Κυριακή 4 Αυγούστου 2013

ΑΠΟΚΑΛΥΦΘΗΚΑΝ ΤΑ «ΣΚΟΤΕΙΝΑ ΣΧΕΔΙΑ»(;) ΤΟΥ ΟΣΕ ΓΙΑ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΠΑΛΑΙΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ ΙΣΘΜΟΥ



 


    
Όποιος ξέρει να αναγιγνώσκει τη γλώσσα του σώματος και τις εκφράσεις που το συνοδεύουν με μεγάλη ευκολία στην προχθεσινή συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου του δήμου Λουτρακίου, θα διαπίστωνε ότι ο «υπηρεσιακός» δήμαρχος Κώστας Λογοθέτης επιδιδόμενος σ’ ένα κακόγουστο μονόπρακτο, αναπτύσσοντας την προσφιλή του τακτική των ψεμάτων, προσποιείτο ότι δεν αντιλαμβανόταν ότι η αναβάθμιση του παλαιού σταθμού του ΟΣΕ δεν εξυπηρετεί την πόλη του Λουτρακίου και τους πολίτες του.
Αντέδρασαν ο Γιώργος Γκιώνης που του είπε ότι ο σταθμός επιβάλλεται να δημιουργηθεί έχει που υπάρχει η χάραξη της διακλάδωσης για να είναι λειτουργικός, κάτι που επιβεβαίωσε και ο Παύλος Παύλου κάνοντας λόγο ότι μας αφήνει αδιάφορους το γεγονός αν θα γίνει σταθμός στη θέση Α-Β Βασιλόπουλος. (Μέσα στην εβδομάδα ο γράφων θα του παρουσιάσει τους ισχυρισμούς του σε παλαιότερο δημοτικό συμβούλιο για να βγάλει ο κάθε πολίτης τα συμπεράσματά του.) Αξιοσημείωτο είναι ότι ο Παύλος Παύλου, ακόμα και προχθές δεν είχε αντιληφθεί αν θα μπαίνει ο προαστιακός απευθείας στο Λουτράκι; Από την πλευρά του ο Κώστας Λογοθέτης ισχυριζόταν ότι κανείς δεν κάνει λόγο για σταθμό στη θέση Α-Β Βασιλόπουλος (αυτό μάλλον αποτελεί στάχτη στα μάτια), με το Γιώργο Γκιώνη να επισημαίνει έντονα και κατηγορηματικά ότι δεν υπάρχει λόγος για δεύτερο σταθμό σε απόσταση μικρότερη των 300 μέτρων!
Ο Κώστας Λογοθέτης, προσποιήθηκε ότι έδειξε να αντιλαμβάνεται τις παρατηρήσεις των δύο πρώην δημάρχων, αλλά δεν ξεκαθάρισε ποιές είναι οι προθέσεις του;
Εδώ κανείς δεν γνωρίζει τις προθέσεις του διευθυντού Στρατηγικού Σχεδιασμού του ΟΣΕ Γρηγόρη Σαμπατακάκη αν θέλει τον προαστιακό σιδηρόδρομο να τον υποβιβάσει κάτω και από τον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο, του οποίου σε σταθμούς η μικρότερη απόσταση είναι Μοναστηράκι - Θησείο, ενώ η απόσταση Παράδεισος - Φιλοθέη με Α-Β Βασιλόπουλος αν δεν είναι ίδια μπορεί να είναι και μικρότερη!
Αξίζει για άλλη μια φορά να επισημανθεί και να υπομνησθεί προς πάσα κατεύθυνση ότι ο σταθμός του Ισθμού στη θέση παράδεισος - Φιλοθέη έχει συμβασιοποιηθεί το 2000, με την πράξη 202, οπότε διαθέτει πλήρη φάκελο με τις τεχνικές μελέτες που απαιτούνται, καθώς επίσης κι αυτή των περιβαλλοντικών επιπτώσεων.
Κατά συνέπεια, ο ανάδοχος εργολάβος που κατασκευάζει τους σταθμούς του κύριου άξονα, θα μπορεί άμεσα να ξεκινήσει εργασίες κατασκευής του συγκεκριμένου σταθμού. Νέες μελέτες κι ούτω καθ’ εξής παραπέμπουν σε άλλου είδους σκέψεις για τις προθέσεις κάποιων εκ των διευθυντικών στελεχών του ΟΣΕ.
Η αναδίπλωση της περιφέρειας Πελοποννήσου
Στο επικοινωνιακό ντεμαράζ που έχουν επιδοθεί να ωραιοποιήσουν την κατάσταση και να ρίξουν στάχτη στα μάτια μιας ολόκληρης κοινωνίας για τις παλινωδίες τους οι της περιφέρειας Πελοποννήσου συνεπικουρούμενοι από τον Κώστα Λογοθέτη, που δεν ενέκριναν την υπερψήφιση της απόφασης 303/2009 του δημοτικού συμβουλίου του δήμου Λουτρακίου, θα πρέπει κατ’ αρχήν παρά τις εξαγγελίες να σταματήσουν τις μεθοδεύσεις σε βάρος μιας ολόκληρης πόλης -άνω των 15.000 κατοίκων που το καλοκαίρι εκτινάσσονται σε περισσότερους από 80.000- με τη συνεργασία του ΟΣΕ να τη χαντακώσουν για να κατασκευασθεί σταθμός στη θέση Α-Β Βασιλόπουλος!
Κανονικά, τα συγκεκριμένα πρόσωπα δεν θα έπρεπε να ομιλούν αν δεν εγκατασταθεί ο εργολάβος και να ξεκινήσει η πρόοδος του έργου.
Οι παρακάτω πλανώνται πλάνην οικτράν αν νομίζουν ότι θα δελεάσουν τους κατοίκους. Αντίθετα μάλιστα, θα πρέπει να σταματήσουν να φλερτάρουν με τη ψήφο των λουτρακιωτών ενόψει των επερχόμενων εκλογών για τη δευτεροβάθμια τοπική αυτοδιοίκηση:
● Ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου Πέτρος Τατούλης ο οποίος επί είκοσι μήνες δεν έκανε απολύτως τίποτα -αντίθετα μάλιστα ενέπαιζε την κοινή γνώμη και διασκέδαζε με τις προσδοκίες της- γιατί διαφορετικά το τραίνο σήμερα θα κυλούσε στις ράγες.
● Ο θεματικός αντιπεριφερειάρχης -αλλά κορίνθιος- Λάκης Παπαφωτίου ο οποίος στη συνάντηση της αντιπεριφέρειας Κορινθίας τον περασμένο Φεβρουάριο είχε ισχυρισθεί -σύμφωνα με τις πληροφορίες που είχε μεταφέρει στο loutraki-press παρών περιφερειακός σύμβουλος- «από πού κι ως που θέλει το Λουτράκι και προαστιακό;»
● Ο αντιπεριφερειάρχης Κορινθίας Γιώργος Δέδες, απλά βρίσκεται σε πιο πλεονεκτική θέση, δεδομένου ότι είχε στείλει την επιστολή για χρηματοδότηση μέρους της μελέτης.
● Ο «υπηρεσιακός» δήμαρχος Λουτρακίου Κώστας Λογοθέτης, ο οποίος επ’ εσχάτοις άγεται και φέρεται από τον περιφερειάρχη Πελοποννήσου Πέτρο Τατούλη που ευελπιστεί ότι θα κομίσει γλαύκας εν Λουτρακίω.
Με αφορμή την απόρριψη από την περιφέρεια Πελοποννήσου της απόφασης 303/2009 του δημοτικού συμβουλίου, ο Κώστας Λογοθέτης θα προσφύγει στον ελεγκτή νομιμότητας για να πληροφορηθούμε οι «ιθαγενείς» το αιτιολογικό;
Τι προβλέπει ο αρχικός σχεδιασμός της γραμμής
Σύμφωνα με την εγκεκριμένη μελέτη το δρομολόγιο πόλη Λουτρακίου - Σταθμός Λαρίσης και διασύνδεσης με το μετρό Αθηνών προβλέπεται να πραγματοποιείται σε 38 λεπτά στην πλήρη λειτουργία ηλεκτροκίνησης του προαστιακού σιδηροδρόμου. Το δρομολόγιο θα καταλήγει στον τερματικό σταθμό του Πειραιά.
Ημερήσια θα πραγματοποιούνται ανά δύο ώρες εννέα ή δέκα ζεύγη (ταυτόχρονη αναχώρηση από Πειραιά - Σταθμό Λαρίσης και Λουτράκι) δρομολογίων. Κατά την παραμονή του συρμού στο Λουτράκι, στο μεσοδιάστημα θα γίνεται ένα τοπικό δρομολόγιο που θα μεταφέρει επιβάτες στην πλατφόρμα του σταθμού του Ισθμού για να επιβιβασθούν στους διερχόμενους συρμούς του κύριου άξονα είτε με κατεύθυνση την Αθήνα, είτε με κατεύθυνση την Πάτρα. Παράλληλα, θα παραλαμβάνει επιβάτες προς την πόλη του Λουτρακίου των διερχόμενων συρμών.
Από τον αρχικό σχεδιασμό προβλέπεται ο ευρύτερος χώρος του παλαιού σταθμού να μετατραπεί σε πάρκινγκ, γεγονός που θα δώσει τη δυνατότητα στους κατοίκους των κοινοτήτων Καλαμακίου, Ισθμίας, Κυρα Βρύσης, Σαρωνικού (λόγω έλλειψης συγκοινωνίας, αλλά και λόγω αποστάσεων αδυναμίας μετακίνησης πεζή) να μετακινούνται και να αφήνουν εκεί τα αυτοκίνητά τους, καθώς επίσης και χωριών της βορειοανατολικής Κορινθίας, αλλά και από την ανατολική Πελοπόννησο να εξυπηρετηθούν προς τους προορισμούς της επιλογής τους.
Στην πόλη του Λουτρακίου ο συρμός του προαστιακού σιδηροδρόμου θα εισέρχεται μέσω ηλεκτρονικά φυλασσομένων ισόπεδων διαβάσεων με ταχύτητα tram, ενώ το σύρμα ηλεκτροδότησης θα είναι μονό τύπου trolley pole - διαμετρήματος του σύρματος των τρόλεϊ στην Αθήνα και θα στηρίζεται σε καλαίσθητες κολώνες.
Ολόκληρη η διαδρομή από τον Ισθμό μέχρι την τερματική στάση της οδού Αιγαίου θα είναι στο ίδιο ακριβώς επίπεδο με τον παρακείμενο δρόμο της Κορίνθου και σε καμία των περιπτώσεων δεν θα χωρίζει την πόλη στα δύο, όπως σκοπίμως προφασιζόντουσαν κάποιοι στο παρελθόν για να αποτρέψουν την έλευση του πλέον σύγχρονου συγκοινωνιακού μέσου στην πόλη του Λουτρακίου. Πριν την καταληκτική στάση της οδού Αιγαίου, θα πραγματοποιείται και μια ενδιάμεση στάση στην οδό Παπανικολάου, προκειμένου να εξυπηρετούνται αφενός περίοικοι, αφετέρου πελατεία - επισκέπτες της Club Hotel Casino Loutraki.
Υπενθυμίζεται ότι ο τέως διαχειριστής της CHCL είχε δεσμευθεί δημόσια ότι αναλαμβάνει η κοινοπραξία να ενοικιάζει το τελευταίο βαγόνι του συρμού από και προς την Αθήνα για τη μετακίνηση της πελατείας της. Σίγουρα πρόκειται για μία δελεαστική επιλογή, δεδομένου ότι η μείωση του χρόνου μετακίνησης και δωρεάν φέρνει το Λουτράκι σε πλεονεκτικότερη θέση από το άμεσα ανταγωνιστικό της Πάρνηθας.
 Του Πάνου Ηλιακόπουλου

Δεν υπάρχουν σχόλια: