- Με νυστέρι και πινέλο πλέον σκάβουν οι αρχαιολόγοι πίσω από τη σπασμένη θύρα του τάφου
- Περιμένουν να βρουν λίγα διακοσμητικά στοιχεία , αλλά πολλά κτερίσματα του νεκρού
- Γιατί πολλοί επιμένουν ότι πρόκειται η Αμφίπολη κρύβει τάφο που ανήκει σε γυναίκα
Το σημείο στο οποίο έχει φτάσει η ανασκαφή οι αρχαιολόγοι δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν τη σύγχρονη τεχνολογία.
Πίσω από τη σπασμένη θύρα πρέπει να προχωρήσουν κυριολεκτικά πόντο, πόντο επιστρέφοντας στην κλασική μορφή των ανασκαφών.
Έχουν μπροστά τους και πάλι τόνους χώματος όμως αυτή τη φορά σκάβουν πίσω από θύρα, σε ένα χώρο δηλαδή, όπου είναι πολύ πιθανό να βρίσκεται ο προθάλαμος ή ακόμη και ο ίδιος ο νεκρικός θάλαμος.
Αυτό σημαίνει ότι στον χώρο αυτό που είναι καλυμμένος ως πάνω με χώμα είναι πολύ πιθανό κάθε εκατοστό να κρύβει ευρήματα, τα κτερίσματα δηλαδή του νεκρού ή των νεκρών.
Στο σημείο αυτό, όπου όλα δείχνουν ότι το μνημείο είναι κατηφορικό η μεγαλύτερη πιθανότητα είναι να υπάρχει είτε σκάλα, είτε μια “ράμπα” που οδηγεί σε θάλαμο.
Είναι άγνωστο το βάθος ή το μήκος της, όμως οι αρχαιολόγοι πιστεύουν ότι σε αυτό το στάδιο θεωρείται απίθανο να υπάρχει κάποιο καλλιτεχνικό εύρημα στο δάπεδο όπως το ψηφιδωτό με τον Πλούτωνα και την Περσεφόνη, ωστόσο η πλούσια διακόσμηση του τάφου τους κάνει να ελπίζουν σε κάποιο εύρημα όμως ανάγλυφους ρόδακες στα πλάγια ή στην οροφή.
Γιατί πιστεύουν ότι είναι θαμμένη γυναίκα
Η παράσταση με τον Πλούτωνα και την Περσεφόνη κάνει πολλούς να μιλούν για γυναικεία ταφή. Ειδικά αυτά τα δύο πρόσωπα δεν απαντώνται σε καμία ανδρική ταφή στην περιοχή της Μακεδονίας, αντιθέτως Πλούτωνας και Περσεφόνη είναι τα πρόσωπα που αναπαριστώνται σε ζωγραφικές συνθέσεις σε δύο μακεδονικού τύπου τάφους.
Η μια, η πιο γνωστή είναι εκείνη στον ομώνυμο τάφο του βασιλικού νεκροταφείου στις Αιγές, ενώ η σκηνή με τον γάμο Πλούτωνα και Περσεφόνης βρίσκεται στην πλάτη του θρόνου στον τάφο που αποδίδεται στη μητέρα του Φιλίππου του Β' , της Ευρυδίκης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου