Σάββατο 9 Ιανουαρίου 2016

Οι χαιρέκακοι άνθρωποι Ο χαιρέκακος άνθρωπος






Μια και είναι μέρες γιορτινές, είπα να βγάλουμε από μέσα μας, μέσα μου δηλαδή,
μερικές σκέψεις και συμπεράσματα της χρονιάς που μας πέρασε.






Οι σκέψεις και τα συμπεράσματα ήταν πολλές και πολλά, όμως μετά από μια
μικρή ταξινόμηση, μέσα από όλα αυτά ξεπετάχτηκε μια λέξη ως δια μαγείας μόνη
της, θα μπορούσα να πω σαν να μου έλεγε “γράψε για μένα”, διότι οι περισσότεροι
άνθρωποι, άλλος λίγο, άλλος πολύ, με έχετε μέσα σας. Η λέξη αυτή, αγαπητοί φίλοι
αναγνώστες, είναι η λέξη ΧΑΙΡΕΚΑΚΟΣ. Πρόσφατα, για να είμαι ειλικρινής
μαζί σας, όπως άλλωστε πάντα είμαι όλα αυτά τα χρόνια που εκδίδουμε αυτή την
εφημερίδα, αυτή η λέξη με απασχόλησε πάρα πολύ, αφού έβλεπα στα πρόσωπα
ορισμένων ανθρώπων κατ’ εικόνα και κατ’ ομοίωση αυτή η λέξη να τους πηγαί-
νει “γάντι”. Και τι γάντι, από αυτά που τα φοράς και μετά δυσκολεύεσαι πολύ για να
τα βγάλεις. Ένας καλός μου φίλος εικοσι πενταετίας (25) και ίσως παραπάνω, μου
έλεγε και μου λέει ότι έχω ένα ελάττωμα, κι αυτό είναι η ειλικρίνειά μου. Φίλε, το
μεγαλύτερο ελάττωμά σου, μου λέει, είναι η ειλικρίνειά σου.
Είναι μεγάλη υπόθεση, αγαπητοί αναγνώστες, να μιλάς στο συνομιλητή σου
και να του λες την αλήθεια γι’ αυτό που πιστεύεις και να σε κοιτάει παράξενα, νο-
μίζοντας ότι τον κοροϊδεύεις. Είναι μεγάλη υπόθεση να βγάζεις από μέσα σου αυτό που
πιστεύεις και να μην κάνεις θεατρινισμούς, ανάλογα με την περίσταση, για να είσαι
αγαπητός με τους άλλους. Σκεφτείτε το και κάντε το πράξη τη νέα χρονιά (2016).
Και τώρα ας έρθουμε στην ερμηνεία της λέξης ΧΑΙΡΕΚΑΚΟΣ (ΧΑΙΡΕΚΑΚΙΑ).
Μια όψη αυτής της λέξης είναι να στενοχωριόμαστε για την καλοτυχία των άλλων
και να χαιρόμαστε για τις αποτυχίες τους.Επίσης χαιρέκακος είναι αυτός που σπεύδει
να μεταφέρει δυσάρεστα νέα σε κάποιον, δήθεν από ενδιαφέρον, στην πραγματικό-
τητα όμως το κάνει από χαιρεκακία (όπως πρόσφατα έγινε σε μένα και σε συνεργάτη
της εφημερίδας). Με λίγα λόγια, σε δική μου μετάφραση και όχι του Μπαμπινιώτη, 
χαιρέκακος σημαίνει κάποιος που χαίρεται από κακία. Και
πιστέψτε με, αν ρίξετε μια ματιά γύρω σας, θα βρείτε πολλούς και πολλές.
Αγαπητοί μου αναγνώστες, αυτή τη χαιρεκακία τη συνάντησα άπειρες φορές
στη ζωή μου, την ένοιωσα όμως κι εγώ για κάποιους ανθρώπους που ήθελα u957 να τους
τσαλακώσω, αλλά πάντα με πρόλαβαν άλλοι ή ο Θεός. Γιατί βλέπεις όλα εδώ πλη-
ρώνονται μια μέρα. Να είστε σίγουροι ότι κανένας δεν φεύγει χωρίς να ξεπληρώσει
τα χρέη του και το άδικο δεν ευλογείται, όπως λέει και ο καλός φίλος και συνεργά-
της Αντώνης. Κάποιοι όμως τη χαιρεκακία την έχουν στη ψυχή τους κάθε στιγμή για
όλο τον κόσμο και πιστέψτε με, στην πε ριοχή μας, εδώ που ζούμε, τη συναντάμε
σε μεγάλη αφθονία. Θα κλείσω αυτό το κείμενο με μερικές
ρήσεις: - Η ευτυχία των άλλων μπορεί να μελαγ-
χολήσει και τον πιο πρόσχαρο άνθρωπο. ΤΡΟΥΜΑΝ ΚΑΠΟΤΕ
- Η καλύτερη συνταγή να ενοχλείς και
να εκνευρίζεις τους άλλους είναι να είσαι
ειλικρινής.
ΣΠΥΡΟΣ ΓΙΑΛΟΨΟΣ
- Ο καλός φίλος είναι αυτός που χαίρεται
από σήμερα για την αυριανή σου αποτυχία.
ΟΥΛΜΑΝ ΛΙΒ
- Οι αποτυχίες των άλλων ευφραίνουν
την καρδιά και εξαγνίζουν τη συνείδηση.
ΣΙΡΛΕΪ ΜΑΚΛΕΪΝ
- Όταν ξυπνάς το πρωί τραγουδώντας,
γίνεσαι αντιπαθής στους γείτονες.
ΕΝΤΙΘ ΠΙΑΦ
- Στην επιτυχία σου και στη γιορτή σου
εισπράττεις μόνο χαιρεκακία.
ΣΠΥΡΟΣ ΓΙΑΛΟΨΟΣ
Υ.Γ.: Το κείμενο αυτό είναι αφιερωμένο
στους φίλους, διότι τους εχθρούς τους
γνωρίζω.
ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ
BHMA ΛΟΥΤΡΑΚΙΟΥ

Δεν υπάρχουν σχόλια: