Σάββατο 20 Δεκεμβρίου 2014

΄΄ΥΠΟΥΛΟΣ ΕΧΘΡΟΣ΄΄



kalogeraki7

Γράφει η Μίνα Γιαννούλη

 
Ο επιτυχημένος κύκλος διαλέξεων του Λυκείου Λουτρακίου και του Δ.Σ. του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων για το έτος 2014 έκλεισε με τη παρουσίαση από τη φιλόλογο του Γενικού Λυκείου Λουτρακίου κα Ιωάννα Καλογεράκη με θέμα :¨Το άγχος των εξετάσεων και η διαχείρισή του από μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς¨. Στο πρώτο μέρος έγινε μια γενική αναφορά στο άγχος ως συναίσθημα , στις εκφάνσεις αυτού και στα συμπτώματά του. Ένας ¨ύπουλος εχθρός¨ που εμφανίζεται χωρίς διακρίσεις. Ο παράγοντας ¨άγχος¨ δεν είναι πάντοτε αρνητικό κίνητρο όταν εντείνει τη προσπάθεια για ένα καλύτερο αποτέλεσμα. Ως ανασταλτικός παράγοντας το άγχος στο μαθητή κινητοποιείται συνήθως από αρνητικές σκέψεις, από το φόβο της προσωπικής αποτυχίας, την αμφιβολία για ελλιπή προετοιμασία και το αίσθημα να μην απογοητεύσει τον εαυτό του και ματαιώσει τις προσδοκίες που έχουν οι άλλοι (μέλη της οικογένειας, φίλοι, εκπαιδευτικοί) για τον ίδιο. Τα συμπτώματα άγχους που εμφανίζει το παιδί ,ιδιαίτερα τη περίοδο που προετοιμάζεται για τις Πανελλαδικές εξετάσεις, όχι μόνο είναι εμφανή, αλλά ενδεχομένως να εξελιχθούν σε ψυχοσωματικές παθήσεις. Ενδεικτικά κάποια από αυτά είναι σωματικά (πονοκέφαλος, ζαλάδα, αϋπνίες), συναισθηματικά (θυμός , νεύρα, ευσυγκινησία), καθώς και η δυσκολία στην αυτοσυγκέντρωση. Η επίδοση των εξετάσεων δεν αντιπροσωπεύει την ικανότητα και αξία του μαθητή. Χρειάζεται ψυχολογική στήριξη και εξασφάλιση των καλύτερων προϋποθέσεων για τη δοκιμασία που θα ακολουθήσει.

Στο δεύτερο μέρος παρουσιάστηκαν συμβουλές αφ' ενός για την αποτελεσματικότερη και αποδοτικότερη μελέτη των μαθητών (απομνημόνευση και συνεχής επανάληψη της ύλης), καθώς και τρόποι αυτοκυριαρχίας και ελέγχου του άγχους των εξετάσεων και αφετέρου μέθοδοι αντιμετώπισης αγχογόνων καταστάσεων από γονείς και εκπαιδευτικούς. Οι γονείς επιβάλλεται να είναι ήρεμοι, να μην πιέζουν το παιδί να διαβάσει όταν το βλέπουν να κάνει διάλλειμα από τη μελέτη και να μην γίνονται υπερβολικοί στη καθημερινή φροντίδα του. Ακόμα και ο όρος ¨δίνουμε εξετάσεις ¨κάτι που συνηθίζεται να λέγεται είναι λάθος. Ο ρόλος του εκπαιδευτικού είναι εξίσου σημαντικός στην ενίσχυση της αυτοπεποίθησης του, καθώς και στο να μην εστιάζουν μόνο στους καλούς μαθητές, αλλά να ενθαρρύνουν τους μέτριους , ώστε να βελτιώσουν την απόδοση τους.
Το άγχος στη διάρκεια των εξετάσεων μπορεί να οδηγήσει σε πανικό. Καλό είναι ο μαθητής να αρχίζει από τα δύσκολα θέματα και στη συνέχεια να προχωράει στην επίλυση των εύκολων. Έαν υπάρχει η πεποίθηση ότι η αξία κάποιου εξαρτάται από την επίδοσή του, τότε κάθε πιθανή αποτυχία μοιάζει απειλητική για τη μετέπειτα πορεία και εξέλιξη. Είναι σημαντικό να συνειδητοποιήσουν τα εμπλεκόμενα μέλη ότι οι εξετάσεις αξιολογούν την επίδοση και όχι την αξία του ατόμου. Οι ικανότητες, οι δεξιοτεχνίες δεν είναι ίδιες για όλους και δεν θεωρούνται ξεχωριστοί μόνο όσοι έχουν Πανεπιστημιακές γνώσεις και πτυχία.Η γνώση δε σταματά και δε περιορίζεται στην εξειδίκευση, διευρύνεται σε πολλά πεδία .Είναι προσωπική υπόθεση να αξιοποιηθεί...
Βιογραφικό σημείωμα Ιωάννας Καλογεράκη
Κατάγεται από την Κόρινθο. Αποφοίτησε από το τμήμα κλασικής φιλολογίας της
Φιλοσοφικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και
συνέχισε τις μεταπτυχιακές της σπουδές στον τομέα της Διοίκησης Ολικής
Ποιότητας Σχολικών Μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στο Πανεπιστήμιο
Πελοποννήσου. Είναι υποψήφια Διδάκτωρ στο τμήμα Κοινωνικής και
Εκπαιδευτικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου και εμβαθύνει στην
έρευνα αποτελεσματικών- ποιοτικών πρακτικών στο Νέο Σχολείο , στην
ενσωμάτωση παιδαγωγικών προσεγγίσεων και μεθόδων σε αυτό και στον
αντίκτυπό τους στο ψυχολογικό προφίλ των μαθητών.
Από το 2002 υπηρετεί στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση ως καθηγήτρια φιλόλογος
και τα τελευταία δύο χρόνια ανήκει στο μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό του
Γενικού Λυκείου Λουτρακίου.

Δεν υπάρχουν σχόλια: