Τρίτη 26 Ιανουαρίου 2016

ΤΑ ΕΓΓΡΑΦΑ ΤΟΥ ΟΣΕ ΠΟΥ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΟΥΝ ΓΙΑΤΙ ΣΤΟ ΛΟΥΤΡΑΚΙ ΔΕΝ ΕΧΕΙ… ΣΦΥΡΙΞΕΙ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ

Του Πάνου Ηλιακόπουλου
Με αφορμή την παρακάτω αποκάλυψη που πρώτη φορά βλέπει το «φως της δημοσιότητας» γίνεται εύκολα αντιληπτό γιατί το Λουτράκι την τελευταία εικοσαετία δεν έχει μέλλον, καμία τύχη να αναπτυχθεί, να μεταβληθεί σε ένα κοσμοπολίτικο μέρος που θα θέλουν νέα επιχειρηματικά κεφάλαια να επενδύσουν, αλλά και πάρα πολύ κόσμος από το εξωτερικό και υψηλής εισοδηματικής τάξης θα θέλει να το επισκεφθεί.
Προχθές, παράγοντας από τα δημοτικά πράγματα - επιθυμεί ακόμα να μείνει στην ανωνυμία, με αφορμή την αρθρογραφία, αλλά και σεβόμενος τον έντιμο και ανιδιοτελή αγώνα που δίνει ο επικεφαλής της Πρωτοβουλίας Πολιτών & Φορέων για την Έλευση του Προαστιακού Σιδηροδρόμου στο Λουτράκι Δημήτρης Καραπατάς, από την εποχή του που ήταν στα πράγματα, έχει φυλάξει διάφορα έγγραφα που όταν θα κρίνει θα τα δημοσιοποιεί.
Με τα παρακάτω έγγραφα θα διαπιστώσετε το μπιλιάρδο στην πλάτη των πολιτών, συνειδητοποιώντας ότι οι κύριοι αυτοί συνειδητά δεν θέλουν την πρόοδο και ανάπτυξη του Λουτρακίου, για το σήμερα, αλλά και ως παρακαταθήκη για τις επερχόμενες γενεές.
Πρόκειται για έγγραφα αλληλογραφίας του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδας με τον δήμο Λουτρακίου στις αρχές του 2006. Τι επεδίωκε ο ΟΣΕ και γιατί ακόμα και σήμερα το Λουτράκι δεν έχει προαστιακό, δεν έχει επισκεψιμότητα και κάθε ημέρα που περνάει φθίνει. Ακόμα και οι Λουτρακιώτες πλέον φεύγουν από τον τόπο τους και πάνε στην Κόρινθο ή στα άλλα παραλιακά χωριά της Κορινθίας που εξελίσσονται και αναπτύσσονται, αφού στον τόπο δεν πατάει ψυχή.
Τα έγγραφα που ενεχειρίσθησαν στο loutraki-press, αφορούν απάντηση του ΟΣΕ με ημερομηνία 27/02/2006 και αρ. πρωτ. 75486, προς το γραφείο δημάρχου δήμου Λουτρακίου - Περαχώρας και στο έγγραφο με αρ. πρωτ. 16797/11-11-2005, ενώ κοινοποιείται και προς τον γενικό διευθυντή Υποδομής του ΟΣΕ.
Το θέμα είναι «Σιδηροδρομικός Σταθμός Ισθμού» και αναφέρονται τα ακόλουθα:
«Σε συνέχεια του παραπάνω δικού σας σχετικού, σας γνωρίζουµε ότι η χωροθέτηση του νέου Σ.Σ. Ισθµού έχει γίνει στην περιοχή του υφιστάµενου Σ. Σ. Ισθµού και το όλο θέμα της αναμόρφωσής του έχει συνδυασθεί και µε την κανονικοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής Ισθµού - Λουτρακίου, έτσι ώστε να είναι δυνατή η κυκλοφορία των προαστιακών τρένων μέχρι και το Λουτράκι.
Για το έργο της κανονικοποίησης της σιδηροδρομικής γραμμής Ισθµού - Λουτρακίου προτιθέμεθα να ξεκινήσουμε άμεσα τις απαιτούμενες μελέτες και μετά την ολοκλήρωση αυτών που εκτιμάται σε 7-8 μήνες από σήμερα, θα προχωρήσουμε στην κατασκευή του έργου».
Καταλαβαίνετε κάτι από αυτό, πώς και ποια συμφέροντα υποβοηθούμενοι και από ποιούς ξεκίνησαν να προπαγανδίζουν την στάση στην θέση Α-Β Βασιλόπουλος του Ισθμού; Τίποτα δεν είναι αθώο και δήθεν. Δεν ανακύπτει περίτρανα το ερώτημα ότι τα πάντα διεξήγοντο με σκοπιμότητα που θα είχε και ενδεχόμενα ιδιοτελή οφέλη;
Ακριβώς την επομένη ημέρα της αποστολής του εγγράφου προς τον τότε δήμο Λουτρακίου, που επικεφαλής ήταν τότε ο έμπειρος «βετεράνος»(!) δήμαρχος Παύλος Παύλου, η Υπηρεσία Διακηρύξεων - Μελετών - Χαράξεων της διεύθυνσης Εγκαταστάσεων - Μελετών - Ακίνητης Περιουσίας που υπάγεται στην γενική διεύθυνση Υποδομής του ΟΣΕ αποστέλλει με ημερομηνία 28/02/2006 προς το Τεχνικό Συμβούλιο του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος την εισήγησή της με θέμα: «Ανάθεση µε τη διαδικασία της διαπραγμάτευσης της μελέτης Συμπληρωματικές τοπογραφικές αποτυπώσεις της υφιστάμενης σιδ. γραμμής Ισθµού - Λουτράκι».
1 ΙΣΤΟΡΙΚΟ
Α Η υπάρχουσα γραμμή Ισθμός - Λουτράκι έχει μήκος 5.850 µ και είναι μετρικού εύρους. Μετά την παράδοση στην κυκλοφορία του τμήματος Αθήνα - Κόρινθος του προαστιακού σιδηροδρόμου που είναι γραμμή κανονικού εύρους και υψηλών ταχυτήτων και την μελλοντική επέκταση της προς Κιάτο θα αποκλεισθεί μελλοντικά το τμήμα Ισθμός - Λουτράκι λόγω ασυμβατότητας των δύο γραμμών. Σήμερα κυκλοφορούν στην υπάρχουσα μετρική γραμμή συρμοί που ξεκινούν από Αγίους Αναργύρους καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας. Από 12-12-05 όμως καταργήθηκαν όλα τα δρομολόγια για Κόρινθο µέσω της παλιάς γραμμής κανονικού εύρους και
διατηρείται µόνο ένα δρομολόγιο βραδινό και δύο δρομολόγια την ημέρα για Λουτράκι. Όλα τα υπόλοιπα δρομολόγια καλύπτονται από τα δρομολόγια του Προαστιακού.
Η υπηρεσία µας συνέταξε προμελέτη για την κανονικοποίηση της γραμμής κρατώντας όσο είναι δυνατόν την χάραξη της γραμμής μέσα στα υπάρχοντα όρια απαλλοτρίωσης. Προκειμένου να συνταχθεί επειγόντως η οριστική μελέτη χάραξης της κανονικοποίησης της γραμμής, θα πρέπει να γίνουν συμπληρωματικές τοπογραφικές εργασίες προεκτιμώμενης αμοιβής 15.000 €. οι οποίες περιλαμβάνουν τοπογραφικές αποτυπώσεις στις παρακάτω περιπτώσεις:
α) στις θέσεις διασταυρώσεων των σιδηροδρομικών γραμμών µε υφιστάμενες οδούς,
β) στις θέσεις των υφιστάμενων τεχνικών,
γ) στην περιοχή του Σιδηροδρομικού Σταθμού Ισθµού και
δ) στην περιοχή του Σιδηροδρομικού Σταθμού στο Λουτράκι.
Β Σε απάντηση του υπ’ αριθ. 16797/11-11-2005 εγγράφου του δήµου Λουτρακίου - Περαχώρας για τη λειτουργία νέου Σ.Σ. Ισθµού (η οποία χαρακτηρίζεται στο εν λόγω έγγραφο «επιβεβλημένη» λόγω της μεγάλης επιβατικής κίνησης), ο ΟΣΕ έκανε γνωστό ότι η χωροθέτηση του νέου Σ.Σ. Ισθµού έχει γίνει στην περιοχή του υφιστάµενου Σ.Σ. Ισθµού και το όλο θέμα της αναμόρφωσής του έχει συνδυασθεί και µε την κανονικοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής Ισθµού - Λουτρακίου, έτσι ώστε να είναι δυνατή η κυκλοφορία των προαστιακών τρένων μέχρι και το Λουτράκι και επίσης ότι για το έργο της κανονικοποίησης της σιδηροδρομικής γραμμής Ισθµού - Λουτρακίου προτίθεται ο ΟΣΕ να ξεκινήσει άμεσα τις απαιτούμενες μελέτες και μετά την ολοκλήρωση αυτών που εκτιμάται σε 7-8 μήνες από σήμερα, θα προχωρήσει στην κατασκευή του έργου.
Ήδη η ΕΡΓΟΣΕ προτίθεται να το κατασκευάσει το έργο της κανονικοποίησης της σιδηροδρομικής γραμμής Ισθμός - Λουτράκι, στα πλαίσια της εργολαβίας µε Α. Σ. 279/03 και τίτλο: «Κατασκευή επιδομής, σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης και τηλεπικοινωνιών για τη γραμμή ΣΚΑ - Κιάτο κ.λπ.»
Για τους παραπάνω λόγους και επειδή η λειτουργία της γραμμής Ισθμός - Λουτράκι φαίνεται να είναι προσοδοφόρα για τον ΟΣΕ, λόγω της εκτίμησης για μεγάλη επιβατική κίνηση, η κατασκευή της κρίνεται επείγουσα και επομένως οφείλουν να εκτελεστούν άμεσα οι απαραίτητες συμπληρωματικές αποτυπώσεις που αναφέρθηκαν στην παρ. Α της παρούσας, έτσι ώστε να μπορέσει να ολοκληρωθεί σύντομα η Οριστική μελέτη κανονικοποίησης της εν λόγω σιδηροδρομικής γραμμής προκειμένου να ξεκινήσει η κατασκευή του έργου.
Γ Σύμφωνα µε το Ν. 3316/05 περί μελετών άρθρο 10, παρ. 2, περ. στ΄, προτείνουμε να ανατεθεί µε τη διαδικασία της διαπραγμάτευσης χωρίς δημοσίευση σχετικής προκήρυξης, παρά µόνο µε αναγγελία στην ιστοσελίδα του ΤΕΕ η παρακάτω μελέτη:
«Συμπληρωματικές τοπογραφικές αποτυπώσεις της υφιστάμενης σιδ. γραμμής Ισθµού - Λουτράκι» προεκτιμώμενης αμοιβής 15.000 €.
Δ Το συνολικό ύψος των συμβάσεων της Υπηρεσίας µας για το 2006, µε τρόπο ανάθεσης σύμφωνα µε τη διαδικασία της διαπραγμάτευσης χωρίς δημοσίευση σχετικής προκήρυξης, παρά µόνο µε αναγγελία στην ιστοσελίδα του ΤΕΕ, φαίνεται στον παρακάτω πίνακα και δεν υπερβαίνει το όριο του 5 των συνολικών ετήσιων πιστώσεων της αναθέτουσας Αρχής για την εκπόνηση μελετών, όριο το οποίο τίθεται στο Ν. 3316/05, άρθρο 10, παρ. 2, περ. στ΄.
2 ΠΡΟΤΑΣΗ
Έγκριση της διαδικασίας της διαπραγμάτευσης χωρίς δημοσίευση σχετικής προκήρυξης, παρά µόνο µε αναγγελία στην ιστοσελίδα του ΤΕΕ σύμφωνα µε το Ν. 3316/05 περί μελετών άρθρο 10, παρ. 2, περ. στ΄, της παρακάτω μελέτης «Συμπληρωματικές τοπογραφικές αποτυπώσεις της υφιστάμενης σιδ. γραμμής Ισθµού - Λουτράκι» προεκτιμώμενης αμοιβής 15.000 €.
Στον ΟΣΕ επέδειξαν την προσήκουσα σοβαρότητα και επαγγελματισμό, αλλά υπολόγιζαν χωρίς τον ξενοδόχο, δεδομένου ότι δεν γνώριζαν με ποιούς είχαν να κάνουν στο Λουτράκι και ποιές ήταν οι προτεραιότητές τους παρά τις δημόσιες αντιπαραθέσεις και αντιπαλότητες. Αν και συνέβαιναν στο προσκήνιο πρωτοφανή πράγματα και γεγονότα, η «πολιτική εταιρεία» στο παρασκήνιο δούλευε μια χαρά και γι’ αυτό σήμερα ζούμε αυτά τα χάλια στον τόπο.
Έτσι στις 22/03/2006 η προαναφέρουσα υπηρεσία του ΟΣΕ προχωρεί στην Αναγγελία Διαδικασίας Σύναψης Σύμβασης που προωθεί την παρακάτω ανακοίνωση για δημοσίευση στην ιστοσελίδα του ΤΕΕ.
Συγκεκριμένα αναφέρει:
Ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ) αναγγέλλει ότι θα συνάψει σύμβαση µε τη διαδικασία της διαπραγμάτευσης, για την ανάθεση μελέτης µε τίτλο «Συμπληρωματικές τοπογραφικές αποτυπώσεις της υφιστάμενης σιδ. γραμμής Ισθµού - Λουτράκι», σύμφωνα µε τις διατάξεις του άρθρου 19 παρ. 2 εδάφιο στ΄ του Ν. 3316/05, την υπ’ αρ. 263/10-03-06 θετική γνωμοδότηση του Τεχνικού Συμβουλίου και το υπ’ αρ. 78633/22-03-06 έγγραφο έγκρισης του Γενικού Διευθυντή Υποδομής.
Κύριος του έργου είναι ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδας (ΟΣΕ). Διευθύνουσα Υπηρεσία είναι η Υπηρεσία Διακηρύξεων, Μελετών και Χαράξεων.
Η προεκτιμώμενη αμοιβή της μελέτης ανέρχεται στο ποσό των 15.000,00 € χωρίς το ΦΠΑ.
Το έργο χρηματοδοτείται από τις Δημόσιες Επενδύσεις.
Έκτοτε, έχουν περάσει παρά δύο μήνες ακριβώς εννέα χρόνια και ο προαστιακός δεν έχει έλθει στο Λουτράκι. Κι αυτό γιατί; Γιατί στα χρόνια που έχουν μεσολαβήσει κάποιοι είναι ορκισμένοι εχθροί της ανάπτυξης και προοπτικής του Λουτρακίου.
Υ. Γ. 1: Δεν θέλω να πω μετά και το σκοπούμενο «πνίξιμο» της Μαρίνας Λουτρακίου, καληνύχτα Λουτράκι. Πιστεύω, ότι κάποια στιγμή θα έρθει η φώτιση σε κάποιους, θα ανασκουμπωθούν και όλοι μαζί θα πέσουμε πάνω για να πάει ο τόπος μπροστά, αφήνοντας πίσω διαφόρων ειδών Εφιάλτες του.
Υ. Γ. 2: Αν υπάρχει διαθέσιμο το έγγραφο με αρ. πρωτ. 16797/11-11-2005 προς τον ΟΣΕ, το loutraki-press είναι πρόθυμο να το δημοσιεύσει  την προσεχή Παρασκευή αφιλοκερδώς κι όχι έναντι τιμήματος όπως είναι η πάγια πρακτική. Επίσης, με προθυμία  θα δημοσιοποιηθεί οποιοδήποτε έγγραφο που διασκεδάζει και διαψεύδει τα προαναφερόμενα για την αποκατάσταση της αλήθειας.
Υ. Γ. 3: Ευτυχώς, που υπάρχουν άνθρωποι που αγαπούν ακόμα τον τόπο τους και τους ευχαριστώ ολόθερμα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: