Του Δημήτρη Καραπατά*
Το 2014, την εποχή που σε όλα τα πολιτισμένα κράτη της
υφηλίου, τα τρένα τρέχουν με ταχύτητες
που αγγίζουν ή και ξεπερνούν σε ορισμένες περιπτώσεις τα 300 χλμ/ώρα, (Acela - U.S.A.,
Shinkansen - Japan, Valero - Spain, TGV - France, ICE 3 -German, Gisalpino
ETR610 - Italy), και ο σιδηρόδρομος κυριαρχεί ως μέσο γρήγορης μεταφοράς και
ραγδαίας οικονομικής ανάπτυξης, η Ελλάδα, είναι η αρνητική εξαίρεση. Και πώς να
μην είναι, όταν σιδηροδρομικά έργα ακριβοπληρωμένα από τον Έλληνα φορολογούμενο
πολίτη (π.χ. η απένταξη από τα Ευρωπαϊκά προγράμματα χρηματοδότησης, ενός από
τα κορυφαία έργα του ΟΣΕ -προαστιακός Αττικής- με προϋπολογισμό μαμούθ κοντά
στα € 650 εκατ. με χρηματοδότηση από Εθνικούς πόρους, το οποίο απαλλαγμένο από
τις Ευρωπαϊκές αυστηρές ντιρεκτίβες που διέπουν τέτοιου είδους και μεγέθους
έργα, δόθηκε με αδιαφανείς διαδικασίες, σε μια απευθείας ανάθεση κατ’ ουσία, και σε μια εταιρία που
μάλιστα έκανε την μικρότερη έκπτωση που έγινε ποτέ, μόλις 1%) και που είτε
χρονίζουν, είτε δεν τελειώνουν ποτέ (βλέπε σήραγγα Καλλίδρομου και τετραπλασιασμό
του σιδηροδρομικού διαδρόμου Πειραιά - Τρεις Γέφυρες - ΣΚΑ), μιας και οι
ευάριθμοι ανάδοχοι αυτών των έργων, είναι οι ίδιοι τις περισσότερες φορές, με
αυτούς των οδικών έργων.
Ποιά όμως ήταν η γενεσιουργός αιτία, που οι Ελληνικοί
σιδηρόδρομοι αντί να τρέχουν γρήγορα πάνω στις ράγες, μεταφέροντας το φορτίο
της ανάπτυξης και του εκσυγχρονισμού, αγκομαχούσαν γιατί μετέφεραν το βαρύ
φορτίο της διαφθοράς και των σκανδάλων;
Σκανδάλων όπως αυτά:
- της ενοικίασης των οκτώ συρμών της Siemens, τύπου ''Desiro Classic V.T.
642, όπου ο οργανισμός κατέβαλε αντίτιμο ενοικίου που άγγιξε το κόστος κτίσης
των συγκεκριμένων συρμών (χτες ασκήθηκε δίωξη σε βαθμό κακουργήματος σε βάρος
13 υψηλόβαθμων στελεχών του ΟΣΕ, πρώην προέδρων και συμβούλων, για τα αδικήματα
της απιστίας με την επιβαρυντική περίσταση του Ν.1608 περί καταχραστών του
δημοσίου, με άμεση συνέργεια στην απάτη και πολιτικών προσώπων),
- της Siemens για το σύστημα GSM-R, που έβγαλε εκτός την απείρως
καλύτερη προσφορά της Nortel NetWorks,
- των 750
χλμ. οπτικών ινών για τον άξονα κορμό του ΟΣΕ,
- τη «δωρεά» του 20% του τροχαίου υλικού που «δόθηκε;» για σκράπ -παλιοσίδερα-
χωρίς τα απαραίτητα, νόμιμα παραστατικά που θα αποδείκνυαν έσοδα για τον
οργανισμό.
Η σημαντικότερη αιτία για όλα αυτά, ήταν πως τόσα χρόνια
μέσα στο ΟΣΕ, με πολιτική προστασία, είχε εγκαθιδρυθεί και αναπτυχθεί, ένα
διακομματικό σύστημα από στελέχη και συμβούλους, το οποίο έδειξε σε πολλές
περιπτώσεις ότι δεν ορρωδεί προ ουδενός για να πετύχει τον σκοπό του. Γι’ αυτό
και είχε καταφέρει να φτιάξει τις δικές του γραμμές, πάνω στις οποίες κινούσε
με ασφάλεια την διαφθορά.
Ωστόσο, επειδή οι λέξεις ''κακοδιοίκηση'' και ''εσφαλμένες
επιλογές'', είναι έννοιες αόριστες που ποτέ δεν δείχνουν αυτούς που πραγματικά
ευθύνονται για το κατάντημα των Ελληνικών σιδηροδρόμων, ο γράφων ως συνέχεια
του άρθρου που δημοσίευσε την περασμένη Κυριακή για το διευθυντή στρατηγικού
σχεδιασμού του ΟΣΕ, Γρηγόρη Σαμπατακάκη
με τίτλο ″Αποδιοπομπαίος Σαμπατακάκης″, θα σας παρουσιάσει βήμα - βήμα, πως πολιτικά
πρόσωπα όπως ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου Πέτρος
Τατούλης βρίσκονται σε συμπαιγνία με τέτοια στελέχη και εκτροχιάζουν μαζί
με τα σιδηροδρομικά έργα, τις προοπτικές ανάπτυξης ενός τόπου, αλλά και του
ίδιου του πολύπαθου οργανισμού.
* Ο Δημήτρης Καραπατάς,
είναι επικεφαλής της Πρωτοβουλίας Πολιτών & Φορέων για την Έλευση του
Προαστιακού Σιδηροδρόμου στην πόλη του Λουτρακίου.
(060714)
TA 10
ΒΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΕΓΚΛΗΜΑΤΟΣ ΚΑΤΑ ΤΟΥ
ΛΟΥΤΡΑΚΙΟΥ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ
Ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου Πέτρος Τατούλης, που από τον Νοέμβρη του 2011 έχει λάβει επίσημα γνώση για το έργο της
σύνδεσης του Λουτρακίου με τον προαστιακό σιδηρόδρομο, 33 μήνες μετά, δείχνει
πως ακόμη δεν ανακάλυψε την μίζα για να βάλει μπροστά την μηχανή του
καθήκοντος, μιας και όχι μόνο δεν έχει κάνει καμία απολύτως κίνηση προς την
σωστή κατεύθυνση, αλλά με την τρικυμιώδη πολιτική του και της
αλληλοαναιρούμενες τοποθετήσεις του, βάλτωσε εντελώς ένα πολύ σπουδαίο έργο για
τον τόπο μας, σε μια κρίσιμη χρονική στιγμή.
Ακόμη και οι νέες, μεγαλόστομες, με σλάλομ εξαγγελίες που έκανε την περασμένη Τρίτη στην Τρίπολη,
(σε αγαστή συνεργασία με τα «εξαπτέρυγά του, Παναγιώτη Θεοφανόπουλο, πρόεδρο Δ.Σ. - διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ
και Γρηγόρη Σαμπατακάκη διευθυντής
Στρατηγικού Σχεδιασμού του ΟΣΕ), προς τέρψιν των πιστών του και για να σπείρει
λήθη στο μαύρο παρελθόν του δεν πείθει κανένα διότι:
1 Αντί να ουσιαστικοποιήσει από τον Νοέμβρη του
2011 τις διαδικασίες εξέλιξης του έργου, προγραμματίζοντας συνάντηση εργασίας
με την συμμετοχή της διαχειριστικής αρχής του ΠΕΠ και των υπηρεσιών του ΟΣΕ,
της ΕΡΓΟΣΕ και των τεχνικών υπηρεσιών του δήμου μας, με λαβυρινθώδης ομιλίες
ανακοίνωσε τον Ιανουάριο του 2012 μελέτη σκοπιμότητας, για ένα έργο που διέθετε
τέτοια μελέτη και χωρίς να παρουσιάσει ποτέ τα αποτελέσματα αυτής, μετά την
καταληκτική ημερομηνία που είχε δώσει και
ήταν τα τέλη Μαρτίου του 2012.
2 Στην συνέχεια ο Πέτρος Τατούλης προφασίζονταν πολιτική
αστάθεια στην χώρα για να μην προχωρήσει τίποτα, πρόφαση που διαψεύστηκε εκ των
γεγονότων, καθώς όλα τα υπόλοιπα σιδηροδρομικά έργα στην χώρα, προχωρούσαν τότε
κανονικά. Με τον τρόπο αυτό ροκάνισε άλλους τρεις μήνες.
3 Τον Μάιο του 2012 ο Πέτρος Τατούλης σε συνάντηση που είχε
με μέλη της της Πρωτοβουλίας Πολιτών & Φορέων για την Έλευση του
Προαστιακού Σιδηροδρόμου στην πόλη του Λουτρακίου για τον προαστιακό,
διαβεβαίωσε πως έχει εξασφαλίσει τα κονδύλια για την υλοποίηση του έργου από το
ΕΣΠΑ 2007 - 2013.
4 Τον Αύγουστο του 2012, η περιφέρεια Πελοποννήσου,
ανακοινώνει συνάντηση εργασίας με υπηρεσιακούς παράγοντες του ΟΣΕ, για την
πρώτη εβδομάδα του Σεπτέμβρη του 2012, (την οποία δεν έκανε ποτέ), ενώ στο ίδιο
δελτίο Τύπου, κάνει και ξεκάθαρη μνεία για ένταξη του έργου -προσέξτε- στο ΕΣΠΑ
2007 - 2013.
5 Με 10 μήνες καθυστέρηση -Σεπτέμβριος 2012- ανέπτυξε
αλληλογραφία με την ΕΡΓΟΣΕ, με την οποία υποδεικνύονταν στην περιφέρεια
Πελοποννήσου τα βήματα που έπρεπε να ακολουθηθούν.
6 Την 1η Φεβρουαρίου 2013 σε κλειστή σύσκεψη στην
Κόρινθο, μεταξύ μελών της Πολιτών & Φορέων για την Έλευση του Προαστιακού
και του Πέτρου Τατούλη, ο περιφερειάρχης ''ξέχασε'' πως είχε δεσμεύσει χρήματα
για το εν λόγω έργο από το ΕΣΠΑ 2007 - 2013, ως μάγος το εξαφάνισε και εμφάνισε
σαν να έβγαζε λαγό από το καπέλο, το έτερο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα ''Jessica'', το
οποίο είναι γνωστό τοις πάσι πως είναι πουκάμισο αδειανό -σαν τις ανακοινώσεις
του Πέτρου Τατούλη- για τέτοιου είδους έργα.
7 Το βατερλό των ανθρώπων του περιφερειάρχη Πελοποννήσου δεν
έχει τέλος, καθώς τον Απρίλη του 2013, η αντιπεριφερειάρχης Ντίνα Νικολάκου, σε ημερίδα που έγινε
στο Λουτράκι για τον τουρισμό, κατάργησε εντελώς τον περιφερειάρχη λέγοντας πως
το έργο θα ενταχθεί πάση θυσία στο ΕΣΠΑ 2007 - 2013.
8 Μέσα σε μια μόλις εβδομάδα ήρθε η σειρά του Πέτρου Τατούλη
να αδειάσει την Ντίνα Νικολάκου, αφού στο πρώτο αναπτυξιακό συνέδριο για την
περιφέρεια Πελοποννήσου, προέβαλε πως το συγκεκριμένο έργο θα ενταχθεί στο ΕΣΠΑ
της περιόδου 2014 - 2020 κι έχει ο Θεός…
9 Στο περιφερειακό συμβούλιο της 20-5-2013, ο Πέτρος
Τατούλης έστριψε το κέρμα και αυτό έκατσε όρθιο, λέγοντας «Αφ’ ης στιγμής
καταθέσει ο ΟΣΕ την οριστική μελέτη, το έργο θα ενταχθεί άμεσα στο ΕΣΠΑ με
εξασφαλισμένη την χρηματοδότηση του είτε κατά την περίοδο του 2007 - 2013, είτε
κατά την περίοδο 2014 – 2020».
10 Μελέτη που σύμφωνα με το έγγραφο του ΟΣΕ (αριθ. πρωτ. 112993)
έχει ολοκληρωθεί από τον περασμένο Δεκέμβρη και ο Πέτρος Τατούλης όχι μόνο δεν
εντάσσει το έργο όπως υποσχέθηκε, αλλά απτόητος συνεχίζει το γαϊτανάκι της
κοροϊδίας, προκαλώντας ανήκεστο βλάβη στην ομαλή επέκταση του σχεδίου πόλης,
την συγκοινωνιακή προσπελασιμότητα στην πόλη του Λουτρακίου με τις ανάλογες
επιπτώσεις στην τοπική οικονομία, εκτός φυσικά και των διαφυγόντων εσόδων του
ΟΣΕ, από μία κερδοφόρα γραμμή, όπως προβλέπει η σχετική μελέτη της On Truck.
Τα πολιτικά ελλείμματα
και οι όζουσες επιλογές των διοικούντων την περιφέρεια Πελοποννήσου,
έκαναν τον διασυρμό τους, συρμό, ενώ η πολιτική τους ζάλη και παραζάλη από το
μαύρο τους πολιτικό χάλι, τους θόλωσε το μυαλό και δεν βλέπουν πως η περιφέρεια
Πελοποννήσου μοιάζει πλέων στα μάτια του κάθε εχέφρονος πολίτη με παράγκα του
Καραγκιόζη. Ενώ το ενδιαφέρον τους για τα δημόσια συμφέροντα και τους πολίτες
του Λουτρακίου, κατάντησε το μεγαλύτερο αρκαδικό
ανέκδοτο.
Αιδώς αργείοι...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου