίας που πραγματοποιήθηκε στο γραφείο του προέδρου - διευθύνοντος συμβούλου του ΟΣΕ Παναγιώτη Θεοφανόπουλου, παρόντων του περιφερειάρχη Πελοποννήσου Πέτρου Τατούλη, του αντιπεριφερειάρχη Κορινθίας Γιώργου Δέδε και του δημάρχου Λουτρακίου - Αγίων Θεοδώρων Κώστα Λογοθέτη συνεφωνήθη η κατασκευή του έργου να έχει ολοκληρωθεί στο τέλος του 2014. Οι ενδιάμεσες απαραίτητες διαδικασίες ολοκλήρωσης των μελετών από τον ΟΣΕ (γιατί όχι από την αρμόδια ΕΡΓΟΣΕ;) και υποβολής των τευχών δημοπράτησης να υποβληθούν μέχρι το τέλος Νοεμβρίου του τρέχοντος έτους, ενώ από την πλευρά της η περιφέρεια Πελοποννήσου θα προκηρύξει το έργο στις αρχές του 2014 και ο ανάδοχος θα έχει εγκατασταθεί μέσα στο πρώτο τρίμηνο.
Επισημαίνεται ότι η περιφέρεια Πελοποννήσου, όπως άλλωστε είχε δεσμευθεί και ο Πέτρος Τατούλης στο περιφερειακό συμβούλιο της 20ης Μαΐου 2013 ήταν εύκολο να δεσμεύσει τα απαιτούμενα κονδύλια από το ΕΣΠΑ (αδιευκρίνιστο αν αφορά το τρέχον ή το επόμενο).
Στη χθεσινή ανακοίνωσή της η Πρωτοβουλία Πολιτών & Φορέων Έλευσης του Προαστιακού Σιδηροδρόμου στο Λουτράκι απαντάει ενδελεχώς κι εμπεριστατωμένα, με γνώση και σύνεση, μακριά από λόγια εντυπωσιασμού για να πλανέψουν την κοινωνία του τόπου, γιατί είναι αναγκασμένη μετά την ατυχή εμπειρία της να κρατάει πολύ μικρό καλάθι.
Ωστόσο, στο loutraki-press ιδιαίτερη έκπληξη προκάλεσε το γεγονός ότι η ανακοίνωση της περιφέρειας Πελοποννήσου πουθενά δεν κάνει λόγο για την κατασκευή του σταθμού στη διακλάδωση του κύριου άξονα με την παρακαμπτήρια γραμμή προς το Λουτράκι στη θέση Παράδεισος - Φιλοθέη, όπως άλλωστε προβλέπεται από το σχεδιασμό του δυτικού κλάδου του προαστιακού σιδηροδρόμου προς Πελοπόννησο. Ο συγκεκριμένος σταθμός στην προαναφερόμενη θέση αποτελεί σταθμό του ΠΑΘΕ με επιβατικό κι εμπορευματικό προσανατολισμό, εν αντιθέσει με το σταθμό που επιδιώκουν τα ιδιωτικά οικονομικά συμφέροντα που απειλεί να τινάξει και το έργο στον αέρα.
Εδώ τίθεται κι ένα ερώτημα προς τον περιφερειάρχη Πελοποννήσου Πέτρο Τατούλη που δεν διστάζει να εξυβρίζει τους εκπροσώπους των ΜΜΕ που τολμούν και γράφουν «τι κρύβεται πίσω από αυτή την εικοσάμηνη καθυστέρηση;»
● Ποιός είναι ο λόγος που στη χθεσινή σύσκεψη δεν συζήτησαν για την κατασκευή του σταθμού στη διακλάδωση του Ισθμού;
● Τι εμπόδισε και ο εν λόγω σταθμός δεν αναφέρεται στην ανακοίνωση της περιφέρειας Πελοποννήσου;
● Τι έχει να απαντήσει γι’ αυτά ο Πέτρος Τατούλης ή την κατάσταση θα ξελασπώσει ο φίλος Παναγιώτης Θεοφανόπουλος, όπως συνειδητά ανέλαβε την εκτόνωση της έντασης που επικρατούσε στην περιφέρεια Πελοποννήσου;
Πάντως, οι ύβρεις του Πέτρου Τατούλη ή τα παχιά επικοινωνιακά λόγια εντυπωσιασμού της κοινής γνώμης δεν κάμπτουν τη θέληση των εκπροσώπων των ΜΜΕ να παρακολουθήσουν στενά την εξέλιξη του έργου σε όλες του τις φάσεις προκειμένου να ικανοποιηθεί το πανθομολογούμενο αίτημα της τοπικής κοινωνίας.
Φυσικό είναι η τοπική κοινωνία του Λουτρακίου να έχει αντιδράσει εντονότατα και σήμερα να είναι επιφυλακτική στο πρόσωπο και τις υποσχέσεις του Πέτρου Τατούλη (πολιτικό χαρακίρι ονομάζεται) και αναμένει πλέον έργα.
Κοινώς, αναμένει να δει τραίνο στο Λουτράκι και μετά η ψήφος ενόψει των εκλογών για την περιφέρεια Πελοποννήσου!
Το Λουτράκι δεν τίθεται σε εκλογική ομηρεία
«Επί ποδός πολέμου» θα βρίσκεται από τώρα και στο εξής η Πρωτοβουλία Πολιτών και θα παρακολουθεί στενά την εξέλιξη των διαδικασιών όλων των φάσεων του έργου για να είναι έτοιμη να επισημάνει ενδεχόμενες καθυστερήσεις που θα μπορούν να εκτρέψουν την ολοκλήρωση του έργου από τον αρχικό σχεδιασμό.
Έντονα υποψιασμένη η Πρωτοβουλία Πολιτών, για όποιον διαβάζει πίσω από τις γραμμές, επισημαίνει ότι σε καμία των περιπτώσεων η τοπική κοινωνία του Λουτρακίου δεν θα τεθεί σε πολιτική - εκλογική ομηρεία, όταν ο «οδικός χάρτης» του έργου έχει ως πρώτο σταθμό έχει το τέλος του προσεχούς Νοεμβρίου.
Το πλήρες κείμενο της Πρωτοβουλίας Πολιτών & Φορέων Έλευσης του Προαστιακού Σιδηροδρόμου στο Λουτράκι έχει ως ακολούθως:
Καλοδεχούμενες κι ενθουσιώδεις οι χθεσινές εξαγγελίες για σύνδεση του Λουτρακίου με τον προαστιακό σιδηρόδρομο, αλλά ο εικοσάμηνος και πλέον εμπαιγμός του περιφερειάρχη Πελοποννήσου Πέτρου Τατούλη προς την πόλη του Λουτρακίου, μας αναγκάζει εκ των πραγμάτων να κρατάμε πολύ μικρό καλάθι…
Την ώρα, που ο προαστιακός έπρεπε ήδη να τρέχει στις ράγες Ισθμός Λουτράκι, εξαγγέλλεται επιτέλους το έργο ότι θα έχει ολοκληρωθεί κατασκευαστικά στο τέλος του 2014, ενώ προέβαλαν κι ένα χρονοδιάγραμμα, το οποίο ναι μεν είναι εφικτό, αλλά γι’ αυτόν που έχει θέληση να προσφέρει και να παράξει έργο!
Με 11 ολόκληρους μήνες καθυστέρηση πραγματοποιήθηκε η χθεσινή συνάντηση στον ΟΣΕ, αν και ο Πέτρος Τατούλης την προγραμμάτιζε από τις 12/8/2012!.. Ας ελπίσουμε η διαδικασία εξέλιξης του έργου να μην έχει την ανάλογη τύχη των χρονικών καθυστερήσεων.
Υπάρχει όλη η καλή θέληση να πεισθούμε για το αγνό των προθέσεων, αλλά περισσότερο φαντάζει σαν πάσα της «καυτής πατάτας» από τα χέρια του Πέτρου Τατούλη στο φίλο και συντοπίτη πρόεδρο του ΟΣΕ Παναγιώτη Θεοφανόπουλο. Κι αυτό γιατί:
1 Αν πραγματικά ο Πέτρος Τατούλης ήθελε την κατασκευή του έργου, πριν είκοσι ακριβώς μήνες θα είχε ξεκινήσει τις διαδικασίες και δεν θα εμφανιζόταν κατά καιρούς με πυροτεχνήματα…
2 Μόλις δύο μήνες έχουν περάσει που ο φίλος του περιφερειάρχη πρόεδρος - διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Παναγιώτης Θεοφανόπουλος σε αναπτυξιακή ημερίδα στην πατρίδα τους την Τρίπολη διεμήνυε ότι οι διαδικασίες για τον προαστιακό του Λουτρακίου θα ξεκινήσουν το 2014 και το έργο θα ολοκληρωθεί το 2016.
3 Πριν περίπου δύο μήνες ο αντιπεριφερειάρχης Κορινθίας Γιώργος Δέδες δεν θα συρόταν στο υπουργείο Υποδομών με τα γνωστά τους ιδιωτικά συμφέροντα να επιδιώκουν να επιβάλλουν την κατασκευή σταθμού στη θέση Α-Β Βασιλόπουλος.
● Πώς άραγε, όμως, θα πείσετε τους πολίτες του Λουτρακίου όταν για το συμβασιοποιημένο σταθμό του Ισθμού στη διακλάδωση και στη θέση Παράδεισος - Φιλοθέη δεν κάνετε καμία απολύτως αναφορά, όταν ενδεχομένως μπορεί να έχει καταβληθεί και η δαπάνη κατασκευής του;
● Επισημαίνεται ότι οι μελέτες για το συγκεκριμένο σταθμό είναι ολοκληρωμένες με Μελέτη Περιβαλλοντολογικών Επιπτώσεων και ως δείγμα καλής πρόθεσης και διάθεσης ήδη δεν θα μπορούσατε να ξεκινήσετε από την κατασκευή του συγκεκριμένου σταθμού;
● Πώς άραγε θα πεισθούν οι πολίτες όταν στο αναπτυξιακό πρόγραμμα του ΟΣΕ τεχνικών έργων και μελετών ύψους € 16 δισ. δεν υπάρχει πουθενά το έργο του Λουτρακίου και ακόμη δεν έχει ενταχθεί;
Εσείς έχετε δώσει το χρονοδιάγραμμα, εμείς είμαστε εδώ να παρακολουθούμε στενότατα τόσο την πρόοδο των μελετών, όσο κι αν αυτές θα εξελιχθούν στα χρονικά πλαίσια που εξαγγείλατε.
Η Πρωτοβουλία Πολιτών δεν ήταν αυτή που κόμιζε γλαύκας εν Λουτρακίω για διάστημα είκοσι μηνών έλευσης του προαστιακού σιδηροδρόμου, στην ουσία εμπαίζοντας την τοπική κοινωνία, της οποίας το έργο είναι πανθομολογούμενη απαίτηση.
Πάντως, να γνωρίζετε ότι θα είμαστε οι πρώτοι που θα σας χειροκροτήσουμε και θα διατρανώσουμε τη συμβολή σας αν τηρήσετε έστω κι αυτές τις χρονοκαθυστερημένες εξαγγελίες.
Η εικοσάμηνη «κυοφορία» της περιφέρειας Πελοποννήσου
Μέχρι το τέλος του 2014 θα έχει τεθεί σε επαναλειτουργία η σιδηροδρομική γραμμή Ισθμός - Λουτράκι και θα έχει συνδεθεί με την προαστιακή γραμμή Αεροδρόμιο - Κόρινθος - Κιάτο, όπως αποφασίσθηκε σε συνάντηση εργασίας που πραγματοποιήθηκε σήμερα στην Αθήνα ανάμεσα στον πρόεδρο - διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ Παναγιώτη Θεοφανόπουλο, τον περιφερειάρχη Πελοποννήσου Πέτρο Τατούλη, το δήμαρχο Λουτρακίου - Αγίων Θεοδώρων Κώστα Λογοθέτη και τον αντιπεριφερειάρχη Κορινθίας Γιώργο Δέδε.
Στη συνάντηση έγινε ανασκόπηση των ενεργειών που μέχρι σήμερα έχουν αναληφθεί και οι εμπλεκόμενες πλευρές κατέληξαν στο οριστικό πλαίσιο και χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του έργου.
Συγκεκριμένα, ο ΟΣΕ θα εκπονήσει τις απαιτούμενες μελέτες για τη μετατροπή της σιδηροδρομικής γραμμής από μετρική σε κανονικού εύρους με ηλεκτροκίνηση και σηματοδότηση (τοπογραφική, περιβαλλοντική, χάραξη, επιδομή κανονικού εύρους πλάτους 1,43, υδραυλική, στατική, ηλεκτροκίνηση μονοσύρματης γραμμής επαφής τύπου trolley φιλικής στο περιβάλλον, ΑΣΙΔ, κ.λπ), καθώς και τα τεύχη δημοπράτησης του έργου, υποβάλλοντας σχετικό αίτημα για τη χρηματοδότηση του όλου έργου από την περιφέρεια Πελοποννήσου, στα τέλη του προσεχούς Νοεμβρίου (Νοέμβριος 2013).
Από την πλευρά της, η περιφέρεια Πελοποννήσου, έχει ήδη εξασφαλίσει την απαιτούμενη χρηματοδότηση του έργου από το ΕΣΠΑ. Το έργο θα προκηρυχθεί στις αρχές του 2014, θα έχει ανάδοχο μέσα στο πρώτο τρίμηνο και θα έχει ολοκληρωθεί στο τέλος του 2014.
Ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου, Πέτρος Τατούλης μετά το πέρας της συνάντησης δήλωσε: «Εργαζόμαστε με μεθοδικότητα και σχεδιασμό. Έχουμε συγκεκριμένους στόχους και καθημερινά τους πετυχαίνουμε. Μακριά από βερμπαλισμούς, επικοινωνισμούς και πολιτικούς τραμπουκισμούς που οι πολίτες έχουν βαρεθεί και ο τόπος δεν έχει πια ανάγκη. Η Νέα Πελοπόννησος ημέρα με την ημέρα έρχεται πιο κοντά στην Πελοπόννησο. Ο στόχος μας είναι κάθε έργο που εκτελούμε, κάθε σχεδιασμός να έχει ανταποδοτικότητα στον πολίτη, να βελτιώνει την καθημερινότητα του, να δημιουργεί πραγματική αφετηρία ανάπτυξης».
  Πάνος Ηλιακόπουλος

Δεν υπάρχουν σχόλια: