Τετάρτη, 19 Μαρτίου 2014

ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΛΟΥΤΡΑΚΙΟΥ, ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΡΙΠΛΕΤΑ ΤΩΝ Π. ΤΑΤΟΥΛΗ - Γ. ΔΕΔΕ - Κ. ΛΟΓΟΘΕΤΗ


Του Δημήτρη Καραπατά*
Η σύνδεση του Λουτρακίου με τον προαστιακό σιδηρόδρομο, είναι έργο ζωτικής σημασίας για την οικονομία της ιστορικής μας λουτρόπολης, αφού θα την συνέδεε απευθείας με την πρωτεύουσα της χώρας -με μια αγορά μεγαλύτερη των 5.000.000 κατοίκων δυνητικών επισκεπτών, με αιχμή τους νέους της που είναι οι πιο «ισχυροί» καταναλωτές για μια κατ’ εξοχήν τουριστική πόλη- το διεθνές αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος, καθώς και με το λιμάνι του Πειραιά, που όπως είναι γνωστό τοις πάσι λόγω άρσεως του καμποτάζ, έχει επιτραπεί ο ελλιμενισμός ξένων κρουαζιερόπλοιων. Κάτι που σημαίνει ημερήσια διακίνηση τουριστών, που θα έδινε στο Λουτράκι το «φιλί της ζωής» για να επιβιώσει εν μέσω οικονομικής κρίσης.
Η ατέρμονα μεθοδευμένη και σκοπούμενη απεμπόλιση του εν λόγω έργου υψίστης σημασίας για τοπική οικονομία, από μεριάς των περιφερειάρχη Πελοποννήσου Πέτρου Τατούλη, αντιπεριφερειάρχη Κορινθίας Γιώργου Δέδε και του δημάρχου Λουτρακίου Κώστα Λογοθέτη, προκάλεσε ανυπολόγιστη ζημιά στην τοπική οικονομία και τις εξής επιπτώσεις:
Κλείσιμο ακόμη μεγαλύτερου αριθμού επιχειρήσεων, (ξενοδοχεία - καφεστιατόρια - εμπορικά καταστήματα) με ραγδαία αύξηση της ανεργίας στην πόλη του  Λουτρακίου και στην ευρύτερη περιοχή.
Αύξηση της ανεργίας σε όλα τα επαγγέλματα που έχουν συνάφεια με την οικοδομή, καθώς ο προαστιακός, όπως προκύπτει και από την μελέτη του δήμου στην Οn TruK Rail Systems Experts, αλλά και την επιστημονική άποψη όλων των συγκοινωνιολόγων με περγαμηνές, θα επέφερε εκτός από την οικονομική και την οικιστική ανάπτυξη.
Σε μεγάλο κίνδυνο όλες οι θέσεις εργασίας στο καζίνο και τα εργασιακά κεκτημένα του προσωπικού που απασχολεί -εξ αιτίας της υποτονικής κίνησης- και μια πρώτης τάξεως δικαιολογία για τους διοικούντες της CHCL όχι μόνο να μειώνουν αποδοχές και προσωπικό, αλλά και να εκπαραθυρώσουν τον δήμο από την εν λόγω επιχείρηση, δια μέσω της πρότασης για μετατροπή της κοινοπραξίας σε ανώνυμη εταιρεία.
Ένα καζίνο, που με τον μειωμένο κύκλο εργασιών και εισπράξεων που παρουσιάζει, αποδίδει στον δήμο Λουτρακίου - Περαχώρας - Αγ. Θεοδώρων, μόνο το ελάχιστο εγγυημένο μέρισμα κερδών, με αποτέλεσμα να γίνονται ελάχιστα έργα, ήσσονος σημασίας.
Με το καίριο πλήγμα που επέφεραν στην επισκεψιμότητα του Λουτρακίου, οι Πέτρος Τατούλης, Γιώργος Δέδες και Κώστας Λογοθέτης, πλήττεται και το νεόχτιστο απαστράπτον και ακριβοπληρωμένο δημοτικό υδροθεραπευτήριο (Loutraki Thermal Spa), το οποίο καρκινοβατεί και κινδυνεύει με κατάσχεση ή κλείσιμο, ενώ οι εργαζόμενοι του κινδυνεύουν με απόλυση.
Καταβαραθρώνονται οι αξίες όλων των ακινήτων (σπίτια - καταστήματα).
Δυσχεραίνεται κατά πολύ, η ομαλή επέκταση του σχεδίου πόλης στο Λιβαδάκι, λόγω της ανισοσταθμίας της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Παπανικολάου - Αιγαίου, ενώ με την έλευση του προαστιακού στην οδό Αιγαίου θα επιτευχθεί η καταβίβαση της σιδηροδρομικής γραμμής και θα διευκολυνθεί τα μάλα, η ομαλή επέκταση του σχεδίου πόλης, με την διάνοιξη όλων των προβλεπόμενων, από το νέο ΓΠΣ, οδών.
Από την μεθοδευμένη απεμπόλιση της έλευσης του προαστιακού στην πόλη μας, από τους προαναφερόμενους ταγούς, διαιωνίζεται το κυκλοφοριακό πρόβλημα, που ταλανίζει σε ώρες αιχμής του πολίτες και υποβαθμίζει την ποιότητα ζωής δημοτών και επισκεπτών.
Το ΚΤΕΛ συνεχίζει να μονοπωλεί τις επιβατικές μεταφορές για Αθήνα προς όφελος του και εις βάρος του ανταγωνισμού και των πολιτών.
Τα άτομα με κινητικές δεξιότητες, οι ποδηλάτες και οι φοιτητές, είναι αποκλεισμένα από προσιτά για αυτούς συγκοινωνιακά μέσα όπως το συγκεκριμένο μέσο σταθερής τροχιάς, το οποίο είναι φιλικό και προς το Περιβάλλον.
Τέλος ο δήμος παραμένει συγκοινωνιακά διχοτομημένος, αφού παρεμποδίζεται και εξοβελίζεται το δικαίωμα των δημοτών να ταξιδεύουν γρήγορα, οικονομικά και εύκολα από τους Αγ. Θεοδώρους προς το Λουτράκι και αντίστροφα.
Είναι κοινά κατανοητό, πως αν στην παρούσα φάση το συγκεκριμένο έργο είχε προωθηθεί από τους Πέτρο Τατούλη, Γιώργο Δέδε και Κώστα Λογοθέτη και δεν είχε λιμνάσει προς χάρη οικονομικών συμφερόντων, αυτό θα αποτελούσε και με προίκα τους εν όψη των επερχόμενων εκλογών. Αντ’ αυτού, όμως, η αρνητική στάση τους και ο απροκάλυπτος εμπαιγμός των δημοτών που επιχειρούν, συνεχίζει να ρίχνει νερό στο μύλο των καθόλου κολακευτικών σχολίων προς το πρόσωπο τους.
Δημήτρης Καραπατάς, είναι ο επικεφαλής της πρωτοβουλίας Πολιτών & Φορέων για την Έλευση του Προαστιακού Σιδηροδρόμου στο Λουτράκι.

Δεν υπάρχουν σχόλια: