Να γιατί το Λουτράκι θέλει τη μαρίνα του
Τώρα αν πέταξε από μόνο του ή κάποιοι - και ο νοών νοείτο - άνοιξαν την
πόρτα του κλουβιού είναι άλλου παππά ευαγγέλιο.
Είναι χρήσιμη και απαραίτητη μια μαρίνα στην περιοχή του Λουτρακίου είτε
κάποιοι το θέλουν είτε όχι. Είναι ένα έργο που φέρνει ανάπτυξη, αφού η πόλη και
η περιοχή θα έχουν πολλαπλό όφελος από την κατασκευή της. Θα σας παρουσιάσουμε
ορισμένα στοιχεία για να καταλάβετε την χρησιμότητα μιας μαρίνας στην πόλη μας,
αλλά και τη χρησιμότητά τους σε όλη την Ελλάδα. 16.000 χλμ. είναι η ακτογραμμή της Ελλάδας και δεν έχουμε μαρίνες να
υποδεχτούμε τα σκάφη των Ευρωπαίων και όχι μόνο.
Στην Κύπρο στην Αγία Νάπα ετοιμάζουν μαρίνα κόστους 220 εκατομμυρίων ευρώ.Σύμφωνα
με τα επίσημα στοιχεία, τον προηγού
-μενο Ιούνιο, 35 πολυτελή ρωσικά σκάφη πήγαν στη Σαντορίνη, αφού είναι ένας
από τους μεγαλύτερους τουριστικούς προορισμούς στον κόσμο. Τα ίδια στοιχεία μάς
λένε ότι κάθισαν μια μέρα, είδαν
τα αξιοθέατα και έφυγαν για την Τουρκία, αφού το νησί δεν διαθέτει μαρίνα
σκαφών. Δυστυχώς οι μεγάλες οργανωμένες μαρίνες στη χώρα μας είναι 19 και
υπάρχουν άλλες 20 μικρότερες.
Η Κροατία διαθέτει 230 μαρίνες και η Τουρκία περίπου 190.
Έχουν υπολογίσει ότι τα χρήματα που χαλάει ένας
τουρίστας με ιδιωτικό σκάφος είναι πέντε φορές περισσότερα από τον τουρίστα
που διαμένει σε ξενοδοχείο. Μια μελέτη του Πανεπιστημίου Πειραιά έλεγε ότι για
κάθε 100 θέσεις σκαφών δημιουργούνται 5 νέες θέσεις εργασίας και 100 θέσεις
εργασίας σε υποστηρικτικούς κλάδους της τοπικής κοινωνίας.
Ο μέσος όρος ανά χλμ. ακτογραμμής είναι 0,5, ενώ ο μέσος όρος της Ευρώπης
και της Τουρκίας είναι 8,9. Οι ιδιοκτήτες σκαφών στην Ελλάδα είναι ένας στους 560,
ενώ ο μέσος όρος στην Ευρώπη είναι 128. Η
Ελλάδα διαθέτει 17.700 σκάφη, η Σουηδία διαθέτει 753.000 σκάφη, η Γαλλία
752.000, η Φινλανδία 731.000, η Νορβηγία 692.000, η Βρετανία 463.000, η
Γερμανία 441.000, η Ιταλία 400.000, η Κροατία
105.000 και η Πορτογαλία 55.000 σκάφη. Τα ξενοδοχεία για να εισπράξουν 60 ή
100 ευρώ από τους
πελάτες τους παρέχουν μια σειρά εργασιών, σέρβις,
φιλοξενία, πλύσιμο ρουχισμού, ετοιμασία πρωινού, ανακαινίσεις, πισίνες και
πολλά άλλα. Αντιθέτως, στη Μαρίνα μόλις το σκάφος δέσει, του δίνουν μια πρίζα ρεύματος,
μια παροχή νερού, διατη
ρούν το χώρο καθαρό, και μετά περνάει ο υπάλληλος για να εισπράξει 60 ή 100 ευρώ. Η σύγκριση των ξενοδοχειακών μονάδων με τις
μαρίνες δεν είναι ανταγωνιστική, απεναντίας και οι δύο κλάδοι αλληλοσυμπληρώνονται και ωφελούνται.
Οι λόγοι που η ίδια η πολιτεία δεν ενδιαφέρεται για την κατασκευή μαρίνων είναι ότι οι πολιτικοί μας όταν κατασκευάζουν έργα, το κάνουν με γνώμονα
αντισταθμιστικούς ψήφους που θα πάρουν, και μιλάμε για τα νησιά μας που δεν έχουν πολλούς ψηφοφόρους και εκλέγουν ελάχιστες μονοεδρικές (ακόμα στην
εποχή της τουρκοκρατίας βρισκόμαστε;). Ένας άλλος λόγος είναι η λάθος αντίληψη του κράτους για τα σκάφη, όπου βάζουν μεγάλη φορολογία. Όλες οι
κυβερνήσεις νομίζουν ότι αυτός που έχει σκάφος είναι μεγιστάνας, ενώ φορολογεί μια βάρκα πέντε μέτρωνπου πάει για ψάρεμα. Είναι απαραίτητες οι μαρίνες για τη χώρα μας
και στο
κάτω - κάτω εάν το κράτος έχει αγκυλώσεις και οικονομικά προβλήματα, ας αφήσει τους ιδιώτες νακατασκευάσουν μαρίνες.
Μαρίνα σημαίνει ανάπτυξη.
Να γιατί το Λουτράκι θέλει τη μαρίνα
του
1 σχόλιο:
Στην Αγία Νάπα της Κύπρου έχω πάει αρκετές φορές και μπορώ να διαβεβαιώσω ότι υπάρχει Μαρίνα όπου ελλιμενίζονται πανάκριβα σκάφη από όλο τον κόσμο .Υπάρχει όμως μια ειδοποιός διαφορά. Δήμαρχος δεν είναι ο Κος Γκιώνης αλλά ούτε πρόεδρος Λιμενικού Ταμείου ο (Κος ) Ρουμελιώτης. Για τον λόγο αυτό μην κάνετε όνειρα .Χ.Μ
Δημοσίευση σχολίου